Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

05 Mai 2025

portal

portal

 

Important
 
 

 

 

 

sageata Situaţii statistice martie 2025
23 aprilie 2025
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 31 martie 2025 … află mai multe

 

sageata Situaţii statistice februarie 2025
23 aprilie 2025
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 28 februarie 2025 … află mai multe

 

sageata

Anunț privind ORCT Mehedinți

01 aprilie 2025

Vă informăm că, începând cu data de 01 aprilie 2025, Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Mehedinți îşi desfășoară activitatea într-un nou sediu, la adresa: Drobeta – Turnu Severin, Complex Decebal, Strada Horia nr.12, et. 3. Menţionăm că celelalte date de contact ale ORCT Mehedinți rămân neschimbate, respectiv: Tel.:+40252311246, +40252312776, e-mail: orcmh@mh.onrc.ro

 

sageata

Informare privind termenul de actualizare a obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3

25 martie 2025

Termenul de actualizare a obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3 (versiune actualizată a Clasificării Activităților din Economia Națională, aprobată prin Ordinul Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/17.04.2024) este de 18 luni de la data de 25 martie 2025, data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257/25.03.2025 a Hotărârii Guvernului nr.284/20.03.2025* pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN.
În perioada de implementare de 18 luni, în relația cu autoritățile și instituțiile publice, sunt recunoscute și acceptate atât versiunea revizuită a CAEN, cât și cea precedentă. De asemenea, ambele versiuni sunt recunoscute și acceptate și în relația cu alte persoane fizice sau juridice.

* Hotărârea Guvernului nr.284/20.03.2025 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257/25.03.2025   ... 

 

sageata

ANUNȚ privind Biroul Teritorial Rădăuți

14 martie 2025

Activitatea Biroului Teritorial Rădăuți (Oficiul registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Suceava) se desfăşoară de două ori pe săptămână, respectiv în zilele de miercuri și joi, iar programul de lucru cu publicul la ghişeu se desfăşoară în intervalul orar 9:00 - 13:00.

 

sageata

INFORMARE privind actualizarea tarifelor pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial al României, părțile I-VII

5 februarie 2025

Vă informăm că tarifele pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial al României, părțile I-VII, au fost actualizate prin Decizia Biroului Permanent al Camerei Deputaților nr. 3/03.02.2025 privind modificarea anexei la Decizia Biroului Permanent al Camerei Deputaților nr. 8/2024 privind aprobarea tarifelor pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial al României, părțile I-VII.*
Actele primite și înregistrate la oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale:

• până la data de 04.02.2025 (inclusiv) vor fi transmise spre publicare la Regia Autonomă Monitorul Oficial cu aplicarea tarifului de publicare în vigoare până la această dată;

• începând cu data de 05.02.2025 vor fi transmise spre publicare la Regia Autonomă Monitorul Oficial cu aplicarea tarifelor în vigoare începând cu data de 05.02.2025.

Decizia Biroului Permanent al Camerei Deputaților nr. 3/03.02.2025 privind modificarea anexei la Decizia Biroului Permanent al Camerei Deputaților nr. 8/2024 privind aprobarea tarifelor pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial al României, părțile I-VII, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 104/04.02.2025   ...

 

sageata

INFORMARE privind categoriile de persoane care pot semna și depune cereri de înmatriculare sau înregistrare în registrul comerțului

5 februarie 2025

Înregistrarea și depunerea documentelor la registrul comerțului poate fi realizată exclusiv de categoriile de persoane expres prevăzute de Legea nr. 265/2022*, respectiv de reprezentantul legal al profesionistului, de împuternicitul acestuia în baza unei procuri speciale sau generale autentice, de avocatul împuternicit prin împuternicire avocațială ori de oricare dintre asociații, acționarii sau membrii profesioniștilor.
Prin împuternicit se înțelege consilierul juridic salariat al persoanei juridice, persoanei fizice autorizate, întreprinderii individuale sau întreprinderii familiale, avocatul împuternicit cu împuternicire avocațială, persoana împuternicită cu procură specială sau generală, în formă autentică, să semneze şi/sau să depună cereri în numele persoanei fizice sau juridice, alte persoane fizice salariate ale persoanei juridice, persoanei fizice autorizate, întreprinderii individuale sau întreprinderii familiale, împuternicite pentru depunerea de cereri sau pentru ridicarea de documente la/de la registrul comerțului (conform art. 3 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 265/2022).
Astfel, Legea nr. 265/2022 este actul normativ care reglementează competențele și procedurile privind înregistrarea în registrul comerțului și care nu prevede posibilitatea ca experții contabili să asiste/reprezinte un beneficiar ori client în relația cu oficiile registrului comerțului în vederea efectuării serviciilor profesionale.
* Legea nr. 265/2022 privind registrul comerțului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului, înregistrarea și depunerea documentelor la registrul comerțului, cu modificările și completările ulterioare.

 

sageata

Informare: Informații referitoare la înregistrarea mențiunii privind actualizarea obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3

31 decembrie 2024

În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1323/30.12.2024, a fost publicat Ordinul ministrului justiției nr. 2938/C/2024, care are ca scop sprijinirea mediului de afaceri prin simplificarea procesului de actualizare a obiectului de activitate, în conformitate cu CAEN Rev. 3, obligația actualizării fiind prevăzută de Ordinul INS nr. 377/2024, privind actualizarea obiectului de activitate, aplicabil începând cu data de 1 ianuarie 2025.
În contextul obligației de actualizare a obiectului de activitate, la nivelul ONRC a fost stabilită procedura necesară pentru implementarea actualizării, asigurându-se conformitatea cu noile reglementări.
Astfel, începând cu 1 ianuarie 2025, profesioniștii completează Cererea de înregistrare în registrul comerțului (original) – (formularul actualizat va fi disponibil începând cu 01.01.2025), în care precizează obiectul principal de activitate conform CAEN Rev. 3. Cererea de înregistrare în registrul comerțului se depune prin intermediul portalului de servicii on-line, la ghișeu sau prin transmitere prin intermediul serviciilor de poştă/curierat și se soluționează de către registratorul de registrul comerțului. În acest sens:
 persoanele juridice în situația în care:

  • procedează doar la actualizarea obiectului de activitate, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a) la secțiunea V ”Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului” pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, fără a fi necesar a depune alte documente, cu excepția dovezii privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original), dacă este cazul;

 

