Important - Arhivă
Anunț
01 septembrie 2021
În vederea depunerii/eliberării cererilor/documentelor aferente operațiunilor de înregistrare/menționare în registrul comerțului, în cadrul oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale funcționează un ghișeu expres destinat exclusiv avocaților, consilierilor juridici, executorilor judecătorești și practicienilor în insolvență.
Situaţii statistice iunie 2021
23 iulie 2021
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 30 iunie 2021 … află mai multe
Anunț
14 iunie 2021
Vă informăm că, începând cu data de 28 iunie 2021, Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Covasna îşi va desfășura activitatea într-un nou sediu, la adresa Str. Kriza János, nr. 2, Sf. Gheorghe (la parterul clădirii Tribunalului Covasna). Menţionăm că datele de contact ale ORCT Covasna rămân neschimbate, respectiv: telefon – 0267 318 020, fax – 0267 316 807, e-mail: orccv@cv.onrc.ro.
ANUNȚ
Măsuri privind activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal precum si a Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare
15 mai 2020
- Art. 26 - Pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, activitatea oficiului registrului comerțului se derulează în principal prin mijloace electronice și prin corespondență, în condițiile legii. Activitatea de lucru cu publicul la ghișeele instituției se derulează pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fracționat în două intervale orare, iar în perioada cuprinsă între acestea se dezinfectează spațiile afectate lucrului cu publicul. Accesul publicului se realizează în mod organizat, în limita numărului ghișeelor afectate lucrului cu publicul, cu prezența unei singure persoane la ghișeu.
- Art. 27 – Pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, declarațiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și pot fi transmise la oficiul registrului comerțului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poștă și curier. Declarațiile pe proprie răspundere pot fi și în formă autentică, certificată de avocat sau date la oficiul registrului comerțului.
- Art. 28 - Pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, specimenul de semnătură, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrul comerțului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui înscris sub semnătură privată, fără nicio altă formalitate sau se poate da la oficiul registrului comerțului.
- Art. 29 - (1) Termenul de depunere a declarației privind beneficiarul real prevăzut de art. 56 alin. (4) și 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, astfel cum a fost prelungit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice și fiscal-bugetare, se prelungește până la 1 noiembrie 2020.
(2) În termenul prevăzut la alin. (1), declarația privind beneficiarul real poate avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și poate fi transmisă la oficiul registrului comerțului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poștă și curier. Declarația privind beneficiarul real poate fi și în formă autentică, certificată de avocat sau dată la oficiul registrului comerțului.
- Modele declaraţii pe proprie răspundere;
- Date de contact ale ONRC și ale oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale.
Situaţii statistice februarie 2021
23 martie 2021
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 28 februarie 2021 … află mai multe
Situaţii statistice ianuarie 2021
02 martie 2021
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 31 ianuarie 2021 … află mai multe
În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1264/21.12.2020, a fost publicat Ordinul ministrului justiției nr. 6974/C/26.11.2020, de modificare și completare a Normelor metodologice privind modul de ținere a registrelor comerțului, de efectuare a înregistrărilor și de eliberare a informațiilor, etapă ce precede și pregătește reforma legislativă a reglementării primare prin care se transpune Directiva Digitalizare în legea română și care permite constituirea și înregistrarea, în integralitate pe cale electronică, fără a fi necesară prezenta la ghișeu în nicio etapă a procesului de înființare a unei societăți.…
Anunţ privind programul de lucru
21 decembrie 2020
Vă informăm că, în perioada 25 decembrie 2020 – 01 ianuarie 2021, programul de lucru al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi al oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale se va desfăşura astfel:
25 decembrie 2020: zi liberă;
28 – 31 decembrie 2020: program standard;
01 ianuarie 2021: zi liberă.
Informare privind intrarea în vigoare a Legii nr.265/2020 pentru modificarea și completarea Legii cooperației agricole nr.566/2004
02 decembrie 2020
În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1113 din data de 20.11.2020, a fost publicată Legea nr.265/20.11.2020 pentru modificarea și completarea Legii cooperației agricole nr.566/2004.
Cele mai importante modificări aduse de actul normativ menționat vizează următoarele aspecte:
Anunţ privind programul de lucru cu publicul
24 noiembrie 2020
Vă informăm că, potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, zilele de 30 noiembrie și 01 decembrie sunt declarate zile de sărbătoare legală în care nu se lucrează, fapt pentru care Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale nu vor avea program de lucru.
În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1028 din data de 04.11.2020 au fost publicate rectificările aduse la Legea nr. 223/2020 pentru simplificarea și debirocratizarea transferului de părți sociale și a vărsării capitalului social prin modificarea Legii societăților nr. 31/1990.
Astfel, alineatele (4) și (5) ale articolului 185 din Legea nr. 31/1990 au fost abrogate. Prin urmare, societăţile care au o cifră anuală de afaceri de peste 10 milioane lei nu mai au obligaţia de a publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, un anunţ prin care se confirmă depunerea actelor prevăzute la art. 185 alin. (1) din Legea nr. 31/1990 (situațiile financiare anuale, raportul lor, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor, după caz). …
Noutăți legislative: intrarea în vigoare a OUG nr. 195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comerțului
16 noiembrie 2020
În Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 1078 din data de 13.11.2020, s-a publicat O.U.G. nr. 195 din data de 12.11.2020 privind măsuri în domeniul registrului comerțului.
1. Începând cu această dată, pe o perioadă de 9 luni, au fost prelungite măsurile prevăzute la art. 26-28 din O.U.G. nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, precum şi a altor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 179/2020, cu completările ulterioare.
