Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

08 August 2025

portal

portal

 

Important
 
 

 

 

 

sageata

ANUNȚ privind modificările cotei de TVA care se aplică de la 01 august 2025

30 iulie 2025

Notele de calcul emise și neachitate până la data de 31.07.2025 inclusiv (ora 23:00), aferente serviciilor solicitate la ONRC pentru care se aplică TVA, vor fi anulate automat ca urmare a modificării cotei de TVA aplicabile de la data de 01.08.2025. Măsura este luată în conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 – Codul fiscal, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 141/2025, pentru a asigura corecta aplicare a noii cote de TVA asupra serviciilor prestate.
Pentru punerea în aplicare a prevederilor legale mai sus amintite, în intervalul 31.07.2025, ora 23.00 – 01.08.2025, ora 5.00,  portalul de servicii al Oficiul Național al Registrului Comerțului va intra în mentenanță.
Începând cu data de 01.08.2025, emiterea notei de calcul, ce reflectă noua cotă de TVA, se obține în următoarele modalități:

  • pentru cererile depuse prin portalul de servicii al Oficiului Național al Registrului Comerțului, al căror tarif este purtător de TVA, solicitantul va putea descărca noua notă de calcul din propriul cont de utilizator, secțiunea ”Notele mele de calcul”;
  • pentru cererile depuse prin alte modalități (ghișeu, e-mail, poștă, Self-Service etc.), al căror tarif este purtător de TVA, la cererea solicitantului, oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale vor emite noua notă de calcul.

 

 

sageata

INFORMARE referitoare la noile condiții de acces la furnizarea de informații privind beneficiarii reali pentru categoriile de solicitanți prevăzute la art. 19 alin. (8) lit. c) (persoane fizice și juridice), din Legea 129/2019

13 iunie 2025

Având în vedere intrarea în vigoare a Legii nr. 86/2025 privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, accesul la Registrul beneficiarilor reali (RBR) pentru categoriile de solicitanți prevăzute la art. 19 alin. (8) lit. c) (persoane fizice și juridice) este asigurat oricărei persoane sau organizații care poate demonstra un interes legitim cu condiţia înregistrării online şi a plăţii tarifului aferent, stabilit prin anexa 2 a OMJ nr. 7323/C/2020.
Astfel, pentru obținerea informațiilor privind beneficiarii reali ai unei societăți, în calitate de solicitant persoană fizică sau juridică, trebuie să vă înregistrați online prin intermediul portalului instituției (myportal.onrc.ro) și să solicitați accesul la Registrul beneficiarilor reali, urmând pașii prezentați în Ghidul de utilizare a serviciului online de furnizare de informații din Registrul Beneficiarilor Reali (Ghiduri – Furnizare informații RBR – Solicitare acces RBR). Ca urmare a noilor prevederi legislative intrate în vigoare, pentru categoriile de solicitanți prevăzute la art. 19 alin. (8) lit. c) (persoane fizice și juridice), este necesară încărcarea în opisul de documente al cererii, pe lângă actul de identitate și, după caz, împuternicire, dovada interesului legitim pentru informațiile solicitate.
Confirmarea accesului la Registrul beneficiarilor se va face după verificarea documentelor justificative transmise prin intermediul myportal.onrc.ro, de către departamentul de specialitate din cadrul ONRC.
În cazul aprobării solicitării, este generată nota de calcul, iar ulterior efectuării plății, documentul solicitat devine vizibil în contul utilizatorului.
În cazul respingerii solicitării, utilizatorul este notificat atât în contul său de pe myportal.onrc.ro, cât și pe adresa de e-mail înregistrată pentru contul său.

 

sageata

ANUNȚ privind Biroul Teritorial Rădăuți

04 iunie 2025

Activitatea Biroului Teritorial Rădăuți (Oficiul registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Suceava) se desfăşoară în ziua de miercuri, în intervalul orar 9:00 - 13:00

 

sageata Situaţii statistice aprilie 2025
14 mai 2025
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 30 aprilie 2025 … află mai multe

