INFORMARE referitoare la noile condiții de acces la furnizarea de informații privind beneficiarii reali pentru categoriile de solicitanți prevăzute la art. 19 alin. (8) lit. c) (persoane fizice și juridice), din Legea 129/2019
13 iunie 2025
Având în vedere intrarea în vigoare a Legii nr. 86/2025 privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, accesul la Registrul beneficiarilor reali (RBR) pentru categoriile de solicitanți prevăzute la art. 19 alin. (8) lit. c) (persoane fizice și juridice) este asigurat oricărei persoane sau organizații care poate demonstra un interes legitim cu condiţia înregistrării online şi a plăţii tarifului aferent, stabilit prin anexa 2 a OMJ nr. 7323/C/2020. Astfel, pentru obținerea informațiilor privind beneficiarii reali ai unei societăți, în calitate de solicitant persoană fizică sau juridică, trebuie să vă înregistrați online prin intermediul portalului instituției (myportal.onrc.ro) și să solicitați accesul la Registrul beneficiarilor reali, urmând pașii prezentați în Ghidul de utilizare a serviciului online de furnizare de informații din Registrul Beneficiarilor Reali (Ghiduri – Furnizare informații RBR – Solicitare acces RBR). Ca urmare a noilor prevederi legislative intrate în vigoare, pentru categoriile de solicitanți prevăzute la art. 19 alin. (8) lit. c) (persoane fizice și juridice), este necesară încărcarea în opisul de documente al cererii, pe lângă actul de identitate și, după caz, împuternicire, a unui document justificativ prin care să fie demonstrat interesul legitim pentru informațiile solicitate. Confirmarea accesului la Registrul beneficiarilor se va face după verificarea documentelor justificative transmise prin intermediul myportal.onrc.ro, de către departamentul de specialitate din cadrul ONRC. În cazul aprobării solicitării, este generată nota de calcul, iar ulterior efectuării plății, documentul solicitat devine vizibil în contul utilizatorului. În cazul respingerii solicitării, utilizatorul este notificat atât în contul său de pe myportal.ro, cât și pe adresa de e-mail înregistrată pentru contul său.
ANUNȚ privind Biroul Teritorial Pașcani
13 iunie 2025
Vă informăm că, în data de 16 iunie 2025, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași. E-mail: orctis@is.onrc.ro Telefon: 0232.254.400, 0232.276.334
ANUNȚ privind Biroul Teritorial Rădăuți
04 iunie 2025
Activitatea Biroului Teritorial Rădăuți (Oficiul registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Suceava) se desfăşoară în ziua de miercuri, în intervalul orar 9:00 - 13:00
Situaţii statistice aprilie 2025 14 mai 2025 Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 30 aprilie 2025 … află mai multe
Comunicat privind stadiul soluționării cererilor înregistrate la ONRC
12 mai 2025
Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) continuă demersurile pentru asigurarea unui serviciu public eficient, transparent și predictibil, în beneficiul profesioniștilor care interacționează cu instituția. În urma publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 339 din 15 aprilie 2024, a Ordinului Președintelui INS nr. 377/17.04.2024 privind aprobarea Clasificării Activităților din Economia Națională – CAEN Rev.3, ce a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2025, ONRC a înregistrat o creștere a numărului de cereri de actualizare a obiectului de activitate din partea societăților, PFA, II și IF în contextul pregătirii pentru alinierea la noua clasificare. Ulterior, ca urmare a intrării în vigoare a HG nr. 284/20.03.2025, care prevede un termen de 18 luni pentru efectuarea modificărilor aferente noii clasificări CAEN, s-a constatat o diminuare a ritmului de depunere a cererilor. În perioada 1 ianuarie – 9 mai 2025, au fost înregistrate 390.969 de cereri, dintre care 378.876 au fost soluționate. Un număr de 3.407 cereri au fost retrase, inclusiv 717 prin renunțare din oficiu. La data de 9 mai 2025, soldul cererilor aflate în curs de soluționare era de 6.757, reprezentând aproximativ 1,73% din volumul total.