  • odată cu actualizarea obiectului de activitate solicită înregistrarea unei/unor alte/altor mențiuni în registrul comerțului, la secțiunea V ”Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului” din cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a) completează pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3” și pct.4 ”înscriere mențiuni pentru firma...” cu bifarea casetei corespunzătoare modificării/modificărilor de la pct. 4.1, 4.2 sau 4.3, după caz, cu precizarea că documentele depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3 (ghidurile privind documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);
  • actualizarea obiectului de activitate implică detalierea sau agregarea claselor CAEN, astfel cum sunt descrise în tabelul de corespondență, la secțiunea V ”Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului” din cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a) completează pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3” și pct.4 ”înscriere mențiuni pentru firma...”  cu bifarea la pct. 4.1 ” acte și fapte pentru care legea prevede obligația înscrierii” a casetei  ”modificare obiect de activitate”, cu precizarea că documentele, depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3; (ghidurile privind documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);

 persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF) în situația în care:

  • procedează doar la actualizarea obiectului de activitate, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b) la secțiunea dedicată de la pct. VII - „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, fără a fi necesar a depune alte documente, cu excepția, dovezii privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original), dacă este cazul;
  • odată cu actualizarea obiectului de activitate solicită înregistrarea unei alte mențiuni în registrul comerțului, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b), atât la secțiunea dedicată de la pct. VII - „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, cât şi la Secțiunea VI ”Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului, ...” prin bifarea corespunzătoare a casetei pct. 2.1, 2.2 sau 2.3, după caz, cu precizarea că documentele depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3 (informații referitoare la documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);
  • actualizarea obiectului de activitate implică detalierea sau agregarea claselor CAEN, astfel cum sunt descrise în tabelul de corespondență, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b) la secțiunea de la pct. VII „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, prin bifarea casetelor ”modificare” și ”actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, cu precizarea că documentele, depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3 (ghidurile privind documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);

În toate cazurile care implică actualizarea obiectului de activitate, oficiul registrului comerțului emite, cu titlu gratuit, un nou certificat de înregistrare, precum şi informații punctuale la zi din registrul comerțului.
Pentru cererile înregistrate anterior datei de 31 decembrie 2024, inclusiv, și care au depuse în susținere documente întocmite conform CAEN Rev. 2, rămân aplicabile dispozițiile Ordinului INS nr. 337/20.04.2007 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN Rev.2 și se vor soluționa ca atare, chiar dacă termenul de soluționare este stabilit după data de 1 ianuarie 2025, actualizarea obiectului de activitate conform noii clasificări CAEN Rev. 3 se va putea face ulterior și va impune depunerea unei noi cereri, care să reflecte modificările necesare conform acestei clasificări. Această situație nu limitează dreptul solicitantului ca, până la termenul de soluționare, să depună, în completarea cererii inițiale, documentele întocmite conform CAEN Rev. 3 și să efectueze completarea secțiunii dedicate actualizării obiectului de activitate.
Certificatele de înregistrare şi certificatele constatatoare emise, de oficiile registrului comerțului, anterior datei de 01.01.2025, ca urmare a înregistrării datelor din declarația-tip pe propria răspundere privind autorizarea funcționării sau desfășurării activității, rămân valabile până la data actualizării obiectului de activitate, potrivit prezentului ordin.
Pe pagina oficială (https://insse.ro/cms/ro/caen) Institutul Național de Statistică a publicat, pentru a fi consultate în vederea încadrării corecte a activității economice, structura completă a CAEN Rev.3 (link), precum și tabelul de corespondență CAEN Rev.2 - CAEN Rev.3 (link).
Notă:

  1. În cadrul actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev.3, persoanele fizice autorizate (PFA) vor putea înregistra un număr maxim de 5 clase de activități conform codului CAEN, iar întreprinderile individuale vor putea înregistra un număr maxim de 10 clase de activități conform codului CAEN. Aceste limite sunt stabilite în conformitate cu dispozițiile art. 16 alin. (1) , respectiv art. 24 alin. (1) din OUG nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare.
  2. Pentru cererile depuse prin portalul de servicii online, în cazul în care se procedează doar la actualizarea obiectului de activitate conform noii clasificări CAEN Rev. 3, se va utiliza fluxul suplimentar simplificat dedicat acestei operațiuni.

 



 
 

sageata

Informare privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit potrivit Directivei (UE) 2021/2101, prevederi transpuse – pentru operatorii economici – prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici

13 decembrie 2024

Pe site-ul Ministerului Finanțelor a fost publicat un comunicat privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit, conform Ordinului ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici. Acest ordin transpune Directiva (UE) 2021/2101 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021, care modifică Directiva 2013/34/UE în ceea ce privește prezentarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit - cunoscută și sub denumirea de Directiva CbCR.
Conform comunicatului publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor, operatorii economici trebuie să respecte noile cerințe de raportare privind impozitul pe profit, care implică transparență crescută și raportarea pe baza unor modele standardizate.

Potrivit art. 48c alin. (3) și (4) din Directiva contabilă, informațiile referitoare la impozitul pe profit pot fi raportate conform instrucțiunilor de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal și de abrogare a Directivei 77/799/CEE.
Totodată, comunicatul precizează că până la aplicarea prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2024/2952 al Comisiei din 29 noiembrie 2024 de stabilire a unui model comun și a unor formate de raportare electronică pentru aplicarea Directivei 2013/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește informațiile care trebuie prezentate în rapoartele privind informațiile referitoare la impozitul pe profit, operatorii economici vizați de cerințele de raportare se pot folosi de:

  • instrucțiunile de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE;
  • modelul și formatele prevăzute de Regulamentul (UE) 2024/2952;
  • stabilirea unui format de raportare propriu, cu condiția ca raportul să includă toate informațiile prevăzute de reglementările contabile aplicabile.

Pentru mai multe detalii, precum și pentru accesarea ghidurilor de raportare, puteți consulta site-ul Ministerului Finanțelor la adresa: https://mfinante.gov.ro/agenti-economici - secțiunea Raportare CbCR. 



