Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

17 Septembrie 2021

portal

 

Important
 
 

 

 
 15 mai 2020

 

sageata Anunț referitor la depunerea declarației privind beneficiarii reali
09 septembrie 2021

  1. Vă reamintim că, la data de 01 octombrie 2021, se împlinește termenul de depunere a declarației anuale privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului, prevăzut la art. 56 alin. (4) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, astfel cum a fost modificat prin OUG nr. 43/2021 pentru prelungirea termenului de depunere a declarației anuale privind beneficiarul real al persoanei juridice, prevăzut la art. 56 alin. (4) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
  2. Totodată, reamintim că, potrivit dispozițiilor art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, astfel cum a fost modificat prin OUG nr. 191/2020 pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevăzute în sarcina asociațiilor şi fundațiilor, precum şi a persoanelor juridice înregistrate în registrul comerțului, termenul până la care se depune declarația privind beneficiarii reali pentru societățile înregistrate în registrul comerțului până la data intrării în vigoare a legii referite, cu excepția celor prevăzute la art. 56 alin. (11), este de maximum 90 de zile de la încetarea stării de alertă.
    • Pentru a evita apariția unor erori la înscrierea datelor din declarațiile pe proprie răspundere in Registrul Beneficiarilor Reali, recomandăm tehnoredactarea acestora.
    • Declarația privind beneficiarii reali poate avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi poate fi transmisă la oficiul registrului comerțului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poștă şi curier.
    • În contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, în vederea evitării aglomerării ghișeelor, recomandăm ca transmiterea cererilor de depunere a declarațiilor privind beneficiarii reali să se facă în principal prin portalul de servicii (portalul de servicii al ONRC). De asemenea, declarațiile se pot depune prin e-mail (adresele de e-mail ale ORCT) sau prin corespondență (poștă/curier).
    • Declarația anuală privind beneficiarii reali se poate depune și personal la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul unde persoana juridică are sediul social,  în spații special amenajate în acest sens.

      !!! În vederea îndeplinirii obligațiilor menționate la articolele precitate, aveți posibilitatea de a bifa pe formularul-tip ”Declarația privind beneficiarii reali”, ambele casete, atât cea corespunzătoare depunerii declarației anuale, cât și cea prevăzută de dispozițiile art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu completările și modificările ulterioare.!!!

      !!! Nerespectarea de către reprezentantul legal al persoanelor juridice a obligației de depunere a declarației privind datele de identificare ale beneficiarilor reali constituie contravenție se sancționează cu amendă; dacă în termen de 30 de zile de la data aplicării sancțiunii contravenționale reprezentantul persoanei juridice nu depune declarația privind datele de identificare ale beneficiarilor reali, tribunalul va putea pronunța dizolvarea societății.!!! (art. 57 din Legea nr. 129/2019)
       
 

sageata Anunț
07 septembrie 2021

În vederea depunerii/eliberării cererilor/documentelor aferente operațiunilor de înregistrare/menționare în registrul comerțului, în cadrul oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale funcționează un ghișeu expres destinat exclusiv avocaților, consilierilor juridici, executorilor judecătorești și/sau practicienilor în insolvență care va fi destinat și notarilor publici.

 

sageata Situaţii statistice iulie 2021
20 august 2021
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 31 iulie 2021 … află mai multe

 
sageata Noutăți legislative: Intrarea în vigoare a Legii nr. 206/2021 pentru aprobarea Ordonanței
de  urgență a Guvernului nr. 195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comerțului
22 iulie 2021

Legea nr. 206/2021 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comerțului, a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.  715/20.07.2021 și intră în vigoare la data de 23.07.2021. Actul normativ aduce o serie de modificări și completări reglementărilor existente, după cum urmează:

I Conform punctului 1 al articolului unic din legea mai sus amintită, măsurile prevăzute la art. 26 – 28 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/20202 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, se aplică pe durata stării de alertă, precum și un an după încetarea acesteia. Măsurile respective sunt următoarele:

  • activitatea oficiului registrului comerțului se derulează în principal prin mijloace electronice și prin corespondență, în condițiile legii. Activitatea de lucru cu publicul la ghișeele instituției se derulează pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fracționat în două intervale orare, iar în perioada cuprinsă între acestea se dezinfectează spațiile afectate lucrului cu publicul. Accesul publicului se realizează în mod organizat, în limita numărului ghișeelor afectate lucrului cu publicul, cu prezența unei singure persoane la ghișeu.
  • declarațiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și pot fi transmise la oficiul registrului comerțului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poștă și curier. Declarațiile pe proprie răspundere pot fi și în formă autentică, certificată de avocat sau date la oficiul registrului comerțului.
  • specimenul de semnătură, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrul comerțului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui înscris sub semnătură privată, fără nicio altă formalitate sau se poate da la oficiul registrului comerțului.

