Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

22 Octombrie 2024

portal

portal

Important - Arhivă 2024

 

sageata

Statistică privind soluționarea cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri

08 octombrie 2024

În spiritul transparenței și pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului furnizează informații actualizate, săptămânal, privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri. În această perioadă la nivelul Registrului Comerțului se depun eforturi pentru rezolvarea cererilor restante (înregistrate până la data de 30.09.2024) în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante cât și cereri nou înregistrate… află mai multe

 

sageata

Anunţ privind programul de lucru cu publicul 

14 august 2024

Vă informăm că, în perioada 15 – 16 august 2024, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale nu vor avea program de lucru.*

*Conform Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit căreia ziua de 15 august este declarată zi de sărbătoare legală în care nu se lucrează și ale HG nr. 1307/2023, prin care s-a stabilit că ziua de vineri, 16 august  2024, este zi liberă pentru personalul instituțiilor și autorităților publice.

 

sageata

68.916 din 87.595 solicitări primite online au fost soluționate automat de noul portal ONRC

13 august 2024

De la momentul lansării – 26.07.2024 – și până în prezent, în noul sistem informatic au fost înregistrate în total 145.888 de solicitări pentru Registrul Comerțului, din care prin noul portal online s-au depus 87.595 solicitări. Dintre solicitările primite online, 68.916 solicitări au fost soluționate automat, fără intervenția operatorului uman (rezervări denumire firmă, furnizări de informații din Registrul Comerțului).

Numărul de solicitări primite în această perioadă, la nivel național, este aproximativ dublu față de aceeași perioadă a anului trecut, noul sistem informatic a rămas online și a rezistat accesărilor multiple, fiind realizate în permanență actualizări de sistem și corelare cu bazele de date istorice, cu istoricul fiecărui cont de utilizator, asigurarea în permanență a help-desk-ului în relație cu utilizatorul de cont, fiind înregistrat la nivelul portalului un număr de aproximativ 700.000 de utilizatori.

Diferența de solicitări – și online și fizic – necesită intervenția angajaților ONRC pentru procesare, soluționare, înscriere în registrul comerțului – moment de la care se face opozabilitatea față de terți și informațiile devin publice și disponibile prin portalul de servicii online, editare și eliberare documente de înregistrare.

Solicitările pentru care este nevoie de intervenția operatorului uman (în număr de 76.972) se operează cu cei aproximativ 1200 de angajați ai ONRC la nivel național care, în paralel cu derularea fluxurilor operaționale, asigură și servicii de help-desk în relația cu beneficiarii.

Până la finalul lunii septembrie, pentru a opera toate solicitările ce necesită intervenția operatorului uman, termenele vor fi prelungite. Cererile vor fi soluționate etapizat, în funcție de data înregistrării, completitudinea, corectitudinea, coerența cererilor de înregistrare și a documentelor depuse în susținere, existența conformă a tuturor documentelor prevăzute de lege.

Angajații ONRC sunt în contact permanent cu beneficiarii, prin intermediul adreselor de e-mail: suport.rc@onrc.ro, suport.bpi@onrc.ro, recom@onrc.ro, infocert@onrc.ro, inforbr@onrc.ro, în vederea sprijinirii acestora pentru utilizarea noului sistem. Amploarea și complexitatea noului sistem informatic necesită o perioadă de tranziție pentru acomodarea tuturor utilizatorilor cu elementele de noutate. Conform estimărilor specialiștilor, din 30 septembrie, activitatea în relația cu beneficiarii va respecta termenele de înființare și înregistrare în Registrul Comerțului.

Portalul de servicii on-line și toate componentele sistemului informatic sunt monitorizate, verificate, analizate, tratate și optimizate permanent, iar echipele tehnice și de business lucrează permanent pentru optimizarea sistemului informatic și asigurarea unei funcționări optime, raportat și la solicitările primite de la utilizatori, dar și pentru a răspunde la volumul foarte mare de activitate din aceasta perioadă, în fiecare zi fiind puse versiuni noi ale acestuia, pentru care asigurăm toate resursele disponibile. Bazele de date constituite începând cu anul 1990, de ordinul a milioane de înregistrări, au fost transferate în noile structuri de baze de date, iar pe componenta Registrul Comerțului s-a realizat și centralizarea la nivel național fiind unificate 43 de baze de date din cele 42 de oficii ale registrului comerțului și ONRC – aparat central, o activitate care a presupus un volum de muncă foarte mare ca nivel de solicitare și durată datorită complexității, diversității, dimensiunii acestora.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat solicitanților, mediului de afaceri, profesioniștilor, dar implementarea noului portal era necesară pentru a asigura continuitatea serviciilor, având în vedere faptul că sistemul anterior nu mai putea fi utilizat, existând pericolul de pierdere a tuturor datelor de la nivelul instituției.