 
 

sageata

Informații privind aplicabilitatea prevederilor legale privind factura electronică RO-e Factura la nivelul ONRC

02 octombrie 2024

Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului național RO-e Factura și cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), vă aducem la cunoștință următoarele aspecte:

  • Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), prin activitatea sa de bază desfășurată ca autoritate publică, emite facturi fără TVA pentru serviciile specifice registrului comerțului, având CUI 14942091. Conform interpretării prevederilor art. 266 și art. 269 alin. (5) din Codul Fiscal, pentru aceste activități, ONRC nu este persoană impozabilă și, prin urmare, nu are obligația de a transmite aceste facturi prin sistemul RO-e Factura. Facturile emise pentru activitățile specifice de registru nu intră sub incidența OUG nr. 120/2021.
  • În ceea ce privește activitățile economice desfășurate de ONRC în afara domeniului specific de registru, care sunt în sfera concurențială și supuse TVA, ONRC este considerată persoană impozabilă în scopuri de TVA. Pentru aceste activități economice, având CUI RO24216886, ONRC are obligația de a transmite facturile prin sistemul RO-e Factura, conform OUG nr. 120/2021. Începând cu data de 1 iulie 2024, ONRC s-a înrolat în acest sistem și transmite facturile cu TVA pentru aceste activități.
 

sageata

Informații privind noul format al numărului de ordine din registrul comerțului

01 octombrie 2024

Prin noul sistem informatic al ONRC s-au implementat o serie de transformări, una dintre acestea fiind implementarea sistemului de alocare a numărului de înregistrare unic, în sensul că numărul de ordine din registrul comerțului se alocă la nivel național o singură dată la înmatriculare și este valabil pe toată durata de viață a profesionistului indiferent unde acesta își va muta sediul social pe teritoriul României. Noul format al numărului de ordine din registrul comerțului este următorul:

      YAAAAXXXXXXJJC

      Y = J/F/C (tipul registrului, indicativul “J” pentru persoanele juridice/ indicativul “F” pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale/ indicativul “C” pentru societățile cooperative)

      AAAA = este anul de înmatriculare al profesionistului

      XXXXXX = numărul de ordine din registrul comerțului  (se completează cu 0 pana la completarea celor 6 cifre) pentru fiecare tip de registru (J, F sau C)

      JJ = cod județ (00 pentru profesioniști înmatriculați după data de 26.07.2024 sau codul județului de la ultimul sediu, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024)

      C = cifra de control, suma cifrelor ( ascii aferent J=74/F=70/C=67 +A+A+A+A+X+X+X+X+X+X+J+J) pentru care se aplica modulo 10 (modulo este o operație binară care produce restul împărțirii a două numere întregi a și b, adică a mod b = r , unde r este număr întreg).

Prin urmare, numărul unic de înregistrare în registrul comerțului, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024 (data punerii în funcțiune a noului sistem informatic)  se va transforma (conform noului format) pentru toți profesioniștii care vor solicita înregistrarea unor mențiuni (ce modifică denumirea, sediul social/profesional, obiectul principal de activitate sau forma juridică) ce se vor reflecta în datele din documentele emise de Registrul Comerțului.

 

Arhivă: 202520242023202220212020, 2019

Publicitate legală
 
 
sageata Lista cooperativelor agricole, conform prevederilor art. 761 alin. (4) din Legea nr. 566/2004 a cooperației agricole
sageata Publicarea radierilor din oficiu pentru PFA/II conform art. II, alin.(6) din Legea nr. 182/2016
sageata Proiecte fuziune/divizare
sageata Hotarâri judecătorești de dizolvare/numire lichidator/radiere 
(art. 237 Legea 31/1990)
sageata Situații financiare de lichidare
sageata Societăți cu cifra de afaceri care nu depășește 10 milioane lei
sageata Societăți radiate 
(Legea nr. 314/2001)
sageata Societăți radiate 
(art. VI OUG nr. 43/2010)
sageata PF/AF radiate
(art. 39 OUG nr. 44/2008)
sageata 
Publicitate conform Legii nr. 152/2015 
sageata Alte situații


Facilități
 
 
sageata Întreprinzători debutanți
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ...  află mai multe
sageata Studenți
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe

 

Important - Arhivă 2021

 

sageata

INFORMARE privind noile prevederi legale referitoare la depunerea declarației privind beneficiarii reali

30 decembrie 2021

Începând cu data de 1 ianuarie 2022 intră în vigoare Legea nr. 315/2021* privind modificarea și completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (publicată în Monitorul Oficial al României nr. 1240 din 29.12.2021, Partea I), care elimină obligativitatea depunerii anuale a declarației privind beneficiarii reali.
Noile dispoziții legale prevăd:
- ”Persoanele juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului depun la înmatriculare, şi ori de câte ori intervine o modificare, o declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice, în vederea înregistrării în Registrul beneficiarilor reali al societăților, cu excepția regiilor autonome, companiilor și societăților naționale și societăților deținute integral sau majoritar de stat.” (potrivit art. 56, alineatul (1)).

Trebuie menționat faptul că obligaţia prevăzută la alin. (1) este îndeplinită şi prin includerea, la înmatriculare, în actul constitutiv, a datelor de identificare a beneficiarilor reali şi a modalităţilor în care se exercită controlul asupra persoanei juridice (potrivit alin. (7) din art. 56). Modificarea ulterioară a datelor de identificare a beneficiarilor reali nu instituie obligaţia întocmirii unui act modificator la actul constitutiv, declararea acestora îndeplinindu-se în condiţiile alin. (1).

Prin excepție de la art. 56 alin.(1) persoanele juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului, care au în structura acţionariatului entități înmatriculate/înregistrate şi/sau care au sediul fiscal în jurisdicţii necooperante din punct de vedere fiscal şi/sau în jurisdicţii cu grad înalt de risc de spălare a banilor şi/sau finanţare a terorismului şi/sau în jurisdicţii aflate sub monitorizarea organismelor internaţionale relevante, pentru risc de spălare a banilor/finanţare a terorismului depun anual o declaraţie privind beneficiarul real al persoanei juridice, în vederea înregistrării în Registrul beneficiarilor reali al societăţilor, în termen de 15 zile de la aprobarea situaţiilor financiare anuale (alin. (13) al art. 56).
Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor asigură publicarea pe pagina sa de Internet a listelor actualizate ale jurisdicţiilor prevăzute la alin. (13), elaborate de organismele internaţionale abilitate.
Termenul de depunere a declarației anuale privind beneficiarul real, prevăzută la articolul mai sus menționat este de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.

Totodată, la art. 56, pe lângă alin. (13) se introduce și alin. (14) cu următorul cuprins: ”Prin excepţie de la prevederile alin. (1), persoanele juridice înmatriculate în registrul comerţului anterior datei de intrare în vigoare a prezentei legi, cu excepția regiilor autonome, companiilor și societăților naționale și societăților deținute integral sau majoritar de stat, depun o declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice pe care o actualizează ori de câte ori intervine o modificare, în vederea înregistrării în Registrul beneficiarilor reali al societăților. Această obligație se consideră a fi îndeplinită pentru persoanele juridice care au depus cel puțin o declarație privind beneficiarul real ulterior datei de intrare în vigoare a prezentei legi.”
Așadar, pentru persoanele juridice, care au depus cel puțin o declarație privind beneficiarul real, obligația depunerii declarației privind beneficiarii reali se consideră a fi îndeplinită.

- Alte prevederi ale art. 56:

• În cazul în care intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaraţia se depune în termen de15 zile de la data la care aceasta a intervenit.

• Declaraţia pe proprie răspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ,respectiv numele, prenumele, data și locul naşterii, codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, cetăţenia, domiciliul sau reşedinţa, precum şi modalităţile în care se exercită controlul asupra persoanei juridice.

• Declaraţia privind beneficiarul real poate avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi poate fi transmisă la oficiul registrului comerţului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poştă şi curier sau prin ghișeul oficiului registrului comerțului, personal sau prin reprezentant conform prevederilor legale.

• Declaraţia privind beneficiarul real poate fi dată şi în faţa reprezentantului oficiului registrului comerţului sau se poate depune, personal sau prin reprezentant, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.

 

sageata Anunț privind activitatea Biroului Teritorial Pașcani
23 decembrie 2021

Vă informăm că, în perioada 24.12 – 31.12.2021, în cadrul Biroului Teritorial Paşcani al Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Cererile de înregistrare și înscrisurile prevăzute de lege pot fi depuse prin mijloace electronice, prin portalul de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului https://portal.onrc.ro sau prin poștă electronică la adresa de e-mail transmiterecereri@is.onrc.ro, sau pot fi transmise prin poștă/curier ori după caz, pot fi depuse la ghișeu la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Iași, situat în municipiul Iaşi, Str. Gândul nr. 2A, Cod poştal 700127, tel: 0232.254.400 și fax: 0232.276.334

 

sageata Anunț
22 decembrie 2021

Vă informăm că, începând cu data de 30 decembrie 2021, Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Vrancea îşi va desfășura activitatea într-un nou sediu, la adresa Str. Cuza Vodă, nr. 39, Focșani. Menţionăm că datele de contact ale ORCT Vrancea rămân neschimbate, respectiv: telefon – 0237 236 194, 0237 236 188, 0237 236 189, fax – 0237 236 194, e-mail: orcvn@vn.onrc.ro.

 

sageata

Anunț referitor la depunerea declaraţiilor anuale privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice înregistrate în registrul comerțului, respectiv a declaraţiilor prevăzute de dispozițiile art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019

9 noiembrie 2021

La data de 01 octombrie 2021 s-a împlinit termenul de depunere a declarației anuale privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului, prevăzut la art. 56 alin. (4) din Legea nr. 129/2019* pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin OUG nr. 43/2021** pentru prelungirea termenului de depunere a declarației anuale privind beneficiarul real al persoanei juridice.

Precizăm că, până la data de 01.10.2021, inclusiv, a fost depus un număr de 620.741 declaraţii anuale privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice/declarații prevăzute de dispozițiile art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, iar în perioada 2.10 – 5.11.2021 fost depus un număr de 99.814 declarații. În total, în perioada 01.01 – 5.11.2021 a fost depus un număr de 720.555 declarații.

Situația detaliată pentru perioada 01.01 – 05.11.2021, cu individualizarea perioadelor 01.01 – 01.10.2021 și 02.10 – 05.11.2021, poate fi consultată aici.

Situațiile mai sus menționate pot suporta modificări în cadrul procesului de înscriere în Registrul Beneficiarilor Reali, raportat la informațiile din declarațiile privind beneficiarii reali depuse.

Nerespectarea de către reprezentantul legal al persoanelor juridice a obligației de depunere a declarației privind datele de identificare ale beneficiarilor reali constituie contravenție și se sancționează cu amendă; dacă în termen de 30 de zile de la data aplicării sancțiunii contravenționale reprezentantul persoanei juridice nu depune declarația privind datele de identificare ale beneficiarilor reali, tribunalul va putea pronunța dizolvarea societății (art. 57 din Legea nr. 129/2019).

* Legea nr. 129/2019 - pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare

** Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2021 pentru prelungirea termenului de depunere a declaraţiei anuale privind beneficiarul real al persoanei juridice, prevăzut la art. 56 alin. (4) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

 

sageata

REGULI PRIVIND ACCESUL
în incinta Oficiului Național al Registrului Comerțului și oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale, conform HG nr.1130/2021* și HG nr. 1161/2021**


26 octombrie 2021

    1. Începând cu data de 25 octombrie 2021, pe durata stării de alertă, accesul în incinta instituției (sediul ONRC, sediile ORCT și sediile birourilor teritoriale), cu excepția angajaților, este permis doar persoanelor fizice care fac dovada vaccinării prin intermediul certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19, pe suport hârtie sau în format electronic, după caz, a documentului care atestă trecerea prin boală  între a 15-a și a 180-a zi sau rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore;
    2. În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situației prevăzute la pct. 1 se face prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2;
    3. Dovada îndeplinirii condițiilor prevăzute la pct. 1, însoțită de cartea de identitate, este prezentată agentului de pază sau, după caz, persoanei desemnate special în acest sens;
    4. Prin excepție de la prevederile pct.1, accesul în incinta instituției este permis avocaților aflați în exercitarea activităților prevăzute la art. 3 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
    5. Accesul în instituție al avocaților aflați în exercitarea profesiei se face pe baza legitimației de avocat, vizată la zi, însoțită de împuternicirea avocațială;
  • Documentul care atestă calitatea de avocat, însoțit de împuternicirea avocațială vor fi prezentate la intrarea în instituție agentului de pază sau, după caz, persoanei desemnate special in acest sens;
  • Accesul în incinta instituției este permis și persoanelor fizice în ziua soluționării cererilor de înregistrare/altor cereri și care au solicitat, în mod expres, personal sau prin reprezentant, susținerea si soluționarea cererilor de înregistrare în registrul comerțului/altor cereri în audiență publică, conform dispozițiilor art.7 alin.(1) din OUG nr. 116/2009 pentru instituirea unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerțului, aprobată, cu modificări și completări prin Legea nr.84/2010, modificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 85/2010, cu modificările și completările ulterioare, prin excepție de la obligația de a prezenta dovada vaccinării împotriva virusului SARS-COV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare rezultatul negativ al unui test  RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi  și a 180-a zi ulterioară confirmării cu virusul SARS-CoV-2.
  • Accesul în instituție al persoanelor fizice definite la punctul 7 se face prin confruntarea numărului de înregistrare pe care persoana fizică îl va prezenta agentului de pază sau, după caz, persoanei desemnate special în acest sens, cu înscrierea în lista de audiente publice aferentă zilei stabilite pentru susținerea si soluționarea cererilor de înregistrare în registrul comerțului/altor cereri în audiență publică, conform dispozițiilor art.7 alin.(1) din OUG nr. 116/2009 pentru instituirea unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerțului, aprobată, cu modificări și completări prin Legea nr.84/2010, modificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 85/2010, cu modificările și completările ulterioare.
  • Persoanele fizice care nu fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-COV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, nu prezintă rezultatul negativ al unui test  RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv, care nu fac dovada că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi  și a 180-a zi ulterioară confirmării cu virusul SARS-CoV-2, au posibilitatea utilizării mijloacelor electronice (portalul de servicii - https://portal.onrc.ro) și prin corespondență (e-mail, poștă, curier), în acord cu dispozițiile art. 26 din OUG nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr. 1/2011, precum şi a altor acte normative, astfel cum se aplică potrivit prevederilor art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comerțului, aprobată prin Legea nr. 206/19.07.2021.
  • Verificarea îndeplinirii condițiilor prevăzute la pct.1 se face de către agentul de pază sau persoana desemnată special în acest sens,  prin scanarea codului QR de pe certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19 folosind secțiunea „Verificare reguli interne” din aplicația mobilă „Check DCC” pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității certificatului, fără a se reține niciun fel de date sau informații din certificatul verificat;
  • În cazul persoanelor fizice prevăzute la pct. 2  agentul de pază sau persoana desemnată special în acest sens  va verifica existența dovezii care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2 a acestor persoane, pe suport hârtie sau în format electronic, în funcție de modalitatea prezentată;
  • Măsurile dispuse până în prezent pentru prevenirea și combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2 se aplică în continuare în mod corespunzător.