Astfel, pe această perioadă, se mențin următoarele măsuri:
- activitatea oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale se derulează, în principal, prin mijloace electronice şi prin corespondenţă, în condiţiile legii;
- activitatea de lucru cu publicul la ghişeele instituţiei se derulează, în continuare, pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fracţionat în două intervale orare, iar în perioada cuprinsă între acestea se dezinfectează spaţiile afectate lucrului cu publicul;
- declaraţiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi pot fi transmise la oficiul registrului comerţului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poştă şi curier. Declaraţiile pe proprie răspundere pot fi şi în formă autentică, certificată de avocat sau date la oficiul registrului comerţului ...
Începând cu data de 5 noiembrie 2020 intră în vigoare Legea nr. 223/2020 pentru simplificarea şi debirocratizarea transferului de părţi sociale şi a vărsării capitalului social prin modificarea Legii societăţilor nr. 31/1990, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 1018 din 02.11.2020, Partea I. Noile dispoziții legale prevăd:
- Înlăturarea cerinței cu privire la capitalul social minim de 200 RON la constituirea unei societăți cu răspundere limitată (SRL)
Art. 11 alin. (1) din Legea societăţilor nr. 31/1990 se modifică și are următorul cuprins: „Capitalul social al unei societăți cu răspundere limitată se divide în părți sociale egale”.
Valoarea capitalului social al unei societăți cu răspundere limitată (SRL) nu poate fi mai mică de 1 leu, având în vedere teza finală a art. 11 alin. (1) care stipulează faptul că acesta se divide în părți sociale egale.”…
Anunț
02 noiembrie 2020
Ca urmare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.191/2020 pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevăzute în sarcina asociațiilor și fundațiilor, precum și a persoanelor juridice înregistrate în registrul comerțului*:
- Termenul până la care se depune declaraţia privind beneficiarul real prevăzut la art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, cu modificările şi completările ulterioare, este de maximum 90 de zile de la încetarea stării de alertă.
- În termenul prevăzut la alin. (1), declaraţiile privind beneficiarul real prevăzute la art. 56 alin. (1) şi (4) şi la art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi pot fi transmise la oficiul registrului comerţului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poştă şi curier.
- Declaraţiile prevăzute la alin. (2) pot fi date şi în faţa reprezentantului oficiului registrului comerţului sau se pot depune, personal sau prin reprezentant, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.
(* În conformitate cu art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.191/2020 pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevăzute în sarcina asociațiilor și fundațiilor, precum și a persoanelor juridice înregistrate în registrul comerțului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1013 din 30.10.2020)
Proiecte de acte normative aflate în dezbatere
29 octombrie 2020
În temeiul articolului 7 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, proiectul de Lege privind registrul comerțului este supus dezbaterii publice. În acest sens, menționăm că proiectul de act normativ a fost afișat pe pagina de Internet a Ministerului Justiției, www.just.ro, la secțiunea Informații de interes public - Acte normative - Proiecte în dezbatere. Propunerile și observațiile referitoare la proiectul de act normativ supus dezbaterii pot fi transmise … află mai multe
Proiecte de acte normative aflate în dezbatere
12 octombrie 2020
În temeiul articolului 7 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice proiectul de Ordin al ministrului justiției pentru aprobarea Procedurii de înregistrare on-line și de aprobare a tarifelor pentru accesul la Registrul beneficiarilor reali ținut de Oficiul Național al Registrului Comerțului, însoțit de două anexe și de referatul de aprobare … află mai multe
Proiecte de acte normative aflate în dezbatere
12 octombrie 2020
În temeiul dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice proiectul de Ordin al ministrului justiției privind Procedura de înscriere/radiere a mențiunilor provizorii în/din Registrul beneficiarilor reali ținut de Oficiul Național al Registrului Comerțului, însoțit de o anexă și de referatul de aprobare … află mai multe
Anunț
08 octombrie 2020
Activitatea Biroului Teritorial Buftea (Oficiul registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Ilfov) se desfăşoară o singură dată pe săptămână, respectiv în ziua de joi, iar programul de lucru cu publicul la ghişeu se desfăşoară în intervalele 9:00 - 11:00 şi 12:00 - 14:00, conform prevederilor art. 26 din OUG 70/14.05.2020.
*În perioada cuprinsă între cele două intervale orare, se asigură dezinfecţia spaţiului afectat activităţii de lucru cu publicul, precum si a căilor de acces si a accesoriilor acestora (uşi, lift etc.).
Anunț
28 septembrie 2020
Începând cu 26 septembrie 2020, data intrării în vigoare a Legii nr. 208/2020 privind modificarea și completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869/23.09.2020, se modifică şi se completează următoarele acte normative:
- Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, după cum urmează:
- La articolul 18, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „În absenţa comerciantului persoană fizică, respectiv a reprezentantului asociaţiei familiale, semnătura acestuia poate fi înlocuită prin prezentarea la registrul comerţului, de către avocat, a împuternicirii avocaţiale care conţine semnătura clientului, respectiv a comerciantului persoană fizică sau a reprezentantului asociaţiei familiale. Semnătura persoanei fizice trebuie dată personal în faţa avocatului şi va fi folosită în întreaga activitate a comerciantului persoană fizică, respectiv a reprezentantului asociaţiei familiale.”.
- La articolul 19, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: „Dovedirea specimenului de semnătură a administratorilor şi, după caz, a reprezentanţilor societăţilor, precum şi a persoanelor împuternicite în condiţiile legii să reprezinte regiile autonome sau organizaţiile cooperatiste se face cu respectarea prevederilor art. 18 alin. (2)-(4).”.