 

sageata

Comunicat privind stadiul soluționării cererilor înregistrate la ONRC

12 mai 2025

Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) continuă demersurile pentru asigurarea unui serviciu public eficient, transparent și predictibil, în beneficiul profesioniștilor care interacționează cu instituția.
În urma publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 339 din 15 aprilie 2024, a Ordinului Președintelui INS nr. 377/17.04.2024 privind aprobarea Clasificării Activităților din Economia Națională – CAEN Rev.3, ce a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2025, ONRC a înregistrat o creștere a numărului de cereri de actualizare a obiectului de activitate din partea societăților, PFA, II și IF în contextul pregătirii pentru alinierea la noua clasificare.
Ulterior, ca urmare a intrării în vigoare a HG nr. 284/20.03.2025, care prevede un termen de 18 luni pentru efectuarea modificărilor aferente noii clasificări CAEN, s-a constatat o diminuare a ritmului de depunere a cererilor.
În perioada 1 ianuarie – 9 mai 2025, au fost înregistrate 390.969 de cereri, dintre care 378.876 au fost soluționate. Un număr de 3.407 cereri au fost retrase, inclusiv 717 prin renunțare din oficiu.
La data de 9 mai 2025, soldul cererilor aflate în curs de soluționare era de 6.757, reprezentând aproximativ 1,73% din volumul total.

Acestea se află în diverse etape de procesare, înregistrând, în medie, o întârziere de aproximativ două zile față de termenul procedural, în condițiile unui aflux crescut de solicitări în primele luni ale anului, anterioare intrării în vigoare a HG nr. 284/20.03.2025.
Pentru a elimina rapid soldul existent și a preveni acumularea de noi întârzieri, ONRC, la inițiativa și cu directa coordonare a Ministerului Justiției, implementează un plan de măsuri administrative și operaționale, care prevede:

  • Redistribuirea uniformă a cererilor restante către toate structurile teritoriale, în funcție de numărul de registratori disponibili, cu un obiectiv estimat de 13.750 cereri soluționate lunar.
  • Optimizarea planificării resurselor umane, prin stabilirea unei capacități minime zilnice de procesare, necesară pentru menținerea ritmului constant de soluționare.
  • Implicarea registratorilor cu funcții de conducere în activitatea operațională, contribuind suplimentar la procesarea a peste 7.000 de cereri lunar.
  • Aprobarea noului regulament de organizare și funcționare, care corelează numărul de posturi cu volumul real de activitate din teritoriu.
  • Extinderea automatizării fluxurilor de lucru, pentru reducerea duratei de procesare, minimizarea erorilor și eficientizarea alocării resurselor.

Planul are ca obiectiv eliminarea integrală a soldului existent până la 1 iulie 2025, precum și asigurarea, pe termen lung, a unui proces sustenabil de soluționare a cererilor, fără presiune suplimentară asupra resursei umane.
ONRC își reafirmă angajamentul pentru oferirea unui serviciu public modern, accesibil și eficient, în sprijinul mediului de afaceri din România. 



 
 

sageata

Informare privind termenul de actualizare a obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3

25 martie 2025

Termenul de actualizare a obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3 (versiune actualizată a Clasificării Activităților din Economia Națională, aprobată prin Ordinul Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/17.04.2024) este de 18 luni de la data de 25 martie 2025, data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257/25.03.2025 a Hotărârii Guvernului nr.284/20.03.2025* pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN.
În perioada de implementare de 18 luni, în relația cu autoritățile și instituțiile publice, sunt recunoscute și acceptate atât versiunea revizuită a CAEN, cât și cea precedentă. De asemenea, ambele versiuni sunt recunoscute și acceptate și în relația cu alte persoane fizice sau juridice.

* Hotărârea Guvernului nr.284/20.03.2025 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257/25.03.2025   ... 

 

sageata

INFORMARE privind actualizarea tarifelor pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial al României, părțile I-VII

5 februarie 2025

Vă informăm că tarifele pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial al României, părțile I-VII, au fost actualizate prin Decizia Biroului Permanent al Camerei Deputaților nr. 3/03.02.2025 privind modificarea anexei la Decizia Biroului Permanent al Camerei Deputaților nr. 8/2024 privind aprobarea tarifelor pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial al României, părțile I-VII.*
Actele primite și înregistrate la oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale:

• până la data de 04.02.2025 (inclusiv) vor fi transmise spre publicare la Regia Autonomă Monitorul Oficial cu aplicarea tarifului de publicare în vigoare până la această dată;

• începând cu data de 05.02.2025 vor fi transmise spre publicare la Regia Autonomă Monitorul Oficial cu aplicarea tarifelor în vigoare începând cu data de 05.02.2025.

Decizia Biroului Permanent al Camerei Deputaților nr. 3/03.02.2025 privind modificarea anexei la Decizia Biroului Permanent al Camerei Deputaților nr. 8/2024 privind aprobarea tarifelor pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial al României, părțile I-VII, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 104/04.02.2025   ...

 

sageata

INFORMARE privind categoriile de persoane care pot semna și depune cereri de înmatriculare sau înregistrare în registrul comerțului

5 februarie 2025

Înregistrarea și depunerea documentelor la registrul comerțului poate fi realizată exclusiv de categoriile de persoane expres prevăzute de Legea nr. 265/2022*, respectiv de reprezentantul legal al profesionistului, de împuternicitul acestuia în baza unei procuri speciale sau generale autentice, de avocatul împuternicit prin împuternicire avocațială ori de oricare dintre asociații, acționarii sau membrii profesioniștilor.
Prin împuternicit se înțelege consilierul juridic salariat al persoanei juridice, persoanei fizice autorizate, întreprinderii individuale sau întreprinderii familiale, avocatul împuternicit cu împuternicire avocațială, persoana împuternicită cu procură specială sau generală, în formă autentică, să semneze şi/sau să depună cereri în numele persoanei fizice sau juridice, alte persoane fizice salariate ale persoanei juridice, persoanei fizice autorizate, întreprinderii individuale sau întreprinderii familiale, împuternicite pentru depunerea de cereri sau pentru ridicarea de documente la/de la registrul comerțului (conform art. 3 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 265/2022).
Astfel, Legea nr. 265/2022 este actul normativ care reglementează competențele și procedurile privind înregistrarea în registrul comerțului și care nu prevede posibilitatea ca experții contabili să asiste/reprezinte un beneficiar ori client în relația cu oficiile registrului comerțului în vederea efectuării serviciilor profesionale.
* Legea nr. 265/2022 privind registrul comerțului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului, înregistrarea și depunerea documentelor la registrul comerțului, cu modificările și completările ulterioare.

 

sageata

Informare: Informații referitoare la înregistrarea mențiunii privind actualizarea obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3

31 decembrie 2024

În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1323/30.12.2024, a fost publicat Ordinul ministrului justiției nr. 2938/C/2024, care are ca scop sprijinirea mediului de afaceri prin simplificarea procesului de actualizare a obiectului de activitate, în conformitate cu CAEN Rev. 3, obligația actualizării fiind prevăzută de Ordinul INS nr. 377/2024, privind actualizarea obiectului de activitate, aplicabil începând cu data de 1 ianuarie 2025.
În contextul obligației de actualizare a obiectului de activitate, la nivelul ONRC a fost stabilită procedura necesară pentru implementarea actualizării, asigurându-se conformitatea cu noile reglementări.
Astfel, începând cu 1 ianuarie 2025, profesioniștii completează Cererea de înregistrare în registrul comerțului (original) – (formularul actualizat va fi disponibil începând cu 01.01.2025), în care precizează obiectul principal de activitate conform CAEN Rev. 3. Cererea de înregistrare în registrul comerțului se depune prin intermediul portalului de servicii on-line, la ghișeu sau prin transmitere prin intermediul serviciilor de poştă/curierat și se soluționează de către registratorul de registrul comerțului. În acest sens:
 persoanele juridice în situația în care:

  • procedează doar la actualizarea obiectului de activitate, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a) la secțiunea V ”Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului” pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, fără a fi necesar a depune alte documente, cu excepția dovezii privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original), dacă este cazul;

 

  • odată cu actualizarea obiectului de activitate solicită înregistrarea unei/unor alte/altor mențiuni în registrul comerțului, la secțiunea V ”Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului” din cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a) completează pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3” și pct.4 ”înscriere mențiuni pentru firma...” cu bifarea casetei corespunzătoare modificării/modificărilor de la pct. 4.1, 4.2 sau 4.3, după caz, cu precizarea că documentele depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3 (ghidurile privind documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);
  • actualizarea obiectului de activitate implică detalierea sau agregarea claselor CAEN, astfel cum sunt descrise în tabelul de corespondență, la secțiunea V ”Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului” din cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a) completează pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3” și pct.4 ”înscriere mențiuni pentru firma...”  cu bifarea la pct. 4.1 ” acte și fapte pentru care legea prevede obligația înscrierii” a casetei  ”modificare obiect de activitate”, cu precizarea că documentele, depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3; (ghidurile privind documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);

 persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF) în situația în care:

  • procedează doar la actualizarea obiectului de activitate, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b) la secțiunea dedicată de la pct. VII - „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, fără a fi necesar a depune alte documente, cu excepția, dovezii privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original), dacă este cazul;
  • odată cu actualizarea obiectului de activitate solicită înregistrarea unei alte mențiuni în registrul comerțului, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b), atât la secțiunea dedicată de la pct. VII - „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, cât şi la Secțiunea VI ”Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului, ...” prin bifarea corespunzătoare a casetei pct. 2.1, 2.2 sau 2.3, după caz, cu precizarea că documentele depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3 (informații referitoare la documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);
  • actualizarea obiectului de activitate implică detalierea sau agregarea claselor CAEN, astfel cum sunt descrise în tabelul de corespondență, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b) la secțiunea de la pct. VII „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, prin bifarea casetelor ”modificare” și ”actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, cu precizarea că documentele, depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3 (ghidurile privind documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);

În toate cazurile care implică actualizarea obiectului de activitate, oficiul registrului comerțului emite, cu titlu gratuit, un nou certificat de înregistrare, precum şi informații punctuale la zi din registrul comerțului.
Pentru cererile înregistrate anterior datei de 31 decembrie 2024, inclusiv, și care au depuse în susținere documente întocmite conform CAEN Rev. 2, rămân aplicabile dispozițiile Ordinului INS nr. 337/20.04.2007 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN Rev.2 și se vor soluționa ca atare, chiar dacă termenul de soluționare este stabilit după data de 1 ianuarie 2025, actualizarea obiectului de activitate conform noii clasificări CAEN Rev. 3 se va putea face ulterior și va impune depunerea unei noi cereri, care să reflecte modificările necesare conform acestei clasificări. Această situație nu limitează dreptul solicitantului ca, până la termenul de soluționare, să depună, în completarea cererii inițiale, documentele întocmite conform CAEN Rev. 3 și să efectueze completarea secțiunii dedicate actualizării obiectului de activitate.
Certificatele de înregistrare şi certificatele constatatoare emise, de oficiile registrului comerțului, anterior datei de 01.01.2025, ca urmare a înregistrării datelor din declarația-tip pe propria răspundere privind autorizarea funcționării sau desfășurării activității, rămân valabile până la data actualizării obiectului de activitate, potrivit prezentului ordin.
Pe pagina oficială (https://insse.ro/cms/ro/caen) Institutul Național de Statistică a publicat, pentru a fi consultate în vederea încadrării corecte a activității economice, structura completă a CAEN Rev.3 (link), precum și tabelul de corespondență CAEN Rev.2 - CAEN Rev.3 (link).
Notă:

  1. În cadrul actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev.3, persoanele fizice autorizate (PFA) vor putea înregistra un număr maxim de 5 clase de activități conform codului CAEN, iar întreprinderile individuale vor putea înregistra un număr maxim de 10 clase de activități conform codului CAEN. Aceste limite sunt stabilite în conformitate cu dispozițiile art. 16 alin. (1) , respectiv art. 24 alin. (1) din OUG nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare.
  2. Pentru cererile depuse prin portalul de servicii online, în cazul în care se procedează doar la actualizarea obiectului de activitate conform noii clasificări CAEN Rev. 3, se va utiliza fluxul suplimentar simplificat dedicat acestei operațiuni.

 



 
 

sageata

Informare privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit potrivit Directivei (UE) 2021/2101, prevederi transpuse – pentru operatorii economici – prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici

13 decembrie 2024

Pe site-ul Ministerului Finanțelor a fost publicat un comunicat privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit, conform Ordinului ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici. Acest ordin transpune Directiva (UE) 2021/2101 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021, care modifică Directiva 2013/34/UE în ceea ce privește prezentarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit - cunoscută și sub denumirea de Directiva CbCR.
Conform comunicatului publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor, operatorii economici trebuie să respecte noile cerințe de raportare privind impozitul pe profit, care implică transparență crescută și raportarea pe baza unor modele standardizate.

Potrivit art. 48c alin. (3) și (4) din Directiva contabilă, informațiile referitoare la impozitul pe profit pot fi raportate conform instrucțiunilor de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal și de abrogare a Directivei 77/799/CEE.
Totodată, comunicatul precizează că până la aplicarea prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2024/2952 al Comisiei din 29 noiembrie 2024 de stabilire a unui model comun și a unor formate de raportare electronică pentru aplicarea Directivei 2013/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește informațiile care trebuie prezentate în rapoartele privind informațiile referitoare la impozitul pe profit, operatorii economici vizați de cerințele de raportare se pot folosi de:

  • instrucțiunile de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE;
  • modelul și formatele prevăzute de Regulamentul (UE) 2024/2952;
  • stabilirea unui format de raportare propriu, cu condiția ca raportul să includă toate informațiile prevăzute de reglementările contabile aplicabile.