* În Monitorul Oficial al României nr. 1013/22.10.2021, Partea I, s-a publicat Hotărârea Guvernului nr.1130/2021 pentru modificarea anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

** În Monitorul Oficial al României nr. 1017/25.10.2021, Partea I, s-a publicat Hotărârea Guvernului nr.1161/2021 din 25 octombrie 2021, pentru modificarea anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea unor măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

 

sageata

REGULI PRIVIND ACCESUL conform HG nr.1161 din 25 octombrie 2021*
în incinta Oficiului Național al Registrului Comerțului și oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale

26 octombrie 2021
  1. Accesul în incinta instituției este permis și persoanelor fizice în ziua soluționării cererilor de înregistrare/altor cereri și care au solicitat, în mod expres, personal sau prin reprezentant, susținerea si soluționarea cererilor de înregistrare în registrul comerțului/altor cereri în audiență publică, conform dispozițiilor art.7 alin.(1) din OUG nr. 116/2009 pentru instituirea unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerțului, aprobată, cu modificări și completări prin Legea nr.84/2010, modificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 85/2010, cu modificările și completările ulterioare, prin excepție de la obligația de a prezenta dovada vaccinării împotriva virusului SARS-COV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare rezultatul negativ al unui test  RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi  și a 180-a zi ulterioară confirmării cu virusul SARS-CoV-2.
  2. Accesul în instituție al persoanelor fizice definite mai sus se face prin confruntarea numărului de înregistrare pe care persoana fizică îl va prezenta agentului de pază sau, după caz, persoanei desemnate special în acest sens, cu înscrierea în lista de audiente publice aferentă zilei stabilite pentru susținerea si soluționarea cererilor de înregistrare în registrul comerțului/altor cereri în audiență publică, conform dispozițiilor art.7 alin.(1) din OUG nr. 116/2009 pentru instituirea unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerțului, aprobată, cu modificări și completări prin Legea nr.84/2010, modificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 85/2010, cu modificările și completările ulterioare.
  3. Măsurile dispuse până în prezent pentru prevenirea și combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2 se aplică în continuare în mod corespunzător.

    *În Monitorul Oficial al României nr. 1017/25.10.2021, Partea I, s-a publicat Hotărârea Guvernului nr.1161/2021 din 25 octombrie 2021, pentru modificarea anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea unor măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

     

 

sageata

REGULI PRIVIND ACCESUL
în incinta Oficiului Național al Registrului Comerțului și oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale, conform HG nr.1130/2021*

25 octombrie 2021
  1. Începând cu data de 25 octombrie 2021, pe durata stării de alertă, accesul în incinta instituției (sediul ONRC, sediile ORCT și sediile birourilor teritoriale) este permis doar persoanelor fizice care fac dovada vaccinării prin intermediul certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19, pe suport hârtie sau în format electronic, după caz, a documentului care atestă trecerea prin boală  între a 15-a și a 180-a zi sau rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore;
  2. În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situației prevăzute la pct. 1 se face prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2;
  3. Dovada îndeplinirii condițiilor prevăzute la pct. 1, însoțită de cartea de identitate, este prezentată agentului de pază sau, după caz, persoanei desemnate special în acest sens;
  4. Prin excepție de la prevederile pct.1, accesul în incinta instituției este permis avocaților aflați în exercitarea activităților prevăzute la art. 3 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Accesul în instituție al avocaților aflați în exercitarea profesiei se face pe baza legitimației de avocat, vizată la zi, însoțită de împuternicirea avocațială;
  6. Documentul care atestă calitatea de avocat, însoțit de împuternicirea avocațială vor fi prezentate la intrarea în instituție agentului de pază sau, după caz, persoanei desemnate special in acest sens;
  7. Pentru asigurarea accesului persoanelor fizice aflate în situații urgente, care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2, si care sunt in imposibilitate de utilizare a serviciilor electronice, în exteriorul instituției (sediul ONRC, sediile ORCT și sediile birourilor teritoriale), în imediata apropiere a intrării principale, se amplasează puncte de preluare/eliberare tip ghișeu, cu respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2;
  8. Punctele de preluare/eliberare tip ghișeu vor funcționa conform programului actual de lucru cu publicul, în intervalele orare stabilite în acest sens;
  9. Verificarea îndeplinirii condițiilor prevăzute la pct.1 se face de către agentul de pază sau persoana desemnată special în acest sens,  prin scanarea codului QR de pe certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19 folosind secțiunea „Verificare reguli interne” din aplicația mobilă „Check DCC” pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității certificatului, fără a se reține niciun fel de date sau informații din certificatul verificat;
  10. În cazul persoanelor fizice prevăzute la pct. 2  agentul de pază sau persoana desemnată special în acest sens  va verifica existența dovezii care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2 a acestor persoane, pe suport hârtie sau în format electronic, în funcție de modalitatea prezentată;
  11. Măsurile dispuse până în prezent pentru prevenirea și combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2 se aplică în continuare în mod corespunzător.

    *În Monitorul Oficial al României nr. 1013/22.10.2021, Partea I, s-a publicat Hotărârea Guvernului nr.1130/2021 pentru modificarea anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

     

 

sageata

Anunț referitor la depunerea declaraţiilor anuale privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice înregistrate în registrul comerțului, respectiv a declaraţiilor prevăzute de dispozițiile art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019

05 octombrie 2021

Până la data de 04.10.2021, inclusiv, a fost depus un număr de 656.890 declaraţii anuale privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice/declarații prevăzute de prevederile art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.

