Situaţii statistice aprilie 2022
27 mai 2022
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 30 aprilie 2022 … află mai multe
|
INFORMARE referitoare la depunerea anuală a declarației privind beneficiarii reali |
12 aprilie 2022
Ca urmare a modificării Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, prin Legea nr. 315/2021:
- persoanele juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului NU mai au obligația depunerii anuale a declarației privind beneficiarii reali*;
- au obligația depunerii anuale a declarației privind beneficiarii reali, DOAR persoanele juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului care au în structura acționariatului entități înmatriculate/înregistrate și/sau care au sediul fiscal în jurisdicții necooperante din punct de vedere fiscal și/sau în jurisdicții cu grad înalt de risc de spălare a banilor și/sau finanțare a terorismului și/sau în jurisdicții aflate sub monitorizarea organismelor internaționale relevante pentru risc de spălare a banilor/finanțare a terorismului*.
Potrivit art. 56 alin. (8) din Legea nr. 129/2019, modificată și completată prin Legea nr. 315/2021, Oficiul asigură publicarea pe pagina sa de internet a listelor actualizate ale jurisdicțiilor prevăzute la alin. (13), elaborate de organismele internaționale abilitate - http://www.onpcsb.ro/link-uri-utile-onpcsb.
* Conform art. 56 alin. (1) și alin. (13) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, modificată și completată prin Legea nr. 315/2021.
|
Încetarea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 9 martie 2022, precum și a măsurilor aplicabile pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 |
09 martie 2022
Începând cu data de 09.03.2022, încetează starea de alertă pe întreg teritoriul României, astfel cum a fost instituită și prelungită prin Hotărârea Guvernului nr. 171 din data de 03.02.2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 7 februarie 2022.
Prin urmare, restricțiile impuse prin actele normative cu privire la starea de alertă își încetează aplicabilitatea.
Se mențin în continuare dispozițiile art. 1 din O.U.G. nr.195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comerțului, aprobată prin Legea nr. 206/19.07.2021, cu modificările și completările ulterioare, potrivit cărora „măsurile prevăzute la art. 26-28 din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 70/2020, se aplică pe durata stării de alertă, precum și un an după încetarea acesteia.”
Măsurile respective sunt următoarele:
- activitatea oficiului registrului comerțului se derulează în principal prin mijloace electronice și prin corespondență, în condițiile legii. Activitatea de lucru cu publicul la ghișeele instituției se derulează pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fracționat în două intervale orare, iar în perioada cuprinsă între acestea se dezinfectează spațiile afectate lucrului cu publicul. Accesul publicului se realizează în mod organizat, în limita numărului ghișeelor afectate lucrului cu publicul, cu prezența unei singure persoane la ghișeu;
- declarațiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și pot fi transmise la oficiul registrului comerțului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poștă și curier. Declarațiile pe proprie răspundere pot fi și în formă autentică, certificată de avocat sau date la oficiul registrului comerțului;
- specimenul de semnătură, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrul comerțului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui înscris sub semnătură privată, fără nicio altă formalitate sau se poate da la oficiul registrului comerțului.
Acte normative: OUG nr. 195/2020 și OUG nr.70/2020
|
Anunț |
04 februarie 2022
Activitatea Biroului Teritorial Petroșani (Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Hunedoara) se desfăşoară o singură dată pe săptămână, respectiv în ziua de luni, iar programul de lucru cu publicul la ghişeu se desfăşoară în intervalele 9:00 - 14:00.
|
INFORMARE privind noile prevederi legale referitoare la depunerea declarației privind beneficiarii reali |
30 decembrie 2021
Începând cu data de 1 ianuarie 2022 intră în vigoare Legea nr. 315/2021* privind modificarea și completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (publicată în Monitorul Oficial al României nr. 1240 din 29.12.2021, Partea I), care elimină obligativitatea depunerii anuale a declarației privind beneficiarii reali.
Noile dispoziții legale prevăd:
- ”Persoanele juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului depun la înmatriculare, şi ori de câte ori intervine o modificare, o declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice, în vederea înregistrării în Registrul beneficiarilor reali al societăților, cu excepția regiilor autonome, companiilor și societăților naționale și societăților deținute integral sau majoritar de stat.” (potrivit art. 56, alineatul (1)).
Trebuie menționat faptul că obligaţia prevăzută la alin. (1) este îndeplinită şi prin includerea, la înmatriculare, în actul constitutiv, a datelor de identificare a beneficiarilor reali şi a modalităţilor în care se exercită controlul asupra persoanei juridice (potrivit alin. (7) din art. 56). Modificarea ulterioară a datelor de identificare a beneficiarilor reali nu instituie obligaţia întocmirii unui act modificator la actul constitutiv, declararea acestora îndeplinindu-se în condiţiile alin. (1).
Prin excepție de la art. 56 alin.(1) persoanele juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului, care au în structura acţionariatului entități înmatriculate/înregistrate şi/sau care au sediul fiscal în jurisdicţii necooperante din punct de vedere fiscal şi/sau în jurisdicţii cu grad înalt de risc de spălare a banilor şi/sau finanţare a terorismului şi/sau în jurisdicţii aflate sub monitorizarea organismelor internaţionale relevante, pentru risc de spălare a banilor/finanţare a terorismului depun anual o declaraţie privind beneficiarul real al persoanei juridice, în vederea înregistrării în Registrul beneficiarilor reali al societăţilor, în termen de 15 zile de la aprobarea situaţiilor financiare anuale (alin. (13) al art. 56).
Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor asigură publicarea pe pagina sa de Internet a listelor actualizate ale jurisdicţiilor prevăzute la alin. (13), elaborate de organismele internaţionale abilitate.
Termenul de depunere a declarației anuale privind beneficiarul real, prevăzută la articolul mai sus menționat este de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.
Totodată, la art. 56, pe lângă alin. (13) se introduce și alin. (14) cu următorul cuprins: ”Prin excepţie de la prevederile alin. (1), persoanele juridice înmatriculate în registrul comerţului anterior datei de intrare în vigoare a prezentei legi, cu excepția regiilor autonome, companiilor și societăților naționale și societăților deținute integral sau majoritar de stat, depun o declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice pe care o actualizează ori de câte ori intervine o modificare, în vederea înregistrării în Registrul beneficiarilor reali al societăților. Această obligație se consideră a fi îndeplinită pentru persoanele juridice care au depus cel puțin o declarație privind beneficiarul real ulterior datei de intrare în vigoare a prezentei legi.”
Așadar, pentru persoanele juridice, care au depus cel puțin o declarație privind beneficiarul real, obligația depunerii declarației privind beneficiarii reali se consideră a fi îndeplinită.
- Alte prevederi ale art. 56:
• În cazul în care intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaraţia se depune în termen de15 zile de la data la care aceasta a intervenit.
• Declaraţia pe proprie răspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ,respectiv numele, prenumele, data și locul naşterii, codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, cetăţenia, domiciliul sau reşedinţa, precum şi modalităţile în care se exercită controlul asupra persoanei juridice.
• Declaraţia privind beneficiarul real poate avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi poate fi transmisă la oficiul registrului comerţului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poştă şi curier sau prin ghișeul oficiului registrului comerțului, personal sau prin reprezentant conform prevederilor legale.
• Declaraţia privind beneficiarul real poate fi dată şi în faţa reprezentantului oficiului registrului comerţului sau se poate depune, personal sau prin reprezentant, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.



(art. 237 Legea 31/1990)



(Legea nr. 314/2001)

(art. VI OUG nr. 43/2010)

(art. 39 OUG nr. 44/2008)



Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ... află mai multe

Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe