Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

29 Septembrie 2020

portal

 

Important
 
 

 

  15 mai 2020

sageata Anunț
28 septembrie 2020

Începând cu 26 septembrie 2020, data intrării în vigoare a Legii nr. 208/2020 privind modificarea și completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869/23.09.2020, se modifică şi se completează următoarele acte normative:

  1. Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, după cum urmează:
  • La articolul 18, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „În absenţa comerciantului persoană fizică, respectiv a reprezentantului asociaţiei familiale, semnătura acestuia poate fi înlocuită prin prezentarea la registrul comerţului, de către avocat, a împuternicirii avocaţiale care conţine semnătura clientului, respectiv a comerciantului persoană fizică sau a reprezentantului asociaţiei familiale. Semnătura persoanei fizice trebuie dată personal în faţa avocatului şi va fi folosită în întreaga activitate a comerciantului persoană fizică, respectiv a reprezentantului asociaţiei familiale.”.
  • La articolul 19, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: Dovedirea specimenului de semnătură a administratorilor şi, după caz, a reprezentanţilor societăţilor, precum şi a persoanelor împuternicite în condiţiile legii să reprezinte regiile autonome sau organizaţiile cooperatiste se face cu respectarea prevederilor art. 18 alin. (2)-(4).”.

Astfel, potrivit modificărilor și completărilor aduse Legii nr. 26/1990 de Legea nr. 208/2020, specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate/titularului întreprinderii individuale/reprezentantului întreprinderii familiale, al administratorului sau, după caz, al reprezentanţilor societăţii  poate fi cuprins în împuternicirea avocațială depusă în susținerea cererii.

  1. Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
  • La articolul 56, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins: “Declaraţia prevăzută la alin. (1) se poate da în faţa reprezentantului oficiului registrului comerţului sau se poate depune, personal sau prin reprezentant, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.”.

Astfel, potrivit modificărilor și completărilor aduse Legii nr. 129/2019 de Legea nr. 208/2020, Declaraţia privind beneficiarul real al persoanei juridice prevăzută la art. 56 alin. (1) poate fi dată fie în fața reprezentantului oficiului registrului comerţului sau poate fi depusă, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.

Dispoziţiile art. 27 și art. 28 din OUG nr.70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și a altor acte normative, rămân în vigoare, respectiv pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgenţă instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României:

  • declaraţiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi pot fi transmise la oficiul registrului comerţului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poştă şi curier. Declaraţiile pe proprie răspundere pot fi şi în formă autentică, certificată de avocat sau date la oficiul registrului comerţului;
  • specimenul de semnătură, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrul comerţului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui înscris sub semnătură privată, fără nicio altă formalitate sau se poate da la oficiul registrului comerţului.

 

Informare privind confirmarea unui caz de COVID - 19 în cadrul Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Timiş
23 septembrie 2020
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului anunţă că unul dintre angajații Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Timiș a fost confirmat cu COVID - 19. Conducerea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului a anunţat autoritățile competente și a dispus măsurile necesare în astfel de situații.

sageata Situaţii statistice august 2020
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 31 august 2020 … află mai multe

sageata Proiecte de acte normative aflate în dezbatere
20 august 2020
În temeiul articolului 7 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice proiectul de Ordin al ministrului justiției pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor, aprobate prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.594/C./2008 … află mai multe

sageata Anunț
16 iulie 2020

Ca urmare a modificării Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2020*:

  • orice persoană fizică sau juridică poate solicita informații din registrul beneficiarilor reali ținut de Oficiul Național al Registrului Comerțului, în conformitate cu normele privind protecţia datelor cu caracter personal, fără a mai fi nevoie să demonstreze un interes legitim;
  • declarația pe propria răspundere privind beneficiarul real poate avea forma de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi poate fi transmisă la oficiul registrului comerţului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătură electronică sau prin servicii de poştă şi curier. Declaraţia pe propria răspundere poate fi dată şi în formă autentică, certificată de avocat sau dată în faţa reprezentantului oficiului registrului comerţului;
  • în cazul în care, la înmatriculare, în actul constitutiv sunt incluse și datele de identificare a beneficiarului/beneficiarilor real/reali și modalitatea de exercitare a controlului, nu mai este necesară depunerea declarației pe proprie răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali;
  • dacă, după înmatriculare, persoana juridică solicită doar modificarea datelor de identificare a beneficiarilor reali și a modalității de exercitare a controlului, nu va depune un act modificator al actului constitutiv, ci va completa cererea de depunere a declarației privind beneficiarii reali, la care se va atașa declarația pe proprie răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali;
  • în cazul în care, persoana juridică solicită înregistrarea în registrul comerțului a modificării actului constitutiv, care implică, pe lângă alte modificări și modificarea datelor de identificare a beneficiarului/beneficiarilor real/reali (ex: transmiterea părtilor de interes si a părtilor sociale, schimbarea membrilor organelor de conducere și de control etc.), actul modificator al actului constitutiv va include și datele de identificare a beneficiarilor reali și modalitatea de exercitare a controlului, anexându-se, totodată, și actul constitutiv actualizat, caz în care nu se va mai depune și declarația pe proprie răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali.

*În Monitorul Oficial al României nr. 620/15.07.2020, Partea I, s-a publicat Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2020 privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, pentru completarea art. 218 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi pentru completarea art. 12 alin. (5) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare.

sageata Anunț
8 iulie 2020

Începând cu data de 09 iulie 2020*:

  • persoanele juridice constituite doar din asociați persoane fizice, atunci când aceștia sunt singurii beneficiari reali, sunt exceptate de la obligația depunerii, la înmatriculare sau ori de câte ori intervine o modificare, a declarației pe propria răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali al/ai persoanei juridice, obligație de la care, până la această dată, erau exceptate numai regiile autonome, companiile și societățile naționale și societățile deținute integral sau majoritar de stat (art. 56 alin. (11) din Legea nr. 129/2019, modificările și completările ulterioare);

În lipsa depunerii declarației pe propria răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali, odată cu cererea de înmatriculare sau, după caz, cu cererea de înregistrare care implică modificarea/completarea structurii asociaților/acționarilor, precum și în cazul societăților constituite doar din asociați persoane fizice, atunci când aceștia sunt singurii beneficiari reali, înregistrate în registrul comerțului până la data intrării în vigoare a Legii nr. 108/2020, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) este obligat să completeze, din oficiu, Registrul beneficiarilor reali, pe baza documentelor care însoțesc cererea de înmatriculare  sau pe baza evidențelor deținute în cazul societăților deja înregistrate, cu datele privind beneficiarul/beneficiarii real/reali și modalitatea prin care se concretizează această calitate;

  • NU se mai depune declarația anuală, persoanelor juridice revenindu-le, în continuare, obligația de a depune declarația pe propria răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali, dacă intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului/beneficiarilor real/reali, în termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit (art. 56 alin. (4) din Legea nr. 129/2019, modificările și completările ulterioare);
  • În termen de 12 luni, societăţile înregistrate în registrul comerţului până la data intrării în vigoare a Legii nr. 108/2020, care au ca asociat/acționari persoane juridice sau acționari/asociați persoane juridice și persoane fizice depun, prin grija reprezentantului legal, spre înregistrare în Registrul beneficiarilor reali, ţinut de ONRC, o declaraţie privind datele de identificare ale beneficiarilor reali (art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, modificările și completările ulterioare).

Pe site-ul ONRC, la secțiunea Beneficiari reali - Instrucțiuni metodologice” sunt afișate Instrucțiuni privind completarea cu datele privind beneficiarul/beneficiarii real/reali și modalitatea prin care se concretizează această calitate în Registrul beneficiarilor reali, în conformitate cu prevederile Legii nr. 108/2020

*În Monitorul Oficial al României nr. 588/06.07.2020, Partea I, s-a publicat Legea nr. 108/03.07.2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.

sageata Anunț
3 iulie 2020

Începând cu data de 06 iulie 2020, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 102/02.07.2020 pentru modificarea și completarea Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 583/02.07.2020, Partea I:
- NU se mai depune declarația pe proprie răspundere a persoanei fizice/persoanei juridice privind calitatea de asociat unic într-o singură societate cu răspundere limitată (dispozițiile art. 14 din Legea nr.31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai solicită depunerea declarației pe proprie răspundere în formă autentică privind respectarea condițiilor referitoare la sediul social (dispozițiile art. 17 alin. (4) din Legea nr. 31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai depune avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, cu modificările ulterioare, în cazul în care la sediul social nu se desfășoară activitate. Administratorul sau, după caz, administratorii va/vor da o declarație pe propria răspundere în acest sens (conform art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990, nou introdus prin Legea nr. 102/2020), doar în situaţia în care declarația-tip pe proprie răspundere dată în temeiul Legii nr. 359/2004 este semnată de asociați/acționari/membri.
Legea nr. 102/02.07.2020 pentru modificarea și completarea Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare

sageata Anunț
17 iunie 2020

Persoanele care au calitatea de expert contabil și contabil autorizat vor putea proceda la transmiterea, în principal, prin mijloace electronice, a cererilor de înregistrare în registrul comerțului și a documentelor aferente, doar pentru profesioniștii înregistrați în registrul comerțului, în baza împuternicirilor sub semnătură privată, emise de reprezentanții profesioniștilor și acordate în conformitate cu contractul de prestări servicii de contabilitate.

Cererile transmise prin mijloace electronice vor avea încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică emisă în condițiile Legii nr.455/2001 privind semnătura electronică, cu modificările şi completările ulterioare.

Precizăm faptul că împuternicirea va cuprinde numărul și data de înregistrare a contractului de prestări servicii de contabilitate.

sageata Triajul la intrarea în sediul ONRC/ORCT
25 mai 2020

În vederea intrării în sediile ONRC/ORCT sunt obligatorii triajul epidemiologic și dezinfectarea mâinilor.
Triajul epidemiologic nu implică înregistrarea datelor cu caracter personal şi constă în:

  1. măsurarea temperaturii prin termometru non-contact (temperatura înregistrată nu trebuie să depăşească 37,3oC);
  2. observarea semnelor şi simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventă, strănut frecvent, stare generală modificată).

În cazul în care temperatura înregistrată depăşeşte 37,3oC, se recomandă repetarea măsurării temperaturii, după o perioadă de 2-5 minute de repaus.
Dacă se constată menţinerea unei temperaturi peste 37,3oC sau/şi prezenţa altor simptome respiratorii, persoanei nu i se permite accesul în incintă.
Dacă temperatura înregistrată nu depăşeşte 37,3oC, iar persoana nu prezintă alte simptome respiratorii, i se permite accesul doar însoţită de către o persoană din sediu şi după înregistrarea biroului/ camerei/ departamentului unde va merge.

(Obligații stabilite prin Ordinul comun al Ministrului Sănătății și al Ministrului Afacerilor Interne nr. 874/81/22.05.2020 privind instituirea obligativităţii purtării măştii de protecţie, a triajului epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă)

sageata REGULI DE CONDUITĂ
aplicabile solicitanților de servicii în relația cu Oficiul Național al Registrului Comerțului și cu oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, în vederea prevenirii riscului de infectare cu noul Coronavirus SARS-Cov2
19 mai 2020