Situația detaliată pentru intervalul 01.01.2021 – 30.09.2021 poate fi consultată aici, iar situația detaliată pentru intervalul 01.10.2021 – 04.10.2021 poate fi consultată aici.

Situațiile mai sus menționate pot suporta modificări în cadrul procesului de înscriere în Registrul Beneficiarilor Reali, raportat la informațiile din declarațiile privind beneficiarii reali depuse.

Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să contactați:

Biroul Comunicare și Relații Internaționale; E-mail: presa@onrc.ro
 

sageata Anunț referitor la depunerea declarației privind beneficiarii reali
09 septembrie 2021

  1. Vă reamintim că, la data de 01 octombrie 2021, se împlinește termenul de depunere a declarației anuale privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului, prevăzut la art. 56 alin. (4) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, astfel cum a fost modificat prin OUG nr. 43/2021 pentru prelungirea termenului de depunere a declarației anuale privind beneficiarul real al persoanei juridice, prevăzut la art. 56 alin. (4) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
  2. Totodată, reamintim că, potrivit dispozițiilor art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, astfel cum a fost modificat prin OUG nr. 191/2020 pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevăzute în sarcina asociațiilor şi fundațiilor, precum şi a persoanelor juridice înregistrate în registrul comerțului, termenul până la care se depune declarația privind beneficiarii reali pentru societățile înregistrate în registrul comerțului până la data intrării în vigoare a legii referite, cu excepția celor prevăzute la art. 56 alin. (11), este de maximum 90 de zile de la încetarea stării de alertă.
    • Pentru a evita apariția unor erori la înscrierea datelor din declarațiile pe proprie răspundere in Registrul Beneficiarilor Reali, recomandăm tehnoredactarea acestora.
    • Declarația privind beneficiarii reali poate avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi poate fi transmisă la oficiul registrului comerțului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poștă şi curier.
    • În contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, în vederea evitării aglomerării ghișeelor, recomandăm ca transmiterea cererilor de depunere a declarațiilor privind beneficiarii reali să se facă în principal prin portalul de servicii (portalul de servicii al ONRC). De asemenea, declarațiile se pot depune prin e-mail (adresele de e-mail ale ORCT) sau prin corespondență (poștă/curier).
    • Declarația anuală privind beneficiarii reali se poate depune și personal la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul unde persoana juridică are sediul social,  în spații special amenajate în acest sens.

      !!! În vederea îndeplinirii obligațiilor menționate la articolele precitate, aveți posibilitatea de a bifa pe formularul-tip ”Declarația privind beneficiarii reali”, ambele casete, atât cea corespunzătoare depunerii declarației anuale, cât și cea prevăzută de dispozițiile art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu completările și modificările ulterioare.!!!

      !!! Nerespectarea de către reprezentantul legal al persoanelor juridice a obligației de depunere a declarației privind datele de identificare ale beneficiarilor reali constituie contravenție se sancționează cu amendă; dacă în termen de 30 de zile de la data aplicării sancțiunii contravenționale reprezentantul persoanei juridice nu depune declarația privind datele de identificare ale beneficiarilor reali, tribunalul va putea pronunța dizolvarea societății.!!! (art. 57 din Legea nr. 129/2019)
       
 

sageata Anunț
07 septembrie 2021

În vederea depunerii/eliberării cererilor/documentelor aferente operațiunilor de înregistrare/menționare în registrul comerțului, în cadrul oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale funcționează un ghișeu expres destinat exclusiv avocaților, consilierilor juridici, executorilor judecătorești și/sau practicienilor în insolvență care va fi destinat și notarilor publici.

 

sageata Anunț
01 septembrie 2021

În vederea depunerii/eliberării cererilor/documentelor aferente operațiunilor de înregistrare/menționare în registrul comerțului, în cadrul oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale funcționează un ghișeu expres destinat exclusiv avocaților, consilierilor juridici, executorilor judecătorești și practicienilor în insolvență.

 

sageata Situaţii statistice iunie 2021
23 iulie 2021
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 30 iunie 2021 … află mai multe

 
sageata Noutăți legislative: Intrarea în vigoare a Legii nr. 206/2021 pentru aprobarea Ordonanței
de  urgență a Guvernului nr. 195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comerțului
22 iulie 2021

Legea nr. 206/2021 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comerțului, a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.  715/20.07.2021 și intră în vigoare la data de 23.07.2021. Actul normativ aduce o serie de modificări și completări reglementărilor existente, după cum urmează:

I Conform punctului 1 al articolului unic din legea mai sus amintită, măsurile prevăzute la art. 26 – 28 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/20202 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, se aplică pe durata stării de alertă, precum și un an după încetarea acesteia. Măsurile respective sunt următoarele:

  • activitatea oficiului registrului comerțului se derulează în principal prin mijloace electronice și prin corespondență, în condițiile legii. Activitatea de lucru cu publicul la ghișeele instituției se derulează pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fracționat în două intervale orare, iar în perioada cuprinsă între acestea se dezinfectează spațiile afectate lucrului cu publicul. Accesul publicului se realizează în mod organizat, în limita numărului ghișeelor afectate lucrului cu publicul, cu prezența unei singure persoane la ghișeu.
  • declarațiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și pot fi transmise la oficiul registrului comerțului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poștă și curier. Declarațiile pe proprie răspundere pot fi și în formă autentică, certificată de avocat sau date la oficiul registrului comerțului.
  • specimenul de semnătură, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrul comerțului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui înscris sub semnătură privată, fără nicio altă formalitate sau se poate da la oficiul registrului comerțului.

II Legea abrogă alin. (3) și (5) ale art. 17 din Legea societăților nr. 31/1990:

  • Abrogarea alin.(3) al art. 17 elimină obligația oficiului registrului comerţului de a transmite documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social la organul fiscal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în a cărui circumscripţie se situează imobilul cu destinaţie de sediu social, după înregistrarea în registrul comerţului.
    Atenție! Nu dispare obligația depunerii la oficiul registrului comerțului a dovezii deținerii cu titlu legal a spațiului cu destinație de sediu social, conform art. 36 alin. (2) lit. c) din Legea societăților nr. 31/1990.
  • Abrogarea alin.(5) al art. 17  din Legea nr. 31/1990 elimină temeiul legal al cheltuielii pentru informaţiile privind calitatea de asociat unic şi îndeplinirea condiţiilor privind sediul social.

III Legea nr. 206/2021 modifică și alin. (1) art. 172 din Legea nr. 359/2004 care va avea următorul cuprins:  În vederea efectuării controlului de către autorităţile/instituțiile publice competente în domeniul autorizării funcționării și a verificării conformității celor declarate, oficiul registrului comerţului transmite acestora, pe cale electronică, informații din declarațiile-tip pe proprie răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității la sediul social/profesional și/sau sedii secundare sau, după caz, la terți, și datele de identificare a persoanelor înregistrate, în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării în registrul comerţului.

Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 715/20.07.2021 - Legea nr. 206/2021 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2020

 

sageata Anunț
07 iulie 2021

În vederea simplificării formalităților de depunere și înscriere în Registrul Beneficiarilor Reali a declarației pe propria răspundere privind beneficiarii reali, prevăzute de dispozițiile Legii nr. 129/2019, au fost elaborate modele noi de declarații privind beneficiarii reali:

• Declarație privind beneficiarii reali - nr. 6 (format editabil)
Acest formular – tip va fi utilizat numai în situația în care declarația este dată în fața reprezentantului oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal.

• Declarație privind beneficiarii reali - nr. 6A (format editabil)
Acest formular – tip este orientativ și poate fi utilizat în cazul declarațiilor pe propria răspundere sub semnătură privată.

Formularele – tip susmenționate vor fi adaptate, după caz, prin raportare la numărul reprezentanților legali ai persoanelor juridice și la numărul beneficiarilor reali declarați.

De asemenea, s-a eliminat cerința completării cererii pentru depunerea declarației privind beneficiarii reali.

Totodată, precizăm că oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale nu vor mai elibera confirmarea depunerii declarației pe propria răspundere privind beneficiarii reali.

Informații suplimentare pot fi accesate la secțiunea Beneficiari reali.

 

sageata Anunț
01 iulie 2021

Vă informăm că, la data de 23.05.2021, s-a împlinit termenul de 6 luni în care cooperativele agricole existente au obligaţia să îşi actualizeze actele constitutive în conformitate cu prevederile Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004+, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum este prevăzut de prevederile art. IV al Legii nr. 265/2020 pentru modificarea şi completarea Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004.
*Legea cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

sageata Anunț
14 iunie 2021

Vă informăm că, începând cu data de 28 iunie 2021, Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Covasna îşi va desfășura activitatea într-un nou sediu, la adresa Str. Kriza János, nr. 2, Sf. Gheorghe (la parterul clădirii Tribunalului Covasna). Menţionăm că datele de contact ale ORCT Covasna rămân neschimbate, respectiv: telefon – 0267 318 020, fax – 0267 316 807, e-mail: orccv@cv.onrc.ro.

 

sageata Anunț
02 iunie 2021

Vă informăm că, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 561/31.05.2021, s-a publicat Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2021* pentru prelungirea termenului de depunere a declaraţiei anuale privind beneficiarul real al persoanei juridice, prevăzut la art. 56 alin. (4) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, care a intrat în vigoare la data de 31.05.2021.

  • În anul 2021, declaraţia privind beneficiarul real al persoanei juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului se depune la oficiul registrului comerţului în care este înmatriculată persoana juridică până la data de 01 octombrie 2021.
  • Declaraţia anuală privind beneficiarul real poate avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi poate fi transmisă la oficiul registrului comerţului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poştă şi curier.
  • Declaraţia anuală privind beneficiarul real poate fi dată şi în faţa reprezentantului oficiului registrului comerţului sau se poate depune, personal sau prin reprezentant, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.

* Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2021 pentru prelungirea termenului de depunere a declaraţiei anuale privind beneficiarul real al persoanei juridice, prevăzut la art. 56 alin. (4) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

 

sageata Anunț
18 mai 2021

  • În conformitate cu prevederile art. 7 lit (h) și art. 8 lit (j) din Legea nr. 31/1990 privind societățile, republicată cu modificările și completările ulterioare, actul constitutiv al profesioniștilor reglementați de acest act normativ trebuie să cuprindă, printre altele, durata societății. Astfel, în actul constitutiv/actul modificator al actului constitutiv se va folosi sintagma nedeterminată prevăzută de Codul civil ( art. 1885 alin. (1) din Codul civil), atunci când nu este stabilită o perioadă determinată pentru durata societății.
  • În conformitate cu prevederile art. 2015 din Codul civil, dacă părțile nu au prevăzut un termen, contractul de mandat încetează în 3 ani de la încheierea lui. Astfel:
    • În actul constitutiv al societăților cu răspundere limitată, care solicită înmatricularea și autorizarea funcționării în registrul comerțului, se va menționa perioada de timp pentru care se acordă mandat administratorului numit.
    • În actul modificator al actului constitutiv, prin care se numește un nou administrator în cadrul unei societății cu răspundere limitată, se va menționa perioada de timp pentru care se acordă mandat administratorului numit.
    • În cazul celorlalte modificări, care implică depunerea actului constitutiv actualizat, este recomandat ca durata mandatului administratorului să fie modificată potrivit celor de mai sus.
 

sageata Anunț
28 aprilie 2021

Începând cu data de 30 aprilie 2021, c
a urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 101/2021 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă  nr. 111/2020 *:

  • Persoanele juridice supuse obligaţiei de înregistrare în registrul comerţului depun la înmatriculare, anual sau ori de câte ori intervine o modificare, o declaraţie privind beneficiarul real al persoanei juridice, în vederea înregistrării în Registrul beneficiarilor reali.
  • Sunt exceptate de la obligaţia depunerii declaraţiei privind beneficiarul real regiile autonome, companiile şi societăţile naţionale şi societăţile deţinute integral sau majoritar de stat.
  • Declaraţia anuală word word se depune la oficiul registrului comerţului în care este înmatriculată persoana juridică în termen de 15 zile de la aprobarea situaţiilor financiare anuale.
  • Dacă intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaraţia se depune în termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit
  • În contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, în vederea evitării aglomerării ghișeelor, recomandăm ca transmiterea cererilor de  depunere a declarațiilor privind beneficiarii reali să se facă prin mijloacele electronice (portalul de servicii al ONRC /adresele de e-mail ale ORCT) sau prin corespondenţă (poștă/curier).

*În Monitorul Oficial al României nr. 446/27.04.2021, Partea I, s-a publicat Legea nr. 101/2021 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă nr. 111/2020 privind modificarea şi   completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, pentru completarea art. 218 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi pentru completarea art. 12 alin. (5) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare.