Pentru mai multe detalii, precum și pentru accesarea ghidurilor de raportare, puteți consulta site-ul Ministerului Finanțelor la adresa: https://mfinante.gov.ro/agenti-economici - secțiunea Raportare CbCR. 



 
 

sageata

Informații privind aplicabilitatea prevederilor legale privind factura electronică RO-e Factura la nivelul ONRC

02 octombrie 2024

Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului național RO-e Factura și cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), vă aducem la cunoștință următoarele aspecte:

  • Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), prin activitatea sa de bază desfășurată ca autoritate publică, emite facturi fără TVA pentru serviciile specifice registrului comerțului, având CUI 14942091. Conform interpretării prevederilor art. 266 și art. 269 alin. (5) din Codul Fiscal, pentru aceste activități, ONRC nu este persoană impozabilă și, prin urmare, nu are obligația de a transmite aceste facturi prin sistemul RO-e Factura. Facturile emise pentru activitățile specifice de registru nu intră sub incidența OUG nr. 120/2021.
  • În ceea ce privește activitățile economice desfășurate de ONRC în afara domeniului specific de registru, care sunt în sfera concurențială și supuse TVA, ONRC este considerată persoană impozabilă în scopuri de TVA. Pentru aceste activități economice, având CUI RO24216886, ONRC are obligația de a transmite facturile prin sistemul RO-e Factura, conform OUG nr. 120/2021. Începând cu data de 1 iulie 2024, ONRC s-a înrolat în acest sistem și transmite facturile cu TVA pentru aceste activități.
 

sageata

Informații privind noul format al numărului de ordine din registrul comerțului

01 octombrie 2024

Prin noul sistem informatic al ONRC s-au implementat o serie de transformări, una dintre acestea fiind implementarea sistemului de alocare a numărului de înregistrare unic, în sensul că numărul de ordine din registrul comerțului se alocă la nivel național o singură dată la înmatriculare și este valabil pe toată durata de viață a profesionistului indiferent unde acesta își va muta sediul social pe teritoriul României. Noul format al numărului de ordine din registrul comerțului este următorul:

      YAAAAXXXXXXJJC

      Y = J/F/C (tipul registrului, indicativul “J” pentru persoanele juridice/ indicativul “F” pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale/ indicativul “C” pentru societățile cooperative)

      AAAA = este anul de înmatriculare al profesionistului

      XXXXXX = numărul de ordine din registrul comerțului  (se completează cu 0 pana la completarea celor 6 cifre) pentru fiecare tip de registru (J, F sau C)

      JJ = cod județ (00 pentru profesioniști înmatriculați după data de 26.07.2024 sau codul județului de la ultimul sediu, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024)

      C = cifra de control, suma cifrelor ( ascii aferent J=74/F=70/C=67 +A+A+A+A+X+X+X+X+X+X+J+J) pentru care se aplica modulo 10 (modulo este o operație binară care produce restul împărțirii a două numere întregi a și b, adică a mod b = r , unde r este număr întreg).

Prin urmare, numărul unic de înregistrare în registrul comerțului, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024 (data punerii în funcțiune a noului sistem informatic)  se va transforma (conform noului format) pentru toți profesioniștii care vor solicita înregistrarea unor mențiuni (ce modifică denumirea, sediul social/profesional, obiectul principal de activitate sau forma juridică) ce se vor reflecta în datele din documentele emise de Registrul Comerțului.

