Important - Arhivă 2025
|
|
ANUNȚ |
31 octombrie 2025
Vă informăm că, în perioada 03.11.2025 – 04.11.2025, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași.
E-mail: orcis@is.onrc.ro
Telefon: 0232.254.400
Fax: 0232.276.334
|
|
ANUNȚ |
28 octombrie 2025
Vă informăm că portalul de servicii online al ONRC, myportal.onrc.ro, este indisponibil în data de 28 octombrie 2025, în intervalul orar 20:00 – 22:00, ca urmare a efectuării unor lucrări de mentenanță. Vă mulțumim pentru înțelegere!
Situaţii statistice septembrie 2025
22 octombrie 2025
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 30 septembrie 2025 … află mai multe
Situaţii statistice august 2025
18 septembrie 2025
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 31 august 2025 … află mai multe
|
|
Anunț privind Biroul Teritorial Pașcani |
17 septembrie 2025
Vă informăm că, în perioada 17 – 30. 09.2025, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași.
E-mail: orctis@is.onrc.ro
Telefon: 0232.254.400, 0232.276.334
|
|
Anunț privind Biroul Teritorial Pașcani |
15 septembrie 2025
Vă informăm că, în data 15 septembrie 2025, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași.
E-mail: orctis@is.onrc.ro
Telefon: 0232.254.400, 0232.276.334
|
|
Anunţ privind programul de lucru cu publicul |
14 august 2025
Vă informăm că, în data de 15 august 2025, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale nu vor avea program de lucru.*
*Conform Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit căreia ziua de 15 august este declarată zi de sărbătoare legală în care nu se lucrează
|
|
ANUNȚ privind Biroul Teritorial Pașcani |
13 iunie 2025
Vă informăm că, în data de 16 iunie 2025, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași.
E-mail: orctis@is.onrc.ro
Telefon: 0232.254.400, 0232.276.334
|
|
Anunţ privind programul de lucru cu publicul |
05 iunie 2025
Vă informăm că, în data de 09 iunie 2025, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale nu vor avea program de lucru.*
*Conform Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit căreia a doua zi de Rusalii este declarată zi de sărbătoare legală în care nu se lucrează.”.
|
|
ANUNȚ privind Biroul Teritorial Rădăuți |
04 iunie 2025
Activitatea Biroului Teritorial Rădăuți (Oficiul registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Suceava) se desfăşoară în ziua de miercuri, în intervalul orar 9:00 - 13:00
|
|
INFORMARE privind suspendarea temporară a serviciului de furnizare informații privind beneficiarii reali, pentru categoriile de solicitanți prevăzute la art. 19 alin. (8) lit. c) (persoane fizice și juridice), din Legea 129/2019. |
27 mai 2025
Începând cu data de 26 mai 2025, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 86/2025 privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, accesul la Registrul beneficiarilor reali (RBR) pentru categoriile de solicitanți prevăzute la art. 19 alin. (8) lit. c) (persoane fizice și juridice) este suspendat temporar.
Vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru reluarea serviciului în cel mai scurt timp posibil. Vom reveni cu detalii privind noile condiții de acces.
Situaţii statistice aprilie 2025
14 mai 2025
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 30 aprilie 2025 … află mai multe
|
|
Comunicat privind stadiul soluționării cererilor înregistrate la ONRC |
12 mai 2025
Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) continuă demersurile pentru asigurarea unui serviciu public eficient, transparent și predictibil, în beneficiul profesioniștilor care interacționează cu instituția.
În urma publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 339 din 15 aprilie 2024, a Ordinului Președintelui INS nr. 377/17.04.2024 privind aprobarea Clasificării Activităților din Economia Națională – CAEN Rev.3, ce a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2025, ONRC a înregistrat o creștere a numărului de cereri de actualizare a obiectului de activitate din partea societăților, PFA, II și IF în contextul pregătirii pentru alinierea la noua clasificare.
Ulterior, ca urmare a intrării în vigoare a HG nr. 284/20.03.2025, care prevede un termen de 18 luni pentru efectuarea modificărilor aferente noii clasificări CAEN, s-a constatat o diminuare a ritmului de depunere a cererilor.
În perioada 1 ianuarie – 9 mai 2025, au fost înregistrate 390.969 de cereri, dintre care 378.876 au fost soluționate. Un număr de 3.407 cereri au fost retrase, inclusiv 717 prin renunțare din oficiu.
La data de 9 mai 2025, soldul cererilor aflate în curs de soluționare era de 6.757, reprezentând aproximativ 1,73% din volumul total.
Acestea se află în diverse etape de procesare, înregistrând, în medie, o întârziere de aproximativ două zile față de termenul procedural, în condițiile unui aflux crescut de solicitări în primele luni ale anului, anterioare intrării în vigoare a HG nr. 284/20.03.2025.