Astfel, potrivit modificărilor și completărilor aduse Legii nr. 26/1990 de Legea nr. 208/2020, specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate/titularului întreprinderii individuale/reprezentantului întreprinderii familiale, al administratorului sau, după caz, al reprezentanţilor societăţii poate fi cuprins în împuternicirea avocațială depusă în susținerea cererii.
- Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
- La articolul 56, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins: “Declaraţia prevăzută la alin. (1) se poate da în faţa reprezentantului oficiului registrului comerţului sau se poate depune, personal sau prin reprezentant, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.”.
Astfel, potrivit modificărilor și completărilor aduse Legii nr. 129/2019 de Legea nr. 208/2020, Declaraţia privind beneficiarul real al persoanei juridice prevăzută la art. 56 alin. (1) poate fi dată fie în fața reprezentantului oficiului registrului comerţului sau poate fi depusă, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.
Dispoziţiile art. 27 și art. 28 din OUG nr.70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și a altor acte normative, rămân în vigoare, respectiv pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgenţă instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României:
- declaraţiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi pot fi transmise la oficiul registrului comerţului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poştă şi curier. Declaraţiile pe proprie răspundere pot fi şi în formă autentică, certificată de avocat sau date la oficiul registrului comerţului;
- specimenul de semnătură, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrul comerţului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui înscris sub semnătură privată, fără nicio altă formalitate sau se poate da la oficiul registrului comerţului.
Proiecte de acte normative aflate în dezbatere
20 august 2020
În temeiul articolului 7 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice proiectul de Ordin al ministrului justiției pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor, aprobate prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.594/C./2008 … află mai multe
Anunț
16 iulie 2020
Ca urmare a modificării Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2020*:
- orice persoană fizică sau juridică poate solicita informații din registrul beneficiarilor reali ținut de Oficiul Național al Registrului Comerțului, în conformitate cu normele privind protecţia datelor cu caracter personal, fără a mai fi nevoie să demonstreze un interes legitim;
- declarația pe propria răspundere privind beneficiarul real poate avea forma de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi poate fi transmisă la oficiul registrului comerţului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătură electronică sau prin servicii de poştă şi curier. Declaraţia pe propria răspundere poate fi dată şi în formă autentică, certificată de avocat sau dată în faţa reprezentantului oficiului registrului comerţului;
- în cazul în care, la înmatriculare, în actul constitutiv sunt incluse și datele de identificare a beneficiarului/beneficiarilor real/reali și modalitatea de exercitare a controlului, nu mai este necesară depunerea declarației pe proprie răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali;
- dacă, după înmatriculare, persoana juridică solicită doar modificarea datelor de identificare a beneficiarilor reali și a modalității de exercitare a controlului, nu va depune un act modificator al actului constitutiv, ci va completa cererea de depunere a declarației privind beneficiarii reali, la care se va atașa declarația pe proprie răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali;
- în cazul în care, persoana juridică solicită înregistrarea în registrul comerțului a modificării actului constitutiv, care implică, pe lângă alte modificări și modificarea datelor de identificare a beneficiarului/beneficiarilor real/reali (ex: transmiterea părtilor de interes si a părtilor sociale, schimbarea membrilor organelor de conducere și de control etc.), actul modificator al actului constitutiv va include și datele de identificare a beneficiarilor reali și modalitatea de exercitare a controlului, anexându-se, totodată, și actul constitutiv actualizat, caz în care nu se va mai depune și declarația pe proprie răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali.
*În Monitorul Oficial al României nr. 620/15.07.2020, Partea I, s-a publicat Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2020 privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, pentru completarea art. 218 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi pentru completarea art. 12 alin. (5) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare.
Anunț
8 iulie 2020
Începând cu data de 09 iulie 2020*:
- persoanele juridice constituite doar din asociați persoane fizice, atunci când aceștia sunt singurii beneficiari reali, sunt exceptate de la obligația depunerii, la înmatriculare sau ori de câte ori intervine o modificare, a declarației pe propria răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali al/ai persoanei juridice, obligație de la care, până la această dată, erau exceptate numai regiile autonome, companiile și societățile naționale și societățile deținute integral sau majoritar de stat (art. 56 alin. (11) din Legea nr. 129/2019, modificările și completările ulterioare);
În lipsa depunerii declarației pe propria răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali, odată cu cererea de înmatriculare sau, după caz, cu cererea de înregistrare care implică modificarea/completarea structurii asociaților/acționarilor, precum și în cazul societăților constituite doar din asociați persoane fizice, atunci când aceștia sunt singurii beneficiari reali, înregistrate în registrul comerțului până la data intrării în vigoare a Legii nr. 108/2020, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) este obligat să completeze, din oficiu, Registrul beneficiarilor reali, pe baza documentelor care însoțesc cererea de înmatriculare sau pe baza evidențelor deținute în cazul societăților deja înregistrate, cu datele privind beneficiarul/beneficiarii real/reali și modalitatea prin care se concretizează această calitate;
- NU se mai depune declarația anuală, persoanelor juridice revenindu-le, în continuare, obligația de a depune declarația pe propria răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali, dacă intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului/beneficiarilor real/reali, în termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit (art. 56 alin. (4) din Legea nr. 129/2019, modificările și completările ulterioare);
- În termen de 12 luni, societăţile înregistrate în registrul comerţului până la data intrării în vigoare a Legii nr. 108/2020, care au ca asociat/acționari persoane juridice sau acționari/asociați persoane juridice și persoane fizice depun, prin grija reprezentantului legal, spre înregistrare în Registrul beneficiarilor reali, ţinut de ONRC, o declaraţie privind datele de identificare ale beneficiarilor reali (art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, modificările și completările ulterioare).