Acestea se află în diverse etape de procesare, înregistrând, în medie, o întârziere de aproximativ două zile față de termenul procedural, în condițiile unui aflux crescut de solicitări în primele luni ale anului, anterioare intrării în vigoare a HG nr. 284/20.03.2025. Pentru a elimina rapid soldul existent și a preveni acumularea de noi întârzieri, ONRC, la inițiativa și cu directa coordonare a Ministerului Justiției, implementează un plan de măsuri administrative și operaționale, care prevede:
Redistribuirea uniformă a cererilor restante către toate structurile teritoriale, în funcție de numărul de registratori disponibili, cu un obiectiv estimat de 13.750 cereri soluționate lunar.
Optimizarea planificării resurselor umane, prin stabilirea unei capacități minime zilnice de procesare, necesară pentru menținerea ritmului constant de soluționare.
Implicarea registratorilor cu funcții de conducere în activitatea operațională, contribuind suplimentar la procesarea a peste 7.000 de cereri lunar.
Aprobarea noului regulament de organizare și funcționare, care corelează numărul de posturi cu volumul real de activitate din teritoriu.
Extinderea automatizării fluxurilor de lucru, pentru reducerea duratei de procesare, minimizarea erorilor și eficientizarea alocării resurselor.
Planul are ca obiectiv eliminarea integrală a soldului existent până la 1 iulie 2025, precum și asigurarea, pe termen lung, a unui proces sustenabil de soluționare a cererilor, fără presiune suplimentară asupra resursei umane. ONRC își reafirmă angajamentul pentru oferirea unui serviciu public modern, accesibil și eficient, în sprijinul mediului de afaceri din România.
Informare privind termenul de actualizare a obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3
25 martie 2025
Termenul de actualizare a obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3 (versiune actualizată a Clasificării Activităților din Economia Națională, aprobată prin Ordinul Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/17.04.2024) este de 18 luni de la data de 25 martie 2025, data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257/25.03.2025 a Hotărârii Guvernului nr.284/20.03.2025* pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN. În perioada de implementare de 18 luni, în relația cu autoritățile și instituțiile publice, sunt recunoscute și acceptate atât versiunea revizuită a CAEN, cât și cea precedentă. De asemenea, ambele versiuni sunt recunoscute și acceptate și în relația cu alte persoane fizice sau juridice.
* Hotărârea Guvernului nr.284/20.03.2025 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257/25.03.2025 ...
INFORMARE privind actualizarea tarifelor pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial al României, părțile I-VII
5 februarie 2025
Vă informăm că tarifele pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial al României, părțile I-VII, au fost actualizate prin Decizia Biroului Permanent al Camerei Deputaților nr. 3/03.02.2025 privind modificarea anexei la Decizia Biroului Permanent al Camerei Deputaților nr. 8/2024 privind aprobarea tarifelor pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial al României, părțile I-VII.* Actele primite și înregistrate la oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale:
• până la data de 04.02.2025 (inclusiv) vor fi transmise spre publicare la Regia Autonomă Monitorul Oficial cu aplicarea tarifului de publicare în vigoare până la această dată;
• începând cu data de 05.02.2025 vor fi transmise spre publicare la Regia Autonomă Monitorul Oficial cu aplicarea tarifelor în vigoare începând cu data de 05.02.2025. * Decizia Biroului Permanent al Camerei Deputaților nr. 3/03.02.2025 privind modificarea anexei la Decizia Biroului Permanent al Camerei Deputaților nr. 8/2024 privind aprobarea tarifelor pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial al României, părțile I-VII, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 104/04.02.2025 ...