Pentru a elimina rapid soldul existent și a preveni acumularea de noi întârzieri, ONRC, la inițiativa și cu directa coordonare a Ministerului Justiției, implementează un plan de măsuri administrative și operaționale, care prevede:
- Redistribuirea uniformă a cererilor restante către toate structurile teritoriale, în funcție de numărul de registratori disponibili, cu un obiectiv estimat de 13.750 cereri soluționate lunar.
- Optimizarea planificării resurselor umane, prin stabilirea unei capacități minime zilnice de procesare, necesară pentru menținerea ritmului constant de soluționare.
- Implicarea registratorilor cu funcții de conducere în activitatea operațională, contribuind suplimentar la procesarea a peste 7.000 de cereri lunar.
- Aprobarea noului regulament de organizare și funcționare, care corelează numărul de posturi cu volumul real de activitate din teritoriu.
- Extinderea automatizării fluxurilor de lucru, pentru reducerea duratei de procesare, minimizarea erorilor și eficientizarea alocării resurselor.
Planul are ca obiectiv eliminarea integrală a soldului existent până la 1 iulie 2025, precum și asigurarea, pe termen lung, a unui proces sustenabil de soluționare a cererilor, fără presiune suplimentară asupra resursei umane.
ONRC își reafirmă angajamentul pentru oferirea unui serviciu public modern, accesibil și eficient, în sprijinul mediului de afaceri din România.
|
|
Anunţ privind programul de lucru cu publicul |
29 aprilie 2025
Vă informăm că, în perioada 01 - 02 mai 2025, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale nu vor avea program de lucru.*
*Conform Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit căreia ziua de 01 mai 2025 este zi de sărbătoare legală în care nu se lucrează, și potrivit Hotărârii Guvernului României nr. 2/10.01.2025, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 19/13.01.2025, care stipulează că ziua de 02 mai 2025 este zi liberă pentru personalul din sistemul bugetar.”
|
|
Anunţ privind programul de lucru cu publicul |
16 aprilie 2025
Vă informăm că, în perioada 18 - 21 aprilie 2025, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale nu vor avea program de lucru.*
*Conform Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit căreia zilele de 18, 20, 21 aprilie 2025 sunt zile de sărbătoare legală în care nu se lucrează, iar ziua de 19 aprilie 2025 (sâmbătă) este zi de repaus săptămânal”.
|
|
Anunț privind ORCT Mehedinți |
01 aprilie 2025
Vă informăm că, începând cu data de 01 aprilie 2025, Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Mehedinți îşi desfășoară activitatea într-un nou sediu, la adresa: Drobeta – Turnu Severin, Complex Decebal, Strada Horia nr.12, et. 3. Menţionăm că celelalte date de contact ale ORCT Mehedinți rămân neschimbate, respectiv: Tel.:+40252311246, +40252312776, e-mail: orcmh@mh.onrc.ro
|
|
Anunț privind Biroul Teritorial Pașcani |
28 martie 2025
Vă informăm că, în perioada 14 – 25 aprilie 2025, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași.
E-mail: orctis@is.onrc.ro
Telefon: 0232.254.400, 0232.276.334
|
|
Anunț privind ORCT Mehedinți |
27 martie 2025
Vă informăm că, în perioada 28 martie 2025 (ora 14:00) – 02 aprilie 2025, activitatea ORCT Mehedinți este suspendată ca urmare a relocării activităţii. Începând cu data de 01 aprilie 2025, Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Mehedinți îşi va desfășura activitatea într-un nou sediu, la adresa: Drobeta – Turnu Severin, Complex Decebal, Strada Horia nr.12, et. 3. Menţionăm că celelalte date de contact ale ORCT Mehedinți rămân neschimbate, respectiv: Tel.:+40252311246, +40252312776, e-mail: orcmh@mh.onrc.ro
|
|
ANUNȚ privind Biroul Teritorial Rădăuți |
14 martie 2025
Activitatea Biroului Teritorial Rădăuți (Oficiul registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Suceava) se desfăşoară de două ori pe săptămână, respectiv în zilele de miercuri și joi, iar programul de lucru cu publicul la ghişeu se desfăşoară în intervalul orar 9:00 - 13:00.
|
|
Anunţ privind programul de lucru cu publicul |
22 ianuarie 2025
Vă informăm că, în data de 24 ianuarie 2025, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale nu vor avea program de lucru.*
*Conform Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit căreia ziua de 24 ianuarie este declarată zi de sărbătoare legală în care nu se lucrează.
|
|
COMUNICAT PRIVIND ÎNCADRAREA CORECTĂ A ACTIVITĂȚILOR ECONOMICE ÎN CAEN REV.3 |
22 ianuarie 2025
Având în vedere informațiile apărute în spațiul public referitoare la structura versiunii actualizate a Clasificării Activităților din Economia Națională, CAEN Rev.3 (aprobată prin Ordinul Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/17.04.2024), vă informăm că profesioniștii trebuie să țină cont de prevederile legale în vigoare la nivel național atunci când solicită înregistrarea unui cod CAEN în registrul comerțului.