 

Arhivă: 202520242023202220212020, 2019

Publicitate legală
 
 
sageata Lista cooperativelor agricole, conform prevederilor art. 761 alin. (4) din Legea nr. 566/2004 a cooperației agricole
sageata Publicarea radierilor din oficiu pentru PFA/II conform art. II, alin.(6) din Legea nr. 182/2016
sageata Proiecte fuziune/divizare
sageata Hotarâri judecătorești de dizolvare/numire lichidator/radiere 
(art. 237 Legea 31/1990)
sageata Situații financiare de lichidare
sageata Societăți cu cifra de afaceri care nu depășește 10 milioane lei
sageata Societăți radiate 
(Legea nr. 314/2001)
sageata Societăți radiate 
(art. VI OUG nr. 43/2010)
sageata PF/AF radiate
(art. 39 OUG nr. 44/2008)
sageata 
Publicitate conform Legii nr. 152/2015 
sageata Alte situații


Facilități
 
 
sageata Întreprinzători debutanți
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ...  află mai multe
sageata Studenți
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe

 

 

Rezultate finale obtinute de participantii la concursul pentru ocuparea a 182 de posturi din cadrul ONRC – aparatul central şi ORCT

Domeniul juridic

Domeniul BPI

Domeniul Registrul Comerțului Central

Domeniul Organizare, Arhivă Materială, SSM și SU

Domeniul Economic și Domeniul Investiții - Proiecte – specializare economică

Domeniul Investiții - Proiecte – specializare juridică

Domeniul Tehnologia Informației

 

Anunț privind rezultatele obținute urmare soluționării contestațiilor depuse la proba de interviu desfășurată în perioada 03.12.2024 – 06.12.2024

Domeniul juridic

Domeniul BPI

Domeniul Registrul Comerțului Central

Domeniul Organizare, Arhivă Materială, SSM și SU

Domeniul Economic și Domeniul Investiții - Proiecte – specializare economică

 

Tabel centralizator cu media punctajelor obținute de candidații la concursul pentru ocuparea a 182 de posturi din cadrul ONRC – aparatul central şi ORCT - Domeniul Registrul Comerțului Central

Tabel centralizator

 

Anunț privind rezultatele la proba de interviu Domeniul Registrul Comerțului Central

Tabel proba interviu

 

Tabele centralizatoare cu media punctajelor obținute de candidații la concursul pentru ocuparea a 182 de posturi din cadrul ONRC – aparatul central şi ORCT

Domeniul juridic

Domeniul BPI

Domeniul Organizare, Arhivă Materială, SSM și SU

Domeniul Economic și Domeniul Investiții - Proiecte – specializare economică

Domeniul Investiții - Proiecte – specializare juridică

Domeniul Tehnologia Informației

Domeniul Registrul Comerțului Central – rezultatele vor fi afișate în cursul zilei de luni 09.12.2024

 

Anunț privind rezultatele la proba de interviu

Domeniul juridic

Domeniul BPI

Domeniul Organizare, Arhivă Materială, SSM și SU

Domeniul Economic și Domeniul Investiții - Proiecte – specializare economică

Domeniul Investiții - Proiecte – specializare juridică

Domeniul Tehnologia Informației

Domeniul Registrul Comerțului Central – rezultatele vor fi afișate în cursul zilei de luni 09.12.2024

 

Anunț privind rezultatele obținute urmare soluționării contestațiilor depuse la proba scrisă din data de 21.11.2024

Domeniul juridic

Domeniul BPI

Domeniul Registrul Comerțului Central

Domeniul Economic și Domeniul Investiții - Proiecte – specializare economică

Domeniul Investiții - Proiecte – specializare juridică

 

Anunț privind eroarea materială din cadrul subiectelor de la proba scrisă - consilier juridic specialist – Domeniul Juridic

Tabel cu rezultatele obținute la proba scrisă din data de 21.11.2024 - consilier juridic specialist -  Domeniul Juridic - REAFIȘARE

Anunț privind efectuarea certificarii documentelor depuse prin email/posta/curierat

 

Anunț privind desfășurarea probei de interviu

Domeniul juridic

Domeniul BPI

Domeniul Registrul Comerțului Central

Domeniul Economic 

Domeniul BPI - expert specialist , Domeniul investiții-proiecte - specialitate juridică , Domeniul organizare arhiva materiala SSM SU, Domeniul tehnologia informației

 

Anunț privind rezultatele la proba scrisa desfășurată în data de 21.11.2024

Domeniul juridic

Domeniul BPI

Domeniul Registrul Comerțului Central

Domeniul Organizare, Arhivă Materială, SSM și SU

Domeniul Economic și Domeniul Investiții - Proiecte – specializare economică

Domeniul Investiții - Proiecte – specializare juridică

Domeniul Tehnologia Informatiei

 

Anunț privind eroarea materială din cadrul subiectelor de la proba scrisă - consilier juridic specialist – domeniul BPI – varianta 2

 

