Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

31 Mai 2020

portal

 

Important
 
 

 

 

 

15 mai 2020

sageata Triajul la intrarea în sediul ONRC/ORCT
25 mai 2020

În vederea intrării în sediile ONRC/ORCT sunt obligatorii triajul epidemiologic și dezinfectarea mâinilor.
Triajul epidemiologic nu implică înregistrarea datelor cu caracter personal şi constă în:

  1. măsurarea temperaturii prin termometru non-contact (temperatura înregistrată nu trebuie să depăşească 37,3oC);
  2. observarea semnelor şi simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventă, strănut frecvent, stare generală modificată).

În cazul în care temperatura înregistrată depăşeşte 37,3oC, se recomandă repetarea măsurării temperaturii, după o perioadă de 2-5 minute de repaus.
Dacă se constată menţinerea unei temperaturi peste 37,3oC sau/şi prezenţa altor simptome respiratorii, persoanei nu i se permite accesul în incintă.
Dacă temperatura înregistrată nu depăşeşte 37,3oC, iar persoana nu prezintă alte simptome respiratorii, i se permite accesul doar însoţită de către o persoană din sediu şi după înregistrarea biroului/ camerei/ departamentului unde va merge.

(Obligații stabilite prin Ordinul comun al Ministrului Sănătății și al Ministrului Afacerilor Interne nr. 874/81/22.05.2020 privind instituirea obligativităţii purtării măştii de protecţie, a triajului epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă)

sageata ANUNȚ

20 mai 2020
Activitatea Biroului Teritorial Buftea (Oficiul registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Ilfov) se desfăşoară o singură dată pe săptămână, respectiv în ziua de joi, iar programul de lucru cu publicul la ghişeu se desfăşoară în intervalele 9:00 - 11:00 şi 12:00 - 14:00, conform prevederilor art. 26 din OUG 70/14.05.2020.
*În perioada cuprinsă între cele două intervale orare, se asigură dezinfecţia spaţiului afectat activităţii de lucru cu publicul, precum si a căilor de acces si a accesoriilor acestora (uşi, lift etc.).

sageata REGULI DE CONDUITĂ
aplicabile solicitanților de servicii în relația cu Oficiul Național al Registrului Comerțului și cu oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, în vederea prevenirii riscului de infectare cu noul Coronavirus SARS-Cov2
19 mai 2020

  • Se recomandă solicitanților de servicii utilizarea, în principal, a mijloacelor electronice (portalul de servicii ONRC - portal.onrc.ro/e-mail), poștă, atât pentru depunerea cât și pentru eliberarea cererilor/documentelor, având în vedere faptul că activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale poate fi desfășurată prin mijloace electronice/poștă;
  • Activitatea de asistență și activitatea de audiență se fac cu programare;
  • Consultarea stadiului soluționării cererilor de înregistrare se va face prin accesarea secțiunii stadiu dosar din portalul de servicii ONRC - portal.onrc.ro;
  • Accesul se face în mod controlat, astfel încât la fiecare ghișeu să fie permis accesul unui singur solicitant de servicii/ghișeu; solicitanții au obligația de a respecta distanța de 2 m față de ghișeu și față de orice persoană cu care se intersectează;
  • Solicitanții au obligația respectării regulilor de acces în instituție, de comportament și a măsurilor de igienă personală;
  • Accesul în sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și în sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale se face cu mască de protecție (care trebuie să acopere atât gura, cât și nasul);
  • Solicitanții vor beneficia de dezinfectant (alcool sanitar) la intrarea în instituție;
  • Toți solicitanții de servicii vor completa chestionarul privind accesul în sediile ONRC/ORCT, că nu au călătorit în zone roșii, galbene, alte zone din străinătate sau naționale, cu potențial risc, nu au intrat în contact direct cu un confirmat sau suspect, nu au membrii de familie care se încadrează în situațiile menționate, nu prezintă simptome asociate COVID 19. În cazul în care, solicitanții răspund cu DA sau refuză completarea chestionarului, aceștia vor lăsa cererile pe un birou special amenajat în imediata vecinătate a intrării; solicitantul va fi informat să urmărească stadiul cererii pe portalul de servicii al ONRC, serviciul stadiu dosar; documentele vor fi eliberare electronic sau prin poștă cu achitarea tarifului de expediere; dacă solicitanții se prezintă pentru ridicare documente, acestea vor fi eliberate numai în cazuri de urgenţă la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării; dacă solicitantul se prezintă pentru informare inițială, asistență etc., i se va comunica cererea tip și ghidul privind formalitățile, fiind îndrumat telefonic; dacă solicitantul este pentru audiență publică, completare dosar, acesta va lăsa note scrise, documentele pentru completare la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării;
  • Solicitanții vor completa toate rubricile din chestionar, iar pentru completarea și semnarea acestuia solicitanții vor folosi instrumente de scris proprii;
  • Chestionarele completate de către solicitanți se păstrează în dosare dedicate pentru evidență, pe zile calendaristice, fără a primi număr de înregistrare. Acestea nu se arhivează la dosarul profesionistului;
  • La intrarea în sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și în sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale, solicitanților de servicii li se va măsura temperatura corporală, utilizându-se în acest sens termometrul digital non contact, care măsoară automat temperatura de la o distanță mai mică de 5 cm;
  • Accesul în instituție este permis pentru persoanele care au o temperatură de până la 37,30C inclusiv;
  • Solicitanții care prezintă temperatură peste 37,30 C sau refuză să li se ia temperatura vor lăsa cererile pe un birou special amenajat în imediata vecinătate a intrării; vor fi informaţi să urmărească stadiul cererii pe portalul de servicii al ONRC, serviciul stadiu dosar; documentele vor fi eliberate electronic sau prin poștă cu achitarea tarifului de expediere; dacă solicitanții se prezintă pentru ridicare documente, acestea vor fi eliberate numai în cazuri de urgenţă la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării; dacă solicitantul se prezintă pentru informare inițială, asistență etc., i se va comunica cererea tip și ghidul privind formalitățile, fiind îndrumat telefonic, după caz; dacă solicitantul este pentru audienţă publică, completare dosar, acesta va lăsa note scrise, documentele pentru completare la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării. Solicitanții în cauză vor purta pe lângă masca de protecție (care trebuie să acopere atât gura, cât și nasul) și mănuși de unică folosință, după caz;
  • Accesul în sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și în sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale se face utilizând, în principal, scările de acces, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică de cel puțin 2 m;
  • Liftul/lifturile (acolo unde există) se va/vor utiliza de 1 persoană;
  • Circulația solicitanților de servicii în interiorul clădirii este permisă exclusiv în locurile destinate lucrului cu publicul;
  • Staționarea solicitanților de servicii pe holuri, scări, alte spații deschise este permisă doar în situațiile de urgență, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică de cel puțin 2 m;
  • Solicitanții de servicii interacționează cu salariații care desfășoară activitate de lucru cu publicul pentru o durată de cel mult 15 minute, cu excepția situațiilor de urgență, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică de cel puțin 2 m și a marcajelor semnalizate în acest sens. 