Pe site-ul ONRC, la secțiunea Beneficiari reali - ”Instrucțiuni metodologice” sunt afișate Instrucțiuni privind completarea cu datele privind beneficiarul/beneficiarii real/reali și modalitatea prin care se concretizează această calitate în Registrul beneficiarilor reali, în conformitate cu prevederile Legii nr. 108/2020
*În Monitorul Oficial al României nr. 588/06.07.2020, Partea I, s-a publicat Legea nr. 108/03.07.2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.
Anunț
3 iulie 2020
Începând cu data de 06 iulie 2020, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 102/02.07.2020 pentru modificarea și completarea Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 583/02.07.2020, Partea I:
- NU se mai depune declarația pe proprie răspundere a persoanei fizice/persoanei juridice privind calitatea de asociat unic într-o singură societate cu răspundere limitată (dispozițiile art. 14 din Legea nr.31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai solicită depunerea declarației pe proprie răspundere în formă autentică privind respectarea condițiilor referitoare la sediul social (dispozițiile art. 17 alin. (4) din Legea nr. 31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai depune avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, cu modificările ulterioare, în cazul în care la sediul social nu se desfășoară activitate. Administratorul sau, după caz, administratorii va/vor da o declarație pe propria răspundere în acest sens (conform art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990, nou introdus prin Legea nr. 102/2020), doar în situaţia în care declarația-tip pe proprie răspundere dată în temeiul Legii nr. 359/2004 este semnată de asociați/acționari/membri.
Legea nr. 102/02.07.2020 pentru modificarea și completarea Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare
Situaţii statistice iunie 2020
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 30 iunie 2020 … află mai multe
Informare privind corespondenţa cu ONRC prin e-mail
29 iunie 2020
Vă informăm că, în această perioadă, unele dintre mesajele transmise și primite de ONRC, prin e-mail, către/de la domeniul yahoo.com se întorc cu mesaj de eroare din cauza unor dificultăți tehnice independente de instituția noastră. Din acest motiv, vă rugăm să ne indicați adrese de e-mail alternative, de pe alte domenii (ex: nume@gmail.com, nume@outlook.com, nume@aol.com, nume@k.ro, nume@home.ro), pentru a vă putea furniza informațiile solicitate.
Anunț
23 iunie 2020
Începând cu data de 24.06.2020, activitatea Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București și a Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Ilfov, de furnizare informații privind datele înregistrate în registrul comerțului, extrase de registru și certificate constatatoare, copii și copii certificate, va fi preluată de Oficiul Național al Registrului Comerțului.
În acest sens, cererile privind eliberarea documentelor, menționate mai sus, se vor depune la Oficiul Național al Registrului Comerțului cu sediul în București, B-dul Unirii nr. 74, parter, sector 3 sau la adresa de email onrc@onrc.ro.
Informare de presă cu privire la procesul de revizuire a legislației în vederea simplificării formalităților aferente înființării unei firme și înregistrării în registrul comerțului
Ministerul Justiției și Oficiul Național al Registrul Comerțului (ONRC) organizează o amplă consultare publică a mediului de afaceri și a asociațiilor profesionale, a profesiilor liberale, a mediului academic economic și a autorităților și instituțiilor publice cu un rol determinant în înființarea sau derularea unei afaceri.
Aceste consultări se înscriu în procesul de revizuire a legislației în drept societar, obiectivul principal fiind reprezentat de simplificarea formalităților aferente înființării unei firme și înregistrării în registrul comerțului.
În acest sens, în perioada 22 – 23 iunie 2020, la sediul Ministerului Justiției, se vor desfășura întâlniri de lucru cu reprezentanții mediului de afaceri și asociațiilor profesionale, profesiilor liberale, mediului academic economic și autorităților și instituțiilor publice cu un rol determinant în înființarea sau derularea unei afaceri.
Programul consultărilor:
22 iunie 2020, ora 15,00:
- Camera de Comerț Româno-Americană;
- Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană;
- Camera de Comerț Româno-Franceză;
- Camera de Comerț și Industrie a României;
- Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România;
- Asociația Oamenilor de Afaceri din România;
- Academia de Studii Economice din București;
- Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.
23 iunie 2020, ora 15,00:
- Camera Auditorilor Financiari din România;
- Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România;
- Uniunea Națională a Barourilor din România;
- Uniunea Națională a Notarilor Publici din România;
- Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești din România;
- Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență din România;
- Secretariatul General al Guvernului;
- Ministerul Finanțelor Publice.
Anunț
17 iunie 2020
Persoanele care au calitatea de expert contabil și contabil autorizat vor putea proceda la transmiterea, în principal, prin mijloace electronice, a cererilor de înregistrare în registrul comerțului și a documentelor aferente, doar pentru profesioniștii înregistrați în registrul comerțului, în baza împuternicirilor sub semnătură privată, emise de reprezentanții profesioniștilor și acordate în conformitate cu contractul de prestări servicii de contabilitate.
Cererile transmise prin mijloace electronice vor avea încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică emisă în condițiile Legii nr.455/2001 privind semnătura electronică, cu modificările şi completările ulterioare.
Precizăm faptul că împuternicirea va cuprinde numărul și data de înregistrare a contractului de prestări servicii de contabilitate.
Anunț
21 mai 2020
Activitatea Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Buzău va fi suspendată în data de 22 mai 2020 ca urmare a operaţiunilor de decontaminare a spaţiului de lucru pentru prevenirea răspândirii și transmiterii virusului SARS-CoV-2.
Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Buzău îşi va relua activitatea în data de 25 mai 2020.
ANUNȚ
20 mai 2020
Activitatea Biroului Teritorial Buftea (Oficiul registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Ilfov) se desfăşoară o singură dată pe săptămână, respectiv în ziua de joi, iar programul de lucru cu publicul la ghişeu se desfăşoară în intervalele 9:00 - 11:00 şi 12:00 - 14:00, conform prevederilor art. 26 din OUG 70/14.05.2020.
*În perioada cuprinsă între cele două intervale orare, se asigură dezinfecţia spaţiului afectat activităţii de lucru cu publicul, precum si a căilor de acces si a accesoriilor acestora (uşi, lift etc.).
Anunț
29 aprilie 2020
Vă informăm că, începând cu data de 04 mai 2020, Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Harghita îşi va desfășura activitatea într-un nou sediu, la adresa Str. Müller László, nr. 33, Miercurea Ciuc. Menţionăm că datele de contact ale ORCT Harghita rămân neschimbate, respectiv: telefon – 0266 311 606, 0266 311 607, fax – 0266 311 607, e-mail: orchr@hr.onrc.ro.
Ministerul Justiției - Ghid practic de măsuri cu privire la Justiție, Serviciul de Probațiune, Administrația națională a Penitenciarelor, Oficiul Național al Registrului Comerțului acualizat ca urmare a emiterii Decretului Președintelui României nr. 240 din 14 aprilie 2020.
Anunț
15 aprilie 2020
Pe durata stării de urgenţă instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României și prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României se suspendă depunerea declaraţiei privind beneficiarul real.
Termenul de depunere a declaraţiei privind beneficiarul real, prevăzut de art. 56 alin. (4) şi 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative se prelungeşte cu 3 luni, de la data încetării stării de urgenţă.
(În conformitate cu art. XI alin. (1) din Ordonanța de urgență nr. 29/2020 privind unele măsuri economice şi fiscal-bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230/21.03.2020 )
Anunț
14 aprilie 2020
Având în vedere decretarea prelungirii stării de urgență cu încă 30 de zile pe întreg teritoriul României, în această perioadă activitatea de lucru cu publicul a Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrelor comerțului de pe lângă tribunale se va desfăşura prin mijloace electronice și/sau prin corespondență, conform art. 67 din Decretul Președintelui României nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 311 din data de 14 aprilie 2020.
”Art. 67 - (1)Pe durata stării de urgenţă, activitatea oficiului registrului comerţului continuă în ceea ce priveşte înregistrarea menţiunilor privind persoanele juridice şi persoanele fizice şi se derulează prin mijloace electronice, în baza cererii de înregistrare şi a documentelor anexate la aceasta în formă electronică, având încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă, precum şi prin corespondenţă, pe suport hârtie, în format letric.
(2)Declaraţiile pe propria răspundere pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi pot fi transmise la oficiul registrului comerţului fără nicio altă formalitate.
(3)Specimenul de semnătură, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrului comerţului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui înscris sub semnătură privată, fără nicio altă formalitate.
(4)Activitatea de asistenţă pentru efectuarea procedurilor necesare înregistrării prin mijloace electronice se derulează prin mijloace electronice, iar activitatea de furnizare de informaţii din registrul comerţului şi de eliberare de copii şi certificate constatatoare, precum şi activitatea de publicare şi de furnizare a Buletinului procedurilor de insolvenţă se realizează, prin mijloace electronice, precum şi prin corespondenţă, pe suport hârtie, în format letric.”
Documente asociate:
- Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 311 din data de 14 aprilie 2020;
- Instrucţiuni privind modalitatea de aplicare a prevederilor art. 67 din Decretul Preşedintelui României nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României, în ceea ce priveşte activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrelor comerțului de pe lângă tribunale;
- Modele declaraţii pe proprie răspundere;
- Date de contact ale ONRC și ale oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale.
Anunț
10 aprilie 2020
Având în vedere prevederile Ordonanței de Urgență nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice, precizăm că procedura de înregistrare în registrul comerţului a profesioniștilor poate fi realizată on-line prin intermediul portalului de servicii, care poate fi accesat direct folosind adresa https://portal.onrc.ro.
Pentru accesarea serviciilor disponibile online, persoanele fizice și juridice trebuie să utilizeze semnătură electronică calificată (bazată pe un certificat digital calificat), cu excepția serviciului online InfoCert, prin care se pot obţine online certificate constatatoare şi/sau furnizări de informaţii din registrul comerţului, fără semnătură electronică, prin utilizarea unui card bancar Visa sau Mastercard.
Oficiul Național al Registrului Comerțului acceptă toate certificatele digitale calificate emise de prestatorii de servicii de încredere calificați din statele membre UE, conform prevederilor Regulamentului (UE). Lista acestor prestatori de servicii poate fi accesată la adresa: https://webgate.ec.europa.eu/tl-browser și la adresa https://www.comunicatii.gov.ro/semnatura-electronica.
De asemenea, cererile adresate Oficiului Național al Registrului Comerțului și oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale și documentele depuse în susținerea acestora, având încorporată, atașată sau logic asociată semnătura electronică extinsă, se pot transmite și prin poșta electronică, adresele de e-mail ale oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale fiind disponibile pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro, secțiunea Contact, rubrica Rețeaua ONRC.
Anunț
20 martie 2020
- Pe perioada stării de urgență, respectiv 30 de zile de la data emiterii Decretului Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212/2020, persoanele care au calitatea de expert contabil și contabil autorizat vor putea proceda la transmiterea cererilor de înregistrare în registrul comerțului și a documentelor aferente, pentru profesioniștii înregistrați în registrul comerțului, în baza împuternicirilor sub semnătură privată, emise de reprezentanții profesioniștilor, și acordate în conformitate cu prevederile contractelor de prestări servicii de contabilitate, exclusiv, prin mijloacele electronice.
- Măsura de mai sus este adoptată în contextul stării de urgență decretate și are menirea să sprijine mediul de afaceri în vederea transmiterii prin mijloace electronice a cererilor de înregistrare. În acest sens, precizăm că prevederile art. 18 alin. (2) și (3) din Nomele metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor, aprobate prin Ordinul ministrului justiției nr. 2.594/C./2008, se aplică în continuare, cu mențiunea că cererile de înregistrare pot fi transmise prin mijloace electronice și de salariați ai profesionistului, în baza împuternicirii emise de acesta, prin reprezentantul său legal, în condițiile legii.
- În acord cu dispozițiile OUG nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificările și completările prin Legea nr.182/2016, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale pot să se adreseze şi birourilor de asistenţă din cadrul primăriilor, înființate conform art. 35 din ordonanța de urgență referită, în vederea transmiterii, prin intermediul acestora, a cererilor de înregistrare în registrul comerțului, în format electronic.
Anunț
19 martie 2020
Începând cu data de 20.03.2020 se reia activitatea de valorificare a datelor înregistrate în registrul comerțului, prin furnizarea de informaţii, extrase de registru şi certificate constatatoare, copii şi copii certificate de către Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București și a Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Ilfov.
Pentru perioada de aplicabilitate a prevederilor Decretului Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 212/2020, activitatea de valorificare a datelor înregistrate în registrul comerțului prin furnizarea de informații, extrase de registru și certificate constatatoare, copii și copii certificate se va face, exclusiv, prin mijloace electronice, de către Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, și respectiv Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Ilfov, prin portalul de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului https://portal.onrc.ro sau prin poștă electronică la adresele de e-mail:
Informare
18 martie 2020
Având în vedere prevederile art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerțului republicată, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art. 6 din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările și completările ulterioare, prin înregistrarea în registrul comerțului se înţelege atât înmatricularea profesionistului şi înscrierea de menţiuni, precum şi înregistrarea altor operaţiuni care, potrivit legii, se menţionează în registrul comerţului. Activitatea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului și a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale continuă și în ceea ce privește înmatricularea/înregistrarea în registrul comerțului a profesioniștilor care au această obligație, în aceleași condiții prevăzute de art. 45 alin. (1) din Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, respectiv prin mijloace electronice, în baza cererii de înregistrare și a documentelor anexate la aceasta în formă electronică, având încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă.
INFORMARE referitoare la depunerea declaraţiei privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice, conform Legii nr. 129/2019
În conformitate cu dispozițiile art. 19 alin. (1), (2) și (5) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, Oficiul Național al Registrului Comerțului a operaționalizat Registrul beneficiarilor reali ai societăţilor. Potrivit art. 56 alin. (1) din actul normativ menționat, persoanele juridice supuse obligaţiei de înregistrare în registrul comerţului, cu excepţia regiilor autonome, companiilor şi societăţilor naţionale şi societăţilor deţinute integral sau majoritar de stat, depun o declaraţie privind beneficiarul real al persoanei juridice în vederea înregistrării în Registrul beneficiarilor reali al societăţilor, după cum urmează ...
Anunț
Pe durata stării de urgenţă instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României se suspendă depunerea declaraţiei privind beneficiarul real.
Termenul de depunere a declaraţiei privind beneficiarul real, prevăzut de art. 56 alin. (4) şi 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative se prelungeşte cu 3 luni, de la data încetării stării de urgenţă.
(În conformitate cu art. XI alin. (1) din Ordonanța de urgență nr. 29/2020 privind unele măsuri economice şi fiscal-bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230/21.03.2020 )
Situaţii statistice februarie 2020
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 29 februarie 2020 … află mai multe
Conferinţa de lansare a proiectului ”Sistem Electronic Integrat al ONRC consolidat şi interoperabil destinat serviciilor de e-Guvernare centrate pe evenimente de viaţă” (ONRC V2.0) - cod SMIS 123634
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a organizat, în data de 12 septembrie 2019, conferinţa de lansare a proiectului cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Competitivitate 2014 – 2020 - ”Sistem Electronic Integrat al ONRC consolidat şi interoperabil destinat serviciilor de e-Guvernare centrate pe evenimente de viaţă” (ONRC V2.0) - cod SMIS 123634 … află mai multe
Informare
Pentru prevenirea transmiterii virusului Coronavirus (COVID-19) și pentru limitarea răspândirii acestuia, recomandăm utilizarea cu predilecţie a căilor de comunicare alternativă pentru depunerea cererilor la oficiile registrelor comerțului de pe lângă tribunale şi la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, respectiv:
- prin poștă, cu scrisoare cu valoare declarată și confirmare de primire;
- prin e-mail, semnate cu semnătură electronică calificată;
- online, prin intermediul portalului de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului, https://portal.onrc.ro, semnate cu semnătură electronică calificată. …… mai multe detalii
Informare privind operaţionalizarea Sistemului Electronic Românesc pentru interconectarea registrului comerţului al ONRC cu BRIS
Sistemul Electronic Românesc pentru interconectarea registrului comerţului al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) cu BRIS – Business Registers Interconnection System (Sistemul de Interconectare a Registrelor de Afaceri din statele membre ale Uniunii Europene) a devenit operaţional începând cu luna septembrie 2019 şi poate fi accesat pe portalul european e-justice, https://e-justice.europa.eu/.
Noutăți legislative: Intrarea în vigoare a Legii 129/2019 privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului
Dispozițiile Legii nr. 129/2019 privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (în vigoare de la data de 21 iulie 2019) introduc noțiuni noi, precum beneficiarul real care, în sensul actului normativ, este orice persoană fizică ce deţine sau controlează în cele din urmă clientul şi/sau persoana fizică în numele căruia/căreia se realizează o tranzacţie, o operaţiune sau o activitate.