INFORMARE privind categoriile de persoane care pot semna și depune cereri de înmatriculare sau înregistrare în registrul comerțului
5 februarie 2025
Înregistrarea și depunerea documentelor la registrul comerțului poate fi realizată exclusiv de categoriile de persoane expres prevăzute de Legea nr. 265/2022*, respectiv de reprezentantul legal al profesionistului, de împuternicitul acestuia în baza unei procuri speciale sau generale autentice, de avocatul împuternicit prin împuternicire avocațială ori de oricare dintre asociații, acționarii sau membrii profesioniștilor. Prin împuternicit se înțelege consilierul juridic salariat al persoanei juridice, persoanei fizice autorizate, întreprinderii individuale sau întreprinderii familiale, avocatul împuternicit cu împuternicire avocațială, persoana împuternicită cu procură specială sau generală, în formă autentică, să semneze şi/sau să depună cereri în numele persoanei fizice sau juridice, alte persoane fizice salariate ale persoanei juridice, persoanei fizice autorizate, întreprinderii individuale sau întreprinderii familiale, împuternicite pentru depunerea de cereri sau pentru ridicarea de documente la/de la registrul comerțului (conform art. 3 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 265/2022). Astfel, Legea nr. 265/2022 este actul normativ care reglementează competențele și procedurile privind înregistrarea în registrul comerțului și care nu prevede posibilitatea ca experții contabili să asiste/reprezinte un beneficiar ori client în relația cu oficiile registrului comerțului în vederea efectuării serviciilor profesionale. * Legea nr. 265/2022 privind registrul comerțului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului, înregistrarea și depunerea documentelor la registrul comerțului, cu modificările și completările ulterioare.
Informare: Informații referitoare la înregistrarea mențiunii privind actualizarea obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3
31 decembrie 2024
În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1323/30.12.2024, a fost publicat Ordinul ministrului justiției nr. 2938/C/2024, care are ca scop sprijinirea mediului de afaceri prin simplificarea procesului de actualizare a obiectului de activitate, în conformitate cu CAEN Rev. 3, obligația actualizării fiind prevăzută de Ordinul INS nr. 377/2024, privind actualizarea obiectului de activitate, aplicabil începând cu data de 1 ianuarie 2025. În contextul obligației de actualizare a obiectului de activitate, la nivelul ONRC a fost stabilită procedura necesară pentru implementarea actualizării, asigurându-se conformitatea cu noile reglementări. Astfel, începând cu 1 ianuarie 2025, profesioniștii completează Cererea de înregistrare în registrul comerțului (original) – (formularul actualizat va fi disponibil începând cu 01.01.2025), în care precizează obiectul principal de activitate conform CAEN Rev. 3. Cererea de înregistrare în registrul comerțului se depune prin intermediul portalului de servicii on-line, la ghișeu sau prin transmitere prin intermediul serviciilor de poştă/curierat și se soluționează de către registratorul de registrul comerțului. În acest sens: persoanele juridice în situația în care:
procedează doar la actualizarea obiectului de activitate, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a) la secțiunea V ”Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului” pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, fără a fi necesar a depune alte documente, cu excepția dovezii privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original), dacă este cazul;
odată cu actualizarea obiectului de activitate solicită înregistrarea unei/unor alte/altor mențiuni în registrul comerțului, la secțiunea V ”Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului” din cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a) completează pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3” și pct.4 ”înscriere mențiuni pentru firma...” cu bifarea casetei corespunzătoare modificării/modificărilor de la pct. 4.1, 4.2 sau 4.3, după caz, cu precizarea că documentele depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3 (ghidurile privind documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);
actualizarea obiectului de activitate implică detalierea sau agregarea claselor CAEN, astfel cum sunt descrise în tabelul de corespondență, la secțiunea V ”Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului” din cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a) completează pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3” și pct.4 ”înscriere mențiuni pentru firma...” cu bifarea la pct. 4.1 ” acte și fapte pentru care legea prevede obligația înscrierii” a casetei ”modificare obiect de activitate”, cu precizarea că documentele, depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3; (ghidurile privind documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);
persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF) în situația în care:
procedează doar la actualizarea obiectului de activitate, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b) la secțiunea dedicată de la pct. VII - „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, fără a fi necesar a depune alte documente, cu excepția, dovezii privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original), dacă este cazul;
odată cu actualizarea obiectului de activitate solicită înregistrarea unei alte mențiuni în registrul comerțului, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b), atât la secțiunea dedicată de la pct. VII - „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, cât şi la Secțiunea VI ”Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului, ...” prin bifarea corespunzătoare a casetei pct. 2.1, 2.2 sau 2.3, după caz, cu precizarea că documentele depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3 (informații referitoare la documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);
actualizarea obiectului de activitate implică detalierea sau agregarea claselor CAEN, astfel cum sunt descrise în tabelul de corespondență, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b) la secțiunea de la pct. VII „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, prin bifarea casetelor ”modificare” și ”actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, cu precizarea că documentele, depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3 (ghidurile privind documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);
În toate cazurile care implică actualizarea obiectului de activitate, oficiul registrului comerțului emite, cu titlu gratuit, un nou certificat de înregistrare, precum şi informații punctuale la zi din registrul comerțului. Pentru cererile înregistrate anterior datei de 31 decembrie 2024, inclusiv, și care au depuse în susținere documente întocmite conform CAEN Rev. 2, rămân aplicabile dispozițiile Ordinului INS nr. 337/20.04.2007 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN Rev.2 și se vor soluționa ca atare, chiar dacă termenul de soluționare este stabilit după data de 1 ianuarie 2025, actualizarea obiectului de activitate conform noii clasificări CAEN Rev. 3 se va putea face ulterior și va impune depunerea unei noi cereri, care să reflecte modificările necesare conform acestei clasificări. Această situație nu limitează dreptul solicitantului ca, până la termenul de soluționare, să depună, în completarea cererii inițiale, documentele întocmite conform CAEN Rev. 3 și să efectueze completarea secțiunii dedicate actualizării obiectului de activitate. Certificatele de înregistrare şi certificatele constatatoare emise, de oficiile registrului comerțului, anterior datei de 01.01.2025, ca urmare a înregistrării datelor din declarația-tip pe propria răspundere privind autorizarea funcționării sau desfășurării activității, rămân valabile până la data actualizării obiectului de activitate, potrivit prezentului ordin. Pe pagina oficială (https://insse.ro/cms/ro/caen) Institutul Național de Statistică a publicat, pentru a fi consultate în vederea încadrării corecte a activității economice, structura completă a CAEN Rev.3 (link), precum și tabelul de corespondență CAEN Rev.2 - CAEN Rev.3 (link). Notă:
În cadrul actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev.3, persoanele fizice autorizate (PFA) vor putea înregistra un număr maxim de 5 clase de activități conform codului CAEN, iar întreprinderile individuale vor putea înregistra un număr maxim de 10 clase de activități conform codului CAEN. Aceste limite sunt stabilite în conformitate cu dispozițiile art. 16 alin. (1) , respectiv art. 24 alin. (1) din OUG nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare.
Pentru cererile depuse prin portalul de servicii online, în cazul în care se procedează doar la actualizarea obiectului de activitate conform noii clasificări CAEN Rev. 3, se va utiliza fluxul suplimentar simplificat dedicat acestei operațiuni.
Informare privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit potrivit Directivei (UE) 2021/2101, prevederi transpuse – pentru operatorii economici – prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici
13 decembrie 2024
Pe site-ul Ministerului Finanțelor a fost publicat un comunicat privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit, conform Ordinului ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici. Acest ordin transpune Directiva (UE) 2021/2101 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021, care modifică Directiva 2013/34/UE în ceea ce privește prezentarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit - cunoscută și sub denumirea de Directiva CbCR. Conform comunicatului publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor, operatorii economici trebuie să respecte noile cerințe de raportare privind impozitul pe profit, care implică transparență crescută și raportarea pe baza unor modele standardizate.
Potrivit art. 48c alin. (3) și (4) din Directiva contabilă, informațiile referitoare la impozitul pe profit pot fi raportate conform instrucțiunilor de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal și de abrogare a Directivei 77/799/CEE. Totodată, comunicatul precizează că până la aplicarea prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2024/2952 al Comisiei din 29 noiembrie 2024 de stabilire a unui model comun și a unor formate de raportare electronică pentru aplicarea Directivei 2013/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește informațiile care trebuie prezentate în rapoartele privind informațiile referitoare la impozitul pe profit, operatorii economici vizați de cerințele de raportare se pot folosi de:
instrucțiunile de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE;
modelul și formatele prevăzute de Regulamentul (UE) 2024/2952;
stabilirea unui format de raportare propriu, cu condiția ca raportul să includă toate informațiile prevăzute de reglementările contabile aplicabile.
Pentru mai multe detalii, precum și pentru accesarea ghidurilor de raportare, puteți consulta site-ul Ministerului Finanțelor la adresa: https://mfinante.gov.ro/agenti-economici - secțiunea Raportare CbCR.
Informații privind aplicabilitatea prevederilor legale privind factura electronică RO-e Factura la nivelul ONRC
02 octombrie 2024
Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului național RO-e Factura și cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), vă aducem la cunoștință următoarele aspecte:
Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), prin activitatea sa de bază desfășurată ca autoritate publică, emite facturi fără TVA pentru serviciile specifice registrului comerțului, având CUI 14942091. Conform interpretării prevederilor art. 266 și art. 269 alin. (5) din Codul Fiscal, pentru aceste activități, ONRC nu este persoană impozabilă și, prin urmare, nu are obligația de a transmite aceste facturi prin sistemul RO-e Factura. Facturile emise pentru activitățile specifice de registru nu intră sub incidența OUG nr. 120/2021.
În ceea ce privește activitățile economice desfășurate de ONRC în afara domeniului specific de registru, care sunt în sfera concurențială și supuse TVA, ONRC este considerată persoană impozabilă în scopuri de TVA. Pentru aceste activități economice, având CUI RO24216886, ONRC are obligația de a transmite facturile prin sistemul RO-e Factura, conform OUG nr. 120/2021. Începând cu data de 1 iulie 2024, ONRC s-a înrolat în acest sistem și transmite facturile cu TVA pentru aceste activități.
Informații privind noul format al numărului de ordine din registrul comerțului
01 octombrie 2024
Prin noul sistem informatic al ONRC s-au implementat o serie de transformări, una dintre acestea fiind implementarea sistemului de alocare a numărului de înregistrare unic, în sensul că numărul de ordine din registrul comerțuluise alocă la nivel național o singură dată la înmatriculare și este valabil pe toată durata de viață a profesionistului indiferent unde acesta își va muta sediul social pe teritoriul României. Noul format al numărului de ordine din registrul comerțului este următorul:
YAAAAXXXXXXJJC
Y = J/F/C (tipul registrului, indicativul “J” pentru persoanele juridice/ indicativul “F” pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale/ indicativul “C” pentru societățile cooperative)
AAAA = este anul de înmatriculare al profesionistului
XXXXXX = numărul de ordine din registrul comerțului (se completează cu 0 pana la completarea celor 6 cifre) pentru fiecare tip de registru (J, F sau C)
JJ = cod județ (00 pentru profesioniști înmatriculați după data de 26.07.2024 sau codul județului de la ultimul sediu, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024)
C = cifra de control, suma cifrelor ( ascii aferent J=74/F=70/C=67 +A+A+A+A+X+X+X+X+X+X+J+J) pentru care se aplica modulo 10 (modulo este o operație binară care produce restul împărțirii a două numere întregi a și b, adică a mod b = r , unde r este număr întreg).
Prin urmare, numărul unic de înregistrare în registrul comerțului, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024 (data punerii în funcțiune a noului sistem informatic) se va transforma (conform noului format) pentru toți profesioniștii care vor solicita înregistrarea unor mențiuni (ce modifică denumirea, sediul social/profesional, obiectul principal de activitate sau forma juridică) ce se vor reflecta în datele din documentele emise de Registrul Comerțului.
Întreprinzători debutanți Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ... află mai multe
Studenți Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe
Conferinţa Anuală Anticorupție. Ediția a II-a 6-7 octombrie 2014
În zilele de 6-7 octombrie 2014, la Biblioteca Națională a României a avut loc Conferinţa Anuală Anticorupție-ediția a II-a, cu tema: “Bune practici în prevenirea corupţiei, în promovarea integrităţii şi a transparenţei”,organizată de Ministerul Justiției, în colaborare cu Direcţia Servicii Online şi Design din cadrul Cancelariei Primului Ministru. La eveniment au participat reprezentanţi ai tuturor instituţiilor publice implicate în implementarea Strategiei Naţionale Anticorupţie (SNA), respectiv Parlament, Guvern, parteneri instituţionali, reprezentanţi ai mediul de afaceri şi ai societăţii civile. În cadrul conferinţei, a avut loc o expoziţie de proiecte şi programe anticorupţie, în care organizaţiile participante, printre care şi Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, au prezentat bunele practici dezvoltate, rezultatele celor mai recente campanii,precum şi materiale de informare.
Inaugurarea noului Palat de Justiție din Iași - 27 septembrie 2014
În data de 27 septembrie 2014, a fost inaugurat noul Palat de Justiţie din Iaşi, spațiu în care îşi desfăşoară activitatea Curtea de Apel Iaşi şi Tribunalul Iaşi. La ceremonia care a avut loc în “Sala paşilor pierduţi” au participat domnul Liviu DRAGNEA -Vicepremier, domnul Robert CAZANCIUC - Ministrul Justiţiei, domnul Oleg EFRIM - Ministrul Justiției din Republica Moldova, domnul Adrian BORDEA, Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii, doamna Silvia MIHALCEA - Directorul General al ONRC, precum şi reprezentanți ai instituțiilor locale. În cadrul evenimentului, reprezentanții ONRC și ai ORCT Iași au promovat, la standul de informare dedicat, serviciile online oferite profesioniştilor prin intermediul portalului ONRC, noul serviciu InfoCert, precum și aplicația disponibilă prin intermediul portalului european e-Justice, care oferă acces la informațiile gratuite privind entitățile aflate în insolvență din șapte state membre UE. De asemenea, au fost oferite participanţilor materiale informative și demo-uri referitoare la modalitatea de accesare a serviciilor online disponibile pe platforma portal.onrc.ro.
Conferința “BACK IN BUSINESS VERSUS PURGATORIUL FALIMENTULUI” - 2 septembrie 2014
În data de 2 septembrie 2014, s-a desfăşurat cea de-a III-a ediţie a conferinţei “BACK IN BUSINESS VERSUS PURGATORIUL FALIMENTULUI”, organizată de Legal Magazin - revista profesiilor liberale. Reprezentantul ONRC - Ioan Marginean - Șef serviciu Asistență Tehnică şi Publicare Buletinul Procedurilor de Insolvenţă a prezentat, în cadrul evenimentului, serviciile online ale ONRC, noul serviciu InfoCert, precum și noua aplicație disponibilă prin intermediul portalului european e-Justice, care oferă acces la informațiile gratuite privind entitățile aflate în insolvență din șapte state membre UE. Audiența a fost formată din aproximativ 100 de persoane, reprezentanţi ai instituţiilor publice, practicienilor, mediului de afaceri şi mass-media.
A 17-a conferinţă anuală a Forumului European al Registrelor Comerţului - Iunie 2014, Roma
În perioada 3-5 iunie 2014 s-a desfăşurat la Roma cea de-a 17-a conferinţă anuală a ECRF la care au participat 126 de reprezentanţi ai registrelor comerţului din întreaga lume. În cadrul evenimentului cu tema “Our data, our value”, Directorul General al ONRC, Silvia MIHALCEA a susţinut o prezentare privind serviciile online ale ONRC şi noua facilitate pusă la dispoziţia solicitanţilor prin intermediul portalului ONRC, respectiv serviciul InfoCert pentru obţinerea certificatelor constatatoare şi a furnizărilor de informaţii din registrul comerţului.
Masa rotundă organizată în cadrul campaniei de informare “Alege O.N.R.C. online! Servicii la un click distanță” - 19 mai 2014, Brașov
În data de 19 mai 2014, s-a desfăşurat la Braşov o masă rotundă în cadrul campaniei “Alege ONRC online! Servicii la un click distanţă!”. La eveniment au participat, alături de Directorul General al ONRC, Silvia MIHALCEA, reprezentanţi ai instituţiilor publice, practicienilor, mediului de afaceri şi mass-media. Scopul întâlnirii a fost acela de a prezenta serviciile online oferite de ONRC prin portal.onrc.ro.
Masa rotundă organizată în cadrul campaniei de informare “Alege O.N.R.C. online! Servicii la un click distanță” - 9 mai 2014, Brăila
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a organizat la Brăila, în data de 9 mai 2014, o masă rotundă în cadrul campaniei “Alege ONRC online! Servicii la un click distanţă!”. Directorul General al ONRC, Silvia MIHALCEA, a prezentat, cu această ocazie, serviciile online ale ONRC şi InfoCert – noul serviciu online de eliberare a certificatelor constatatoare şi a furnizărilor de informaţii din registrul comerţului.
Consiliul Consultativ pentru dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii - 17 aprilie 2014, București
În data de 17 aprilie 2014, Directorul General al ONRC, Silvia MIHALCEA, a participat la şedinţa Consiliului Consultativ pentru dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii. În cadrul întâlnirii a fost prezentat noul serviciu online InfoCert – serviciul pentru obţinerea online a certificatelor constatatoare şi a furnizărilor de informaţii din registrul comerţului.
Conferința de lansare a serviciului online InfoCert - 10 aprilie 2014, București
În data de 10 aprilie 2014 a avut loc conferinţa de lansare a noului serviciu online specializat de tip e-guvernare, InfoCert. La eveniment au participat domnul Liviu STANCU, Secretar de Stat în Ministerul Justiţiei şi doamna Silvia MIHALCEA, Director General al ONRC. InfoCert a fost dezvoltat cu scopul de a creşte gradul de operativitate în relaţia cu beneficiarii serviciilor ONRC, prin furnizarea de documente cu semnătură electronică, în mod automat, fără intervenția operatorului de date, 24 ore/zi, 7 zile/săptămână.
CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România.
privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată, cu modificări, prin Legea nr 179/2017 - adresa de e-mail pentru primire în format electronic a copiei după cartea de identitate: carteidentitate@onrc.ro - adrese de e-mail pentru comunicare documente de la alte instituții conform art. 21 alin.2 din OUG nr. 41/2016:
Informații privind întreprinderile conform Regulamentul (UE) 2018/1724 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 octombrie 2018 privind înființarea unui portal digital unic pentru a oferi acces la informații, la proceduri și la servicii de asistență și de soluționare a problemelor - Single Digital Gateway
Vă informăm că, în data de 13 iunie 2025, activitatea ORCT Caraș Severin este temporar suspendată ca urmare a întreruperii alimentării cu energie electrică din cauza efectuării unor lucrări de mentenanță/modernizare de către Rețele Electrice Banat. Vă mulțumim pentru înțelegere!
***
Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până vineri între orele 09:00-13:00.