sageata STARE DE ALERTĂ
Ordinul comun al Ministrului Sănătăţii şi al Ministrului Afacerilor Interne nr. 874/81/22.05.2020 - privind instituirea obligativităţii purtării măştii de protecţie, a triajului epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă
Hotărârea Parlamentului României nr. 5 din 20 mai 2020 pentru încuviinţarea stării de alertă şi a măsurilor instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2020  -  privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 24 din 14 mai 2020 - privind aprobarea instituirii stării de alertă la nivel naţional şi a măsurilor de prevenire şi control al infecţiilor, în contextul situaţiei epidemiologice generate de virusul SARS.CoV-2
OUG nr. 70 din 14 mai 2020privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, precum şi a altor acte normative
Legea nr. 55/2020 -  privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
HG nr. 394/2020 - privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID.19

sageata ANUNȚ
Măsuri privind activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal precum si a Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare
15 mai 2020

  • Art. 26 - Pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, activitatea oficiului registrului comerțului se derulează în principal prin mijloace electronice și prin corespondență, în condițiile legii. Activitatea de lucru cu publicul la ghișeele instituției se derulează pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fracționat în două intervale orare, iar în perioada cuprinsă între acestea se dezinfectează spațiile afectate lucrului cu publicul. Accesul publicului se realizează în mod organizat, în limita numărului ghișeelor afectate lucrului cu publicul, cu prezența unei singure persoane la ghișeu.
  • Art. 27 – Pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, declarațiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și pot fi transmise la oficiul registrului comerțului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poștă și curier. Declarațiile pe proprie răspundere pot fi și în formă autentică, certificată de avocat sau date la oficiul registrului comerțului.
  • Art. 28 - Pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, specimenul de semnătură, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrul comerțului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui înscris sub semnătură privată, fără nicio altă formalitate sau se poate da la oficiul registrului comerțului.
  • Art. 29 - (1) Termenul de depunere a declarației privind beneficiarul real prevăzut de art. 56 alin. (4) și 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, astfel cum a fost prelungit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice și fiscal-bugetare, se prelungește până la 1 noiembrie 2020. 
    (2) În termenul prevăzut la alin. (1), declarația privind beneficiarul real poate avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și poate fi transmisă la oficiul registrului comerțului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poștă și curier. Declarația privind beneficiarul real poate fi și în formă autentică, certificată de avocat sau dată la oficiul registrului comerțului.

Arhivă

Facilități
 
 
sageata Întreprinzători debutanți
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ...  află mai multe
sageata Studenți
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe

 


 

 

Relaţii cu publicul
Tel.: +40213160817 /18/24
Fax: +40213160829 
E-mail: onrc@onrc.ro
 
Recom online
Tel.: +40213160817 /18/24 interior 206, 207
E-mail: recom@onrc.ro
 
InfoCert
E-mail: infocert@onrc.ro
 
Mass - Media
Tel.: +40374463966
E-mail: presa@onrc.ro
 
Adresa de e-mail pentru primire în format electronic a copiei după cartea de identitate:
carteidentitate@onrc.ro
 
Informații Start-up Nation
 
 

Oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale și Oficiul Național al Registrului Comerțului eliberează solicitanților informații necesare pentru Programul Start-up Nation 2018-2019 ... click aici

 
Nomenclator CAEN
 
 

CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România. 

sageata  Nomenclator CAEN
 
Conturi IBAN
 
 

Tariful legal poate fi achitat în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu
mandat poştal, ordin de plată ... detalii 
 
Contacte autorități publice competente
potrivit art. 15 din Legea nr. 359/2004
 
 
Autorități publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 15 din Legea nr. 359/2004 ... află mai multe
 
Link-uri utile
 
 
sageata  portal.onrc.ro            sageata  anaf.ro
sageata  bpi.ro    sageata  monitoruloficial.ro
sageata  portal.just.ro    sageata  Imm.gov.ro
sageata  just.ro    sageata  unbr.ro
sageata  legislatie.just.ro   sageata  uniuneanotarilor.ro
sageata  e-justice.europa.eu    sageata  unpir.ro
sageata  Guv.ro    
Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până joi între 09.00-11.00 și 12.00-14.00, iar vineri între 08.00-10.00 și 11.00-13.00.