Conform dispozițiilor art. 19 alin. (1), (2) și (5) din legea menționată sunt stabilite atribuții noi în sarcina Oficiului Național al Registrului Comerțului, care va organiza un registru central în care se vor înregistra date privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice supuse obligaţiei de înmatriculare în registrul comerţului, cu excepţia regiilor autonome, companiilor şi societăţilor naţionale şi societăţilor deţinute integral sau majoritar de stat.
ONRC demarează un nou proiect finanţat din fonduri europene destinat serviciilor de e-guvernare centrate pe evenimente de viață
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului derulează, în calitate de beneficiar, proiectul ”Sistem electronic integrat al ONRC consolidat și interoperabil destinat serviciilor de e-guvernare centrate pe evenimente de viață”, cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Competitivitate 2014 - 2020. În acest sens, în data de 04.04.2019, a fost semnat contractul de finanțare al proiectului care se va derula în perioada 04 aprilie 2019 – 03 aprilie 2022.
Comunicat privind finalizarea implementării proiectului "Sistemul Electronic Romanesc pentru interconectarea ONRC cu BRIS"
La data de 31 decembrie 2018, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) finalizează implementarea proiectului cu titlul “Sistemul Electronic Românesc pentru interconectarea ONRC cu BRIS”, acțiunea numărul 2016-RO-IA-0041, aprobat în cadrul programului 2016 CEF Telecom call - Business Registers Interconnection System (CEF-TC-2016-1), finanțat de Uniunea Europeană, Direcția INEA (Innovation and Networks Executive Agency).
Implementarea proiectului „Consolidarea capacității instituționale a Oficiului Național al Registrului Comerțului, a registrului comerțului și a sistemului de publicitate legală”
Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), în calitate de beneficiar, implementează începând cu 6.06.2018 proiectul „Consolidarea capacității instituționale a Oficiului Național al Registrului Comerțului, a sistemului registrului comerțului și a sistemului de publicitate legală”, cod SIPOCA456/cod MySMIS119317 - cofinanțat din Fondul Social European selectat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 … află mai multe
Iniţierea proiectului „Îmbunătăţirea capacităţii de procesare a datelor şi creşterea performanţelor de raportare ale ONRC prin arhitecturi şi tehnologii BIG DATA”
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în calitate de beneficiar, implementează proiectul cu titlul „Îmbunătățirea capacităţii de procesare a datelor şi creşterea performanţelor de raportare ale ONRC prin arhitecturi şi tehnologii Big Data”, Cod SMIS2014+ nr.108513, Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate 2014 - 2020.
Informare privind corespondenţa cu ONRC prin e-mail
Vă informăm că unele dintre mesajele transmise către ONRC, prin e-mail, se întorc la expeditor cu mesaj de eroare din cauza unor dificultăţi tehnice independente de instituţia noastră. Expeditorul este atenţionat de către furnizorul de servicii de poştă electronică cu privire la imposibilitatea transmiterii e-mail-ului, precum şi motivul pentru care această acţiune a eşuat.
Obligaţiile şi sancţiunile aplicate lichidatorilor numiți în conformitate cu prevederile Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare
În cel mult un an de la data înregistrării în registrul comerțului a mențiunii de dizolvare a unei societăţi trebuie finalizată şi lichidarea acesteia, termenul putând fi prelungit cu încă un an, la cererea lichidatorului, dar nu mai mult de două ori, conform articolului 260 din Legea nr. 31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Lichidatorii vor fi numiți în cel mult 60 de zile de la înregistrarea în registrul comerțului a mențiunii de dizolvare, în condițiile prevăzute de lege pentru fiecare formă juridică în parte. Termene obligatorii pentru lichidatori ... află mai multe
Legea nr.1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife, în vigoare din 1 februarie 2017
Începând cu data de 1 februarie 2017, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, la registrul comerţului nu se vor mai percepe următoarele taxe pentru operațiunile de înregistrare în registrul comerțului ... află mai multe
Lansarea proiectului “Once-Only” Principle (TOOP)
Comisia Europeană a lansat la 1 ianuarie 2017 proiectul intitulat „The Once-Only Principle - TOOP”. Acest proiect face parte din Planul de acțiune al Uniunii Europene de e – Guvernare 2016 - 2020 și va contribui la creșterea eficienței pieței unice digitale.
Comunicat privind finalizarea implementării proiectului "Sistemul Electronic Romanesc pentru interconectarea ONRC cu BRIS"
La data de 31 decembrie 2018, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) finalizează implementarea proiectului cu titlul “Sistemul Electronic Românesc pentru interconectarea ONRC cu BRIS”, acțiunea numărul 2016-RO-IA-0041, aprobat în cadrul programului 2016 CEF Telecom call - Business Registers Interconnection System (CEF-TC-2016-1), finanțat de Uniunea Europeană, Direcția INEA (Innovation and Networks Executive Agency).
Începând cu data de 01 aprilie 2019, Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Maramureş îşi desfăşoară activitatea într-un nou sediu, la adresa Bdul. Unirii, nr. 18, etaj 2, Baia Mare. Menţionăm că datele de contact ale ORCT Maramureş rămân neschimbate, respectiv: telefon – 0262.212.999, fax – 0262.224.515, e-mail: orcmm@mm.onrc.ro.
Anunț privind radierea din registrul comerțului a persoanelor fizice autorizate (PFA) și a întreprinderilor individuale (II) care nu și-au actualizat obiectul de activitate conform Legii nr. 182/2016
Vă reamintim faptul că, potrivit prevederilor art. II alin. (6) din Legea nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, oficiul registrului comerțului radiază din oficiu, în termen de 60 de zile de la împlinirea celor 2 ani de la data intrării în vigoare a legii, persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale al căror număr de clase de activităţi prevăzute de codul CAEN incluse în obiectul de activitate este mai mare decât cel impus de actul normativ menționat.