 

sageata

Anunţ privind suspendarea serviciilor

11 iulie 2024

În perioada 19 – 25 iulie 2024, inclusiv, activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale se suspendă în vederea efectuării lucrărilor de asistență tehnică pentru sistemul informatic integrat al ONRC.
Ultima zi de primire și înregistrare a cererilor de înregistrare în registrul comerțului, precum și a altor tipuri de cereri, indiferent de modalitatea de primire a acestora este 16 iulie 2024, ora 13:00.
Portalul de servicii online se suspendă începând cu data de 16 iulie 2024, ora 13:00 pentru depunerea cererilor de înregistrare în registrul comerțului și a altor tipuri de cereri, declarațiilor de beneficiari reali, depunerea cererilor de publicare în Buletinul Procedurilor de Insolvență, a cererilor de furnizare de informații din Buletinul Procedurilor de Insolvență și a comenzilor abonament Buletinul Procedurilor de Insolvență.
Pe perioada suspendării activității Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale, respectiv 19 – 25 iulie 2024 și în perioada prealabilă 16 iulie 2024, ora 13:00 – 19 iulie 2024 pe portalul de servicii online rămân disponibile, în continuare, următoarele servicii:
- furnizările de informații din RECOM, InfoCert și Registrul Beneficiarilor Reali;
- consultarea Buletinului Electronic al Registrului Comerțului (BERC), a Buletinului Procedurilor de Insolvență (BPI), Persoane publicate în Buletinul Procedurilor de Insolvență, Sumar număr BPI, Stadiului dosarului (Registrul Comerțului).
Serviciile mai sus menționate vor fi disponibile până în data de 25 iulie 2024, ora 15:00.

 

sageata

Anunț privind indisponibilitatea serviciilor ONRC și ORCT

27 iunie 2024 

Vă informăm că, din motive tehnice, serviciile electronice puse la dispoziția profesioniștilor de Oficiul Național al Registrului Comerțului și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale sunt temporar suspendate. Documentele și cererile de înregistrare în registrul comerțului pot fi depuse la sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale sau pot fi transmise prin poștă/curier sau pe adresele de e-mail dedicate (https://www.onrc.ro/index.php/ro/retea-onrc).
Vă mulțumim pentru înțelegere!

 

sageata

 

27 iunie 2024 

Vă informăm că, în data de 28.06.2024, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași.
E-mail: orctis@is.onrc.ro
Telefon: 0232.254.400
Fax: 0232.276.334

 

sageata

Anunţ privind programul de lucru cu publicul

20 iunie 2024

Vă informăm că, în data de 24 iunie 2024, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale nu vor avea program de lucru.*

* Conform Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit căreia ziua de 24 iunie este  declarată zi de sărbătoare legală în care nu se lucrează.

 

sageata

ANUNȚ privind suspendarea unor servicii online de pe https://portal.onrc.ro

30 mai 2024

Vă informăm că serviciile de furnizare de informații oferite prin intermediul portalului de servicii online al ONRC pentru eliberarea cărora este necesară aplicarea semnăturii electronice sunt temporar suspendate din motive tehnice. În această perioadă, puteți utiliza următoarele modalități de accesare a informațiilor:

 

sageata

ANUNȚ referitor la Biroul teritorial Tecuci

07 mai 2024

Vă informăm că, din motive tehnice, serviciile electronice de la Biroul Teritorial Tecuci, organizat în cadrul Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Galați, sunt temporar suspendate.

 

sageata

ANUNȚ referitor la Biroul teritorial Pașcani

26 aprilie 2024

Vă informăm că, în perioada 29.04. – 11.06.2024, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași.
E-mail: orctis@is.onrc.ro
Telefon: 0232.254.400
Fax: 0232.276.334

 

sageata

ANUNȚ referitor la modificarea programului de lucru la ghișeu la Biroul teritorial Petroșani

28 martie 2024

Vă informăm că, începând cu data de 01 aprilie 2024, activitatea de lucru cu publicul la ghișeu la nivelul Biroului teritorial Petroșani (Oficiul registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Hunedoara) se desfăşoară o singură dată pe săptămână, respectiv în ziua de luni, în intervalul  10:00 - 14:00.

 

sageata

Anunț privind indisponibilitatea temporară a portalului de servicii online al ONRC

18 martie 2024

În perioada 19 martie 2024, ora 2100 – 20 martie 2024, ora 800, serviciile RECOM și INFOCERT vor fi suspendate în vederea implementării noilor tarife stabilite prin Ordinul ministrului justiției nr. 379/C/2024 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile de asistență prestate de Oficiul Național al Registrului Comerțului prin oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, Ordinul ministrului justiției nr.380/C/2024 privind aprobarea tarifului pentru eliberarea de informații și documente din registrul comerțului, respectiv Ordinului ministrului justiției nr.381/C/2024 privind aprobarea tarifului pentru informațiile și documentele eliberate din Buletinul procedurilor de insolvență.

Atât cererile de certificate constatatoare/furnizări de informații, cât și solicitările de copii/copii certificate înregistrate până la data de 19.03.2024 inclusiv vor fi taxate pe vechile tarife. 

 

sageata

Anunţ privind programul de lucru cu publicul

20 februarie 2024

În perioada 22 februarie 2024, ora 18:00 – 26 februarie 2024, ora 08:00 se vor derula activități de modernizare a infrastructurii de comunicații la nivelul ONRC (sediul central ONRC, 42 ORCT și 16 birouri teritoriale).

Toate activitățile desfășurate de către oficiul registrului comerțului vor fi suspendate astfel:

  • în data de 23.02.2024 - nu se va lucra cu publicul;
  • în perioada 22 februarie 2024, ora 18:00 – 26 februarie 2024, ora 08:00  portalul de servicii și e-mail-ul vor fi indisponibile.

Cererile depuse/transmise și înregistrate în data de 22.02.2024, cât și cererile care au termen de soluționare la data de 23.02.2024 vor fi reprogramate, în vederea soluționării, în data de 26.02.2024.

 

 

 

Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până vineri între orele 09:00-13:00.