  • Se recomandă solicitanților de servicii utilizarea, în principal, a mijloacelor electronice (portalul de servicii ONRC - portal.onrc.ro/e-mail), poștă, atât pentru depunerea cât și pentru eliberarea cererilor/documentelor, având în vedere faptul că activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale poate fi desfășurată prin mijloace electronice/poștă;
  • Activitatea de asistență și activitatea de audiență se fac cu programare;
  • Consultarea stadiului soluționării cererilor de înregistrare se va face prin accesarea secțiunii stadiu dosar din portalul de servicii ONRC - portal.onrc.ro;
  • Accesul se face în mod controlat, astfel încât la fiecare ghișeu să fie permis accesul unui singur solicitant de servicii/ghișeu; solicitanții au obligația de a respecta distanța de 2 m față de ghișeu și față de orice persoană cu care se intersectează;
  • Solicitanții au obligația respectării regulilor de acces în instituție, de comportament și a măsurilor de igienă personală;
  • Accesul în sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și în sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale se face cu mască de protecție (care trebuie să acopere atât gura, cât și nasul);
  • Solicitanții vor beneficia de dezinfectant (alcool sanitar) la intrarea în instituție;
  • Toți solicitanții de servicii vor completa chestionarul privind accesul în sediile ONRC/ORCT, că nu au călătorit în zone roșii, galbene, alte zone din străinătate sau naționale, cu potențial risc, nu au intrat în contact direct cu un confirmat sau suspect, nu au membrii de familie care se încadrează în situațiile menționate, nu prezintă simptome asociate COVID 19. În cazul în care, solicitanții răspund cu DA sau refuză completarea chestionarului, aceștia vor lăsa cererile pe un birou special amenajat în imediata vecinătate a intrării; solicitantul va fi informat să urmărească stadiul cererii pe portalul de servicii al ONRC, serviciul stadiu dosar; documentele vor fi eliberare electronic sau prin poștă cu achitarea tarifului de expediere; dacă solicitanții se prezintă pentru ridicare documente, acestea vor fi eliberate numai în cazuri de urgenţă la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării; dacă solicitantul se prezintă pentru informare inițială, asistență etc., i se va comunica cererea tip și ghidul privind formalitățile, fiind îndrumat telefonic; dacă solicitantul este pentru audiență publică, completare dosar, acesta va lăsa note scrise, documentele pentru completare la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării;
  • Solicitanții vor completa toate rubricile din chestionar, iar pentru completarea și semnarea acestuia solicitanții vor folosi instrumente de scris proprii;
  • Chestionarele completate de către solicitanți se păstrează în dosare dedicate pentru evidență, pe zile calendaristice, fără a primi număr de înregistrare. Acestea nu se arhivează la dosarul profesionistului;
  • La intrarea în sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și în sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale, solicitanților de servicii li se va măsura temperatura corporală, utilizându-se în acest sens termometrul digital non contact, care măsoară automat temperatura de la o distanță mai mică de 5 cm;
  • Accesul în instituție este permis pentru persoanele care au o temperatură de până la 37,30C inclusiv;
  • Solicitanții care prezintă temperatură peste 37,30 C sau refuză să li se ia temperatura vor lăsa cererile pe un birou special amenajat în imediata vecinătate a intrării; vor fi informaţi să urmărească stadiul cererii pe portalul de servicii al ONRC, serviciul stadiu dosar; documentele vor fi eliberate electronic sau prin poștă cu achitarea tarifului de expediere; dacă solicitanții se prezintă pentru ridicare documente, acestea vor fi eliberate numai în cazuri de urgenţă la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării; dacă solicitantul se prezintă pentru informare inițială, asistență etc., i se va comunica cererea tip și ghidul privind formalitățile, fiind îndrumat telefonic, după caz; dacă solicitantul este pentru audienţă publică, completare dosar, acesta va lăsa note scrise, documentele pentru completare la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării. Solicitanții în cauză vor purta pe lângă masca de protecție (care trebuie să acopere atât gura, cât și nasul) și mănuși de unică folosință, după caz;
  • Accesul în sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și în sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale se face utilizând, în principal, scările de acces, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică de cel puțin 2 m;
  • Liftul/lifturile (acolo unde există) se va/vor utiliza de 1 persoană;
  • Circulația solicitanților de servicii în interiorul clădirii este permisă exclusiv în locurile destinate lucrului cu publicul;
  • Staționarea solicitanților de servicii pe holuri, scări, alte spații deschise este permisă doar în situațiile de urgență, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică de cel puțin 2 m;
  • Solicitanții de servicii interacționează cu salariații care desfășoară activitate de lucru cu publicul pentru o durată de cel mult 15 minute, cu excepția situațiilor de urgență, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică de cel puțin 2 m și a marcajelor semnalizate în acest sens. 

sageata STARE DE ALERTĂ
H.G. nr. 782/2020 - privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 15 septembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
H.G. nr. 668/2020
- privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 16 august 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
H.G. nr. 588/2020 - pentru modificarea şi completarea anexelor nr. 2 şi 3 la Hotărârea Guvernului nr. 553/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 17 iulie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
H.G nr. 570/2020 - pentru modificarea şi completarea anexelor nr. 2 şi 3 la Hotărârea Guvernului nr. 553/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 17 iulie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
H.G. nr. 553/2020 - privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 17 iulie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID.19
H.G. nr. 511/2020 - pentru modificarea şi completarea anexelor nr. 1 şi 3 la Hotărârea Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
H.G. nr. 476/2020 - privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
H.G. nr. 465/2020 - pentru modificarea şi completarea anexelor nr. 2 şi 3 la Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
H.G. nr. 434/2020 - pentru modificarea şi completarea anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
Ordinul comun al Ministrului Sănătăţii şi al Ministrului Afacerilor Interne nr. 874/81/22.05.2020 - privind instituirea obligativităţii purtării măştii de protecţie, a triajului epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă
Hotărârea Parlamentului României nr. 5 din 20 mai 2020 pentru încuviinţarea stării de alertă şi a măsurilor instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2020  -  privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 24 din 14 mai 2020 - privind aprobarea instituirii stării de alertă la nivel naţional şi a măsurilor de prevenire şi control al infecţiilor, în contextul situaţiei epidemiologice generate de virusul SARS.CoV-2
OUG nr. 70 din 14 mai 2020privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, precum şi a altor acte normative
Legea nr. 55/2020 -  privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
HG nr. 394/2020 - privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID.19

sageata ANUNȚ
Măsuri privind activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal precum si a Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare
15 mai 2020