Termenul de 60 de zile, indicat mai sus, se împlinește la data de 18 MARTIE 2019.
Situația persoanelor fizice autorizate şi a întreprinderilor individuale care nu şi-au îndeplinit obligaţia de modificare a obiectului de activitate la data de 23.01.2019 este publicată aici …
Anunț privind termenul până la care persoanele fizice autorizate (PFA) și întreprinderile individuale (II) trebuie să își actualizeze obiectul de activitate
La data de 17 ianuarie 2019, expiră perioada de 2 ani pe care persoanele fizice autorizate (PFA) şi întreprinderile individuale (II) o au la dispoziţie pentru a solicita oficiului registrului comerţului din raza sediului profesional, înregistrarea menţiunilor referitoare la obiectul de activitate, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale. Lista persoanelor care nu și-au îndeplinit obligația de modificare a obiectului de activitate o găsiți aici …
ONRC: Buletinul Procedurilor de Insolvență a publicat primul caz de insolvenţă a unei persoane fizice
În data de 19 iunie 2018 a fost publicat în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, secțiunea „Debitori – persoane fizice cu obligații ce nu decurg din exploatarea unei întreprinderi”, primul caz de insolvență a unei persoane fizice, înregistrat pe rolul Judecătoriei Constanța ... află mai multe
Registrul Comerţului eliberează certificate constatatoare pentru Programul «Start-up Nation - Romania»
Având în vedere dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 10/2017 pentru stimularea înființării de noi întreprinderi mici și mijlocii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 112/2017, vă informăm că atât Oficiul Național al Registrului Comerțului, cât și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale eliberează solicitanților certificate constatatoare despre datele înregistrate în registrul comerțului necesare pentru Programul pentru stimularea înfiinţării de întreprinderi mici şi mijlocii «Start-up Nation - Romania»
… află mai multe
Profesioniştii vor avea un identificator unic la nivel european - EUID
Profesioniştilor care se vor înmatricula în registrul comerțului după data de 07 iulie 2017 li se va aloca un identificator unic la nivel european (EUID) prin Sistemul Informatic Integrat al Oficiului Național al Registrului Comerțului, care va fi evidențiat în cuprinsul certificatului de înregistrare emis de oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale … află mai multe
Noutăţi legislative privind înregistrarea şi funcţionarea PFA şi II
Începând cu data de 16.01.2017, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, se modifică modul de înregistrare şi de funcţionare a persoanelor fizice autorizate (PFA), întreprinderilor individuale (II) şi întreprinderilor familiale (IF) … află mai multe

Cetățenii și reprezentanții mediului de afaceri au acum acces rapid, în limba română, la informațiile gratuite privind entitățile aflate în insolvență din șapte state membre ale Uniunii Europene. Serviciul este disponibil prin intermediul portalului european e-Justice (e-justice.europa.eu).
Pentru mai multe informații click aici
Proiecte de acte normative aflate în dezbatere
În temeiul articolului 7 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice Proiectul de Ordin al ministrului justiției privind aprobarea tarifelor pentru eliberarea de către Oficiul Național al Registrului Comerțului și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale de copii ale Buletinului procedurilor de insolvență, copii certificate ale actelor de procedură publicate, pentru furnizarea de informații din Buletinul procedurilor de insolvență. … află mai multe
Proiecte de acte normative aflate în dezbatere
În temeiul articolului 7 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice Proiectul de Ordin al ministrului justiției pentru aprobarea structurii identificatorului unic la nivel european - EUID al profesioniștilor înregistrați în registrul comerțului și a modelului certificatului de înregistrare în registrul comerțului. … află mai multe
Proiecte de acte normative aflate în dezbatere
În temeiul articolului 7 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind înființarea pe lângă Oficiul Național al Registrului Comerțului a unor activități finanțate integral din venituri proprii. … află mai multe
ONRC susţine campania pentru “Prevenirea infracţiunilor de furt”, derulată de DGPMB
ONRC susţine campania de informare privind prevenirea furturilor de la sediile profesioniştilor, realizată în baza Programului prioritar naţional „Prevenirea infracţiunilor de furt” – 2015, în vederea educării şi pregătirii antiinfracţionale şi antivictimale a acestora. Considerăm că buna informare este primul pas pentru a creşte gradul de siguranţă şi protecţie pentru cetăţeni, implicit pentru profesionişti, dar şi pentru a evita astfel de experienţe neplăcute ... află mai multe.
ONRC, parte a sistemului de interconectare a registrelor comerțului din statele membre ale U.E.
Luni, 13 iulie 2015, a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, Legea nr. 152/2015 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul înregistrării în registrul comerțului, care transpune Directiva 2012/17/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 13 iunie 2012 de modificare a Directivei 89/666/CEE a Consiliului și a Directivelor 2005/56/CE și 2009/101/CE ale Parlamentului European și ale Consiliului în ceea ce privește interconectarea registrelor centrale, ale comerțului și ale societăților ... află mai multe.
Regimul juridic al informaţiilor privind profesioniştii înregistraţi în registrul comerţului
Dacă aţi decis să vă deschideţi o firmă, este important de știut că datele completate în cererile depuse la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale devin informaţii publice odată cu înregistrarea lor în registrul comerţului şi publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a sau Partea a VII-a. Care sunt prevederile legale care reglementează acest fapt? În primul rând, potrivit dispoziţiilor art. 4 alin.1 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerțului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, registrul comerţului este public ... află mai multe