II Legea abrogă alin. (3) și (5) ale art. 17 din Legea societăților nr. 31/1990:

  • Abrogarea alin.(3) al art. 17 elimină obligația oficiului registrului comerţului de a transmite documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social la organul fiscal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în a cărui circumscripţie se situează imobilul cu destinaţie de sediu social, după înregistrarea în registrul comerţului.
    Atenție! Nu dispare obligația depunerii la oficiul registrului comerțului a dovezii deținerii cu titlu legal a spațiului cu destinație de sediu social, conform art. 36 alin. (2) lit. c) din Legea societăților nr. 31/1990.
  • Abrogarea alin.(5) al art. 17  din Legea nr. 31/1990 elimină temeiul legal al cheltuielii pentru informaţiile privind calitatea de asociat unic şi îndeplinirea condiţiilor privind sediul social.

III Legea nr. 206/2021 modifică și alin. (1) art. 172 din Legea nr. 359/2004 care va avea următorul cuprins:  În vederea efectuării controlului de către autorităţile/instituțiile publice competente în domeniul autorizării funcționării și a verificării conformității celor declarate, oficiul registrului comerţului transmite acestora, pe cale electronică, informații din declarațiile-tip pe proprie răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității la sediul social/profesional și/sau sedii secundare sau, după caz, la terți, și datele de identificare a persoanelor înregistrate, în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării în registrul comerţului.

Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 715/20.07.2021 - Legea nr. 206/2021 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2020

 

sageata Anunț
07 iulie 2021

În vederea simplificării formalităților de depunere și înscriere în Registrul Beneficiarilor Reali a declarației pe propria răspundere privind beneficiarii reali, prevăzute de dispozițiile Legii nr. 129/2019, au fost elaborate modele noi de declarații privind beneficiarii reali:

• Declarație privind beneficiarii reali - nr. 6 (format editabil)
Acest formular – tip va fi utilizat numai în situația în care declarația este dată în fața reprezentantului oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal.

• Declarație privind beneficiarii reali - nr. 6A (format editabil)
Acest formular – tip este orientativ și poate fi utilizat în cazul declarațiilor pe propria răspundere sub semnătură privată.

Formularele – tip susmenționate vor fi adaptate, după caz, prin raportare la numărul reprezentanților legali ai persoanelor juridice și la numărul beneficiarilor reali declarați.

De asemenea, s-a eliminat cerința completării cererii pentru depunerea declarației privind beneficiarii reali.

Totodată, precizăm că oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale nu vor mai elibera confirmarea depunerii declarației pe propria răspundere privind beneficiarii reali.

Informații suplimentare pot fi accesate la secțiunea Beneficiari reali.

 

sageata Anunț
01 iulie 2021

Vă informăm că, la data de 23.05.2021, s-a împlinit termenul de 6 luni în care cooperativele agricole existente au obligaţia să îşi actualizeze actele constitutive în conformitate cu prevederile Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004+, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum este prevăzut de prevederile art. IV al Legii nr. 265/2020 pentru modificarea şi completarea Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004.
*Legea cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 
 

sageata Anunț
02 iunie 2021

Vă informăm că, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 561/31.05.2021, s-a publicat Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2021* pentru prelungirea termenului de depunere a declaraţiei anuale privind beneficiarul real al persoanei juridice, prevăzut la art. 56 alin. (4) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, care a intrat în vigoare la data de 31.05.2021.

  • În anul 2021, declaraţia privind beneficiarul real al persoanei juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului se depune la oficiul registrului comerţului în care este înmatriculată persoana juridică până la data de 01 octombrie 2021.
  • Declaraţia anuală privind beneficiarul real poate avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi poate fi transmisă la oficiul registrului comerţului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poştă şi curier.
  • Declaraţia anuală privind beneficiarul real poate fi dată şi în faţa reprezentantului oficiului registrului comerţului sau se poate depune, personal sau prin reprezentant, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.

* Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2021 pentru prelungirea termenului de depunere a declaraţiei anuale privind beneficiarul real al persoanei juridice, prevăzut la art. 56 alin. (4) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

 

sageata Anunț
18 mai 2021

  • În conformitate cu prevederile art. 7 lit (h) și art. 8 lit (j) din Legea nr. 31/1990 privind societățile, republicată cu modificările și completările ulterioare, actul constitutiv al profesioniștilor reglementați de acest act normativ trebuie să cuprindă, printre altele, durata societății. Astfel, în actul constitutiv/actul modificator al actului constitutiv se va folosi sintagma nedeterminată prevăzută de Codul civil ( art. 1885 alin. (1) din Codul civil), atunci când nu este stabilită o perioadă determinată pentru durata societății.
  • În conformitate cu prevederile art. 2015 din Codul civil, dacă părțile nu au prevăzut un termen, contractul de mandat încetează în 3 ani de la încheierea lui. Astfel:
    • În actul constitutiv al societăților cu răspundere limitată, care solicită înmatricularea și autorizarea funcționării în registrul comerțului, se va menționa perioada de timp pentru care se acordă mandat administratorului numit.
    • În actul modificator al actului constitutiv, prin care se numește un nou administrator în cadrul unei societății cu răspundere limitată, se va menționa perioada de timp pentru care se acordă mandat administratorului numit.
    • În cazul celorlalte modificări, care implică depunerea actului constitutiv actualizat, este recomandat ca durata mandatului administratorului să fie modificată potrivit celor de mai sus.
 

sageata Anunț
28 aprilie 2021

Începând cu data de 30 aprilie 2021, c
a urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 101/2021 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă  nr. 111/2020 *:

  • Persoanele juridice supuse obligaţiei de înregistrare în registrul comerţului depun la înmatriculare, anual sau ori de câte ori intervine o modificare, o declaraţie privind beneficiarul real al persoanei juridice, în vederea înregistrării în Registrul beneficiarilor reali.
  • Sunt exceptate de la obligaţia depunerii declaraţiei privind beneficiarul real regiile autonome, companiile şi societăţile naţionale şi societăţile deţinute integral sau majoritar de stat.
  • Declaraţia anuală word word se depune la oficiul registrului comerţului în care este înmatriculată persoana juridică în termen de 15 zile de la aprobarea situaţiilor financiare anuale.
  • Dacă intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaraţia se depune în termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit
  • În contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, în vederea evitării aglomerării ghișeelor, recomandăm ca transmiterea cererilor de  depunere a declarațiilor privind beneficiarii reali să se facă prin mijloacele electronice (portalul de servicii al ONRC /adresele de e-mail ale ORCT) sau prin corespondenţă (poștă/curier).

*În Monitorul Oficial al României nr. 446/27.04.2021, Partea I, s-a publicat Legea nr. 101/2021 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă nr. 111/2020 privind modificarea şi   completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, pentru completarea art. 218 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi pentru completarea art. 12 alin. (5) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare.

 

sageata REGULI DE CONDUITĂ
aplicabile solicitanților de servicii în relația cu Oficiul Național al Registrului Comerțului și cu oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, în vederea prevenirii riscului de infectare cu noul Coronavirus SARS-Cov2
25 martie 2021