 

sageata REGULI DE CONDUITĂ
aplicabile solicitanților de servicii în relația cu Oficiul Național al Registrului Comerțului și cu oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, în vederea prevenirii riscului de infectare cu noul Coronavirus SARS-Cov2
25 martie 2021

  • Se recomandă solicitanților de servicii utilizarea, în principal, a mijloacelor electronice/poștă, atât pentru depunerea, cât și pentru eliberarea cererilor/documentelor, având în vedere faptul că activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale poate fi desfășurată prin mijloace electronice/poștă;
  • Activitatea de asistența și activitatea de audiență se fac cu programare;
  • Consultarea stadiului soluționării cererilor de înregistrare se va face prin accesarea secțiunii stadiu dosar din portalul de servicii ONRC - portal.onrc.ro;
  • Accesul se face în mod controlat, astfel încât la fiecare ghișeu să fie permis accesul unui singur solicitant de servicii/ghișeu; solicitanții au obligația de a respecta distanța de 2 m față de ghișeu și față de orice persoană cu care se intersectează;
  • Solicitanții au obligația respectării regulilor de acces în instituție, de comportament și a măsurilor de igienă personală;
  • Nu este permis accesul în sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și în sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale fără măști de protecție;
  • Solicitanții vor beneficia de dezinfectant(alcool sanitar) la intrarea în instituție;
  • La intrarea în instituție (Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale) solicitanților de servicii li se va măsura temperatura corporală, utilizându-se în acest sens termometrul digital non contact, care măsoară automat temperatura de la o distanță mai mică de 5 cm;
  • Nu este permis accesul în instituție pentru persoanele care au o temperatura mai mare de 37,30C  sau alte simptome asociate COVID 19;
  • Solicitanții care prezintă temperatură peste 37,30C sau refuză să li se ia temperatura, nu vor avea acces în spațiile destinate lucrului cu publicul, cererile urmând să fie lăsate pe un birou special amenajat în imediata vecinătate a intrării; vor fi informați să urmărească stadiul cererii pe portalul de servicii al ONRC, serviciul stadiu dosar; cererea va fi preluată de personalul instituției a doua zi și va fi înregistrată pe fluxul operațional; documentele vor fi eliberate electronic sau prin poștă cu achitarea tarifului de expediere; dacă solicitanții se prezintă  pentru ridicare documente, acestea vor fi eliberate, numai în cazuri excepționale la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării; dacă solicitanții se prezintă pentru informare inițială, asistență, etc., li se vor comunica cererea tip și ghidul privind formalitățile, fiind îndrumați telefonic, după caz; dacă solicitanții sunt pentru audiență publică, completare dosar, aceștia vor lăsa notele scrise și documentele pentru completare la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării. Solicitanții în cauză vor purta pe lângă masca de protecție (care trebuie să acopere atât gura, cât și nasul) și mănuși de unică folosință, după caz;
  • Accesul în sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și în sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale se face utilizând, în principal, scările de acces, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică de cel puțin 2 m;
  • Liftul/lifturile (acolo unde există) se va/vor utiliza de 1 persoană;
  • Nu este permisă circulația solicitanților de servicii în interiorul clădirii, cu excepția locurilor destinate lucrului cu publicul;
  • Nu este permisă staționarea solicitanților de servicii pe holuri, scări, alte spații deschise, cu excepția situațiilor de urgență, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică, de cel puțin 2 m;
  • Solicitanților de servicii nu le este permisă interacțiunea directă cu salariații care desfășoară activitate cu publicul, pentru o durată ce depășește 15 minute, cu excepția situațiilor de urgență, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică, de cel puțin 2 m și a marcajelor semnalizate în acest sens;
  • Accesul terțelor persoane (precum furnizorii externi, companiile externe, subcontractanții etc.) în sediile Oficiului Național al Registrului Comerțului și ale oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale se permite exclusiv în vederea exercitării unor atribuții de serviciu/interes profesional în urma unei invitații/ convocări prealabile, cu prezentarea unui document care justifică interesul, alte situații care impun prezența în sediile instituției, cu purtarea obligatorie a măștii de protecție și după caz, a mănușilor de unică folosință, acestea având obligația respectării regulilor de acces în instituție, de comportament și a măsurilor de igienă personală. 
 

sageata Informare privind expirarea termenului până la care acțiunile la purtător trebuie convertite în acțiuni nominative de către societățile emitente
18 ianuarie 2021

La data de 21 ianuarie 2021 expiră perioada de 18 luni pe care societățile pe acţiuni şi în comandită pe acţiuni o au la dispoziție pentru a converti în acţiuni nominative acțiunile la purtător existente și de a depune actul constitutiv actualizat la oficiul registrului comerțului, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 129/2019 privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative ... află mai multe

 

 

Relaţii cu publicul
Contact ONRC – sediul central
Contacte oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale
E-mail: onrc@onrc.ro
 
Recom online
Tel.: +40213160817 /18/24 interior 206, 207
E-mail: recom@onrc.ro
 
InfoCert
E-mail: infocert@onrc.ro
 
Mass - Media
E-mail: presa@onrc.ro
 
 
 
Nomenclator CAEN
 
 

CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România. 

sageata  Nomenclator CAEN
sageata  Conversie CAEN Rev.2 - CAEN Rev.3
sageata  Corespondență CAEN Rev.2 - CAEN Rev.3
 
OUG nr. 41/2016
nou
 
 
privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată, cu modificări, prin Legea nr 179/2017
- adresa de e-mail pentru primire în format electronic a copiei după cartea de identitate: carteidentitate@onrc.ro
- adrese de e-mail pentru comunicare documente de la alte instituții conform art. 21 alin.2 din OUG nr. 41/2016:
 
În vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale, contribuabilii pot consulta materialele informative elaborate de ANAF, accessând adresa de Internet:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_
contribuabili/servicii_oferite_contribuabililor/
ghiduri_curente
 
Jurisdicții necooperante cu risc de spălare
a banilor și/sau de finanțare a terorismului
 
 
 
Informații privind întreprinderile conform Regulamentul (UE) 2018/1724 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 octombrie 2018 privind înființarea unui portal digital unic pentru a oferi acces la informații, la proceduri și la servicii de asistență și de soluționare a problemelor - Single Digital Gateway
 
Conturi IBAN
 
 

Tariful legal poate fi achitat în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu
mandat poştal, ordin de plată ... detalii 
 
Contacte autorități publice competente
potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022
 
 
Autorități publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022 ... află mai multe
 
Certificare SR EN ISO 9001:2015
 
 
 
Egalitate de gen în antreprenoriat
 
 
 
sageata  myportal.onrc.ro   sageata  anaf.ro
sageata  bpi.ro    sageata  monitoruloficial.ro
sageata  portal.just.ro    sageata  Imm.gov.ro
sageata  just.ro    sageata  unbr.ro
sageata  legislatie.just.ro   sageata  uniuneanotarilor.ro
sageata  e-justice.europa.eu    sageata  unpir.ro
sageata  Guv.ro   sageata  ec.europa.eu
     
SOLVIT     
     
Tu Poti Face Lumina
Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până vineri între orele 09:00-13:00.