Această nouă versiune a Nomenclatorului CAEN este conform cu Nomenclatorul de activități utilizat în cadrul Comunității Europene – Rev.2.1 (implementat la nivel european începând cu 1.01.2025), potrivit REGULAMENTULUI DELEGAT (UE) 2023/137 AL COMISIEI din 10 octombrie 2022 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1893/2006 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a Nomenclatorului statistic al activităților economice NACE a doua revizuire.
Menționăm că nu toate activitățile care sunt incluse în Nomenclator CAEN Rev.3 pot fi înregistrate ca obiecte de activitate în registrului comerțului, deoarece unele dintre acestea sunt interzise de actele normative care reglementează activitățile economice din România.
Cu privire la afirmațiile vehiculate în spațiul public referitoare la introducerea prostituției ca obiect de activitate al unei firme, precizăm că aceasta nu poate fi înregistrată ca obiect de activitate în registrul comerțului întrucât nu este legalizată în România.
Clasificarea activităților din economia națională nu a fost elaborată de către Ministerul Justiției și nici de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), ci de către Institutul Național de Statistică (INS), instituție care urmează să facă publice și Notele explicative pentru CAEN Rev.3.
ONRC, instituție aflată în subordinea Ministerului Justiției, doar înregistrează obiectul de activitate al persoanelor juridice și al persoanelor fizice (persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale) care solicită înregistrarea în registrul comerțului.
Informații suplimentare cu privire la încadrarea corectă a activităților economice în structura CAEN Rev.3, precum și referitoare la corespondența CAEN Rev.2 - CAEN Rev.3 puteți afla adresându-vă Institutului Național de Statistică (https://insse.ro/cms/).
Subliniem importanța ca toți reprezentanții mediului de afaceri să se bazeze pe informațiile furnizate prin intermediul instituțiilor și autorităților publice.
|
|
Informare privind actualizarea obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3 |
17 ianuarie 2025
Începând cu 1 ianuarie 2025, a intrat în vigoare CAEN Rev.3, o versiune actualizată a Clasificării Activităților din Economia Națională, aprobată prin Ordinul Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/17.04.2024.
Această schimbare presupune ca societățile, persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF) să-și actualizeze obiectul de activitate în conformitate cu noua clasificare. Astfel că, la nivelul Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) a fost stabilită procedura necesară pentru implementarea acestei actualizări, asigurându-se conformitatea cu noile reglementări. Această nouă versiune a Nomenclatorului CAEN este conform cu Nomenclatorul de activități utilizat în cadrul Comunității Europene – Rev.2.1 (implementat la nivel european începând cu 1.01.2025), potrivit REGULAMENTULUI DELEGAT (UE) 2023/137 AL COMISIEI din 10 octombrie 2022 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1893/2006 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a Nomenclatorului statistic al activităților economice NACE a doua revizuire.
Având în vedere Ordinul Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/17.04.2024 și calendarul de implementare inclus în regulamentul menționat mai sus, precizăm că nu este prevăzut un termen limită pentru înregistrarea mențiunii privind actualizarea obiectului de activitate și nici sancțiuni în acest sens.
Astfel, începând cu 1 ianuarie 2025, profesioniștii completează Cererea de înregistrare în registrul comerțului (original), în care precizează obiectul principal de activitate conform CAEN Rev. 3. Cererea de înregistrare în registrul comerțului se depune prin intermediul portalului de servicii on-line, la ghișeu sau prin transmitere prin intermediul serviciilor de poştă/curierat și se soluționează de către registratorul de registrul comerțului.
Mai multe detalii privind modalitatea de înregistrare a mențiunii privind actualizarea obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3, puteți afla accesând Informarea publicată pe site-ul ONRC în data de 31 decembrie 2024 în secțiunea Important, respectiv Media – Comunicate/Informări de presă (https://www.onrc.ro/index.php/ro/media-content/comunicate-de-presa)
Informații cu privire la încadrarea corectă a activității economice, structura completă a CAEN Rev.3, precum și tabelul de corespondență CAEN Rev.2 - CAEN Rev.3 puteți afla accesând pagina oficială a Institutului Național de Statistică, https://insse.ro/cms/ro/caen, precum și www.onrc.ro – secțiunea Nomenclator CAEN.
În toate cazurile care implică actualizarea obiectului de activitate, oficiul registrului comerțului emite, cu titlu gratuit, un nou certificat de înregistrare, precum şi informații punctuale la zi din registrul comerțului.
Subliniem faptul că, în cadrul actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev.3, persoanele fizice autorizate (PFA) vor putea înregistra un număr maxim de 5 clase de activități conform codului CAEN, iar întreprinderile individuale vor putea înregistra un număr maxim de 10 clase de activități conform codului CAEN. Aceste limite sunt stabilite în conformitate cu dispozițiile art. 16 alin. (1) , respectiv art. 24 alin. (1) din OUG nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare.