  • Se recomandă solicitanților de servicii utilizarea, în principal, a mijloacelor electronice/poștă, atât pentru depunerea, cât și pentru eliberarea cererilor/documentelor, având în vedere faptul că activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale poate fi desfășurată prin mijloace electronice/poștă;
  • Activitatea de asistența și activitatea de audiență se fac cu programare;
  • Consultarea stadiului soluționării cererilor de înregistrare se va face prin accesarea secțiunii stadiu dosar din portalul de servicii ONRC - portal.onrc.ro;
  • Accesul se face în mod controlat, astfel încât la fiecare ghișeu să fie permis accesul unui singur solicitant de servicii/ghișeu; solicitanții au obligația de a respecta distanța de 2 m față de ghișeu și față de orice persoană cu care se intersectează;
  • Solicitanții au obligația respectării regulilor de acces în instituție, de comportament și a măsurilor de igienă personală;
  • Nu este permis accesul în sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și în sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale fără măști de protecție;
  • Solicitanții vor beneficia de dezinfectant(alcool sanitar) la intrarea în instituție;
  • La intrarea în instituție (Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale) solicitanților de servicii li se va măsura temperatura corporală, utilizându-se în acest sens termometrul digital non contact, care măsoară automat temperatura de la o distanță mai mică de 5 cm;
  • Nu este permis accesul în instituție pentru persoanele care au o temperatura mai mare de 37,30C  sau alte simptome asociate COVID 19;
  • Solicitanții care prezintă temperatură peste 37,30C sau refuză să li se ia temperatura, nu vor avea acces în spațiile destinate lucrului cu publicul, cererile urmând să fie lăsate pe un birou special amenajat în imediata vecinătate a intrării; vor fi informați să urmărească stadiul cererii pe portalul de servicii al ONRC, serviciul stadiu dosar; cererea va fi preluată de personalul instituției a doua zi și va fi înregistrată pe fluxul operațional; documentele vor fi eliberate electronic sau prin poștă cu achitarea tarifului de expediere; dacă solicitanții se prezintă  pentru ridicare documente, acestea vor fi eliberate, numai în cazuri excepționale la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării; dacă solicitanții se prezintă pentru informare inițială, asistență, etc., li se vor comunica cererea tip și ghidul privind formalitățile, fiind îndrumați telefonic, după caz; dacă solicitanții sunt pentru audiență publică, completare dosar, aceștia vor lăsa notele scrise și documentele pentru completare la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării. Solicitanții în cauză vor purta pe lângă masca de protecție (care trebuie să acopere atât gura, cât și nasul) și mănuși de unică folosință, după caz;
  • Accesul în sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și în sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale se face utilizând, în principal, scările de acces, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică de cel puțin 2 m;
  • Liftul/lifturile (acolo unde există) se va/vor utiliza de 1 persoană;
  • Nu este permisă circulația solicitanților de servicii în interiorul clădirii, cu excepția locurilor destinate lucrului cu publicul;
  • Nu este permisă staționarea solicitanților de servicii pe holuri, scări, alte spații deschise, cu excepția situațiilor de urgență, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică, de cel puțin 2 m;
  • Solicitanților de servicii nu le este permisă interacțiunea directă cu salariații care desfășoară activitate cu publicul, pentru o durată ce depășește 15 minute, cu excepția situațiilor de urgență, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică, de cel puțin 2 m și a marcajelor semnalizate în acest sens;
  • Accesul terțelor persoane (precum furnizorii externi, companiile externe, subcontractanții etc.) în sediile Oficiului Național al Registrului Comerțului și ale oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale se permite exclusiv în vederea exercitării unor atribuții de serviciu/interes profesional în urma unei invitații/ convocări prealabile, cu prezentarea unui document care justifică interesul, alte situații care impun prezența în sediile instituției, cu purtarea obligatorie a măștii de protecție și după caz, a mănușilor de unică folosință, acestea având obligația respectării regulilor de acces în instituție, de comportament și a măsurilor de igienă personală. 
 

sageata Informare privind expirarea termenului până la care acțiunile la purtător trebuie convertite în acțiuni nominative de către societățile emitente
18 ianuarie 2021

La data de 21 ianuarie 2021 expiră perioada de 18 luni pe care societățile pe acţiuni şi în comandită pe acţiuni o au la dispoziție pentru a converti în acţiuni nominative acțiunile la purtător existente și de a depune actul constitutiv actualizat la oficiul registrului comerțului, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 129/2019 privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative ... află mai multe

 

Arhivă: 2021, 2020, 2019

Facilități
 
 
sageata Întreprinzători debutanți
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ...  află mai multe
sageata Studenți
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe

 


 

 

Relaţii cu publicul
Tel.: +40213160817 /18/24
Fax: +40213160829 
E-mail: onrc@onrc.ro
 
Recom online
Tel.: +40213160817 /18/24 interior 206, 207
E-mail: recom@onrc.ro
 
InfoCert
E-mail: infocert@onrc.ro
 
Mass - Media
Tel.: +40374463966
E-mail: presa@onrc.ro
 
Adresa de e-mail pentru primire în format electronic a copiei după cartea de identitate:
carteidentitate@onrc.ro
 
Informații privind întreprinderile conform Regulamentul (UE) 2018/1724 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 octombrie 2018 privind înființarea unui portal digital unic pentru a oferi acces la informații, la proceduri și la servicii de asistență și de soluționare a problemelor - Single Digital Gateway
 
Nomenclator CAEN
 
 

CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România. 

sageata  Nomenclator CAEN
 
Conturi IBAN
 
 

Tariful legal poate fi achitat în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu
mandat poştal, ordin de plată ... detalii 
 
Contacte autorități publice competente
potrivit art. 15 din Legea nr. 359/2004
 
 
Autorități publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 15 din Legea nr. 359/2004 ... află mai multe
 
Certificare SR EN ISO 9001:2015
 
 
 
sageata  portal.onrc.ro            sageata  anaf.ro
sageata  bpi.ro    sageata  monitoruloficial.ro
sageata  portal.just.ro    sageata  Imm.gov.ro
sageata  just.ro    sageata  unbr.ro
sageata  legislatie.just.ro   sageata  uniuneanotarilor.ro
sageata  e-justice.europa.eu    sageata  unpir.ro
sageata  Guv.ro   sageata  ec.europa.eu
     
SOLVIT     
     
Tu Poti Face Lumina
Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până joi între 09.00-11.00 și 12.00-14.00, iar vineri între 08.00-10.00 și 11.00-13.00.