Bareme aferente subiectelor la proba scrisă din data de 21.11.2024

Domeniul juridic

Domeniul BPI

Domeniul registrului comertului central

Domeniul organizare arhiva materiala SSM SU

Domeniul economic

Domeniul tehnologia informatiei

Domeniul investitii proiecte specialitate juridica

 

Tabel cu rezultatele la proba practică din data de 11.11.2024 pentru ocuparea postului de Specialist IT - Domeniul Tehnologia Informației

 

Anunț
privind rezultatele obținute urmare soluționării contestațiilor
privind verificarea îndeplinirii condițiilor de participare a candidaților înscriși la concursul
pentru ocuparea a 182 de posturi din cadrul Oficiului Național al Registrului Comerțului
– aparatul central și al oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale

Domeniul BPI

Domeniul Organizare, Arhivă Materială, SSM și SU

Domeniul Economic și Domeniul Investiții - Proiecte – specializare economică

Domeniul Tehnologia Informației

 

Anunț privind rezultatele verificării îndeplinirii condițiilor de participare a candidaților înscriși la concurs care au transmis documentele în termen (17.10.2024 – 31.10.2024) și au fost înregistrate după data de 06.11.2024

Anunț privind îndreptarea erorilor materiale din cuprinsul bibliografiei și tematicii pentru expert specialist digitizare documente - Domeniul registrului comerțului central și consilier juridic specialist - Domeniul Investiții – Proiecte

 

ANUNŢ

privind locul desfășurării probelor de concurs 

                Reamintim candidaților declarați admiși după verificarea documentelor depuse la dosarul de înscriere, că probele de concurs se vor desfășura după cum urmează:

  1. Doar candidații înscriși pentru domeniul tehnologia informației vor susține proba practică în data de 11.11.2024  orele 16,45 la sediul ORCT unde se va desfășura efectiv activitatea.
  2. Toți candidații înscriși pentru toate domeniile de activitate vor susține  proba scrisă  în data de 21.11.2024  orele 16,45 la sediul ORCT unde se va desfășura efectiv activitatea. Pentru posturile de la O.N.R.C., ORCT București și ORCT Ilfov proba scrisă se va desfășura la sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului din Bd. Unirii 74, bloc J3b, tronson II – III, sector 3, București.
  3. Toți candidații declarați admiși după finalizarea probei scrise, vor susține proba de interviu, în data de 03.12.2024, la sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului din București, Bd. Unirii 74, bloc J3b, tronson II – III, sector 3, București, conform programării ce va fi stabilită și comunicată.

 

Anunț privind rezultatele verificării îndeplinirii condițiilor de participare a candidaților înscriși la concursul pentru ocuparea a 182 de posturi din cadrul Oficiului Național al Registrului Comerțului – aparatul central și al oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale

Domeniul juridic

Domeniul BPI

Domeniul organizare arhiva materiala SSM SU

Domeniul tehnologia informatiei

Domeniul economic si domeniul investitii proiecte - specializare economica

Domeniul registrului comertului central

Domeniul investitii specializare juridica

 

 

ANUNŢ

organizare concurs  

            Oficiul Național al Registrului Comerțului organizează concurs pentru ocuparea a 182 de posturi din cadrul Oficiului Național al Registrului Comerțului – aparatul central și al oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale, după cum urmează:

 

 A. Posturile pentru care se organizează concurs:

 I. Pentru Domeniul Juridic - 31 de posturi:

 

NR. CRT

O.R.C.T

FUNCȚIE

COMPATIMENT

1.                    

O.N.R.C.

consilier juridic specialist

Direcția Contencios - Serviciul Avizare și Reprezentare

2.                    

Ilfov

consilier juridic specialist

Serviciul pentru Biroul Unic

3.                    

Ilfov cu desfășurarea activității la Compartimentul teritorial Buftea

consilier juridic specialist

Serviciul Registrul Comerțului 

4.                    

Ilfov

referent asistent

Serviciul Registrul Comerțului 

5.                    

Arad

consilier juridic specialist

Compartimentul Juridic

6.                    

Arad

referent asistent

Compartimentul Registrul Comerțului 

7.                    

Argeș

consilier juridic specialist

Compartimentul Juridic

8.                    

Brașov

consilier juridic specialist

Serviciul pentru Biroul Unic

9.                    

Brașov

consilier juridic specialist

Serviciul Registrul Comerțului 

10.                

Brașov cu desfășurarea activității la O.R.C.T. Vâlcea

referent asistent

Serviciul