  • Art. 26 - Pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, activitatea oficiului registrului comerțului se derulează în principal prin mijloace electronice și prin corespondență, în condițiile legii. Activitatea de lucru cu publicul la ghișeele instituției se derulează pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fracționat în două intervale orare, iar în perioada cuprinsă între acestea se dezinfectează spațiile afectate lucrului cu publicul. Accesul publicului se realizează în mod organizat, în limita numărului ghișeelor afectate lucrului cu publicul, cu prezența unei singure persoane la ghișeu.
  • Art. 27 – Pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, declarațiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și pot fi transmise la oficiul registrului comerțului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poștă și curier. Declarațiile pe proprie răspundere pot fi și în formă autentică, certificată de avocat sau date la oficiul registrului comerțului.
  • Art. 28 - Pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, specimenul de semnătură, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrul comerțului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui înscris sub semnătură privată, fără nicio altă formalitate sau se poate da la oficiul registrului comerțului.
  • Art. 29 - (1) Termenul de depunere a declarației privind beneficiarul real prevăzut de art. 56 alin. (4) și 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, astfel cum a fost prelungit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice și fiscal-bugetare, se prelungește până la 1 noiembrie 2020. 
    (2) În termenul prevăzut la alin. (1), declarația privind beneficiarul real poate avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și poate fi transmisă la oficiul registrului comerțului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poștă și curier. Declarația privind beneficiarul real poate fi și în formă autentică, certificată de avocat sau dată la oficiul registrului comerțului.

Anunț
10 aprilie 2020
Având în vedere prevederile Ordonanței de Urgență nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice, precizăm că procedura de înregistrare în registrul comerţului a profesioniștilor poate fi realizată on-line prin intermediul portalului de servicii, care poate fi accesat direct folosind adresa https://portal.onrc.ro.
Pentru accesarea serviciilor disponibile online, persoanele fizice și juridice trebuie să utilizeze semnătură electronică calificată (bazată pe un certificat digital calificat), cu excepția serviciului online InfoCert, prin care se pot obţine online certificate constatatoare şi/sau furnizări de informaţii din registrul comerţului, fără semnătură electronică, prin utilizarea unui card bancar Visa sau Mastercard.
Oficiul Național al Registrului Comerțului acceptă toate certificatele digitale calificate emise de prestatorii de servicii de încredere calificați din statele membre UE, conform prevederilor Regulamentului (UE). Lista acestor prestatori de servicii poate fi accesată la adresa: https://webgate.ec.europa.eu/tl-browser și la adresa https://www.comunicatii.gov.ro/semnatura-electronica.
De asemenea, cererile adresate Oficiului Național al Registrului Comerțului și oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale și documentele depuse în susținerea acestora, având încorporată, atașată sau logic asociată semnătura electronică extinsă, se pot transmite și prin poșta electronică, adresele de e-mail ale oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale fiind disponibile pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro, secțiunea Contact, rubrica Rețeaua ONRC.

Arhivă

Facilități
 
 
sageata Întreprinzători debutanți
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ...  află mai multe
sageata Studenți
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe

 


 

 

Relaţii cu publicul
Tel.: +40213160817 /18/24
Fax: +40213160829 
E-mail: onrc@onrc.ro
 
Recom online
Tel.: +40213160817 /18/24 interior 206, 207
E-mail: recom@onrc.ro
 
InfoCert
E-mail: infocert@onrc.ro
 
Mass - Media
Tel.: +40374463966
E-mail: presa@onrc.ro
 
Adresa de e-mail pentru primire în format electronic a copiei după cartea de identitate:
carteidentitate@onrc.ro
 
Nomenclator CAEN
 
 

CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România. 

sageata  Nomenclator CAEN
 
Conturi IBAN
 
 

Tariful legal poate fi achitat în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu
mandat poştal, ordin de plată ... detalii 
 
Contacte autorități publice competente
potrivit art. 15 din Legea nr. 359/2004
 
 
Autorități publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 15 din Legea nr. 359/2004 ... află mai multe
 
Certificare SR EN ISO 9001:2015
 
 
 
Link-uri utile
 
 
sageata  portal.onrc.ro            sageata  anaf.ro
sageata  bpi.ro    sageata  monitoruloficial.ro
sageata  portal.just.ro    sageata  Imm.gov.ro
sageata  just.ro    sageata  unbr.ro
sageata  legislatie.just.ro   sageata  uniuneanotarilor.ro
sageata  e-justice.europa.eu    sageata  unpir.ro
sageata  Guv.ro    
Vă informăm că, în perioada 28 - 30 septembrie 2020, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Iași. E-mail:orctis@is.onrc.ro, Telefon:0232.254.400, Fax: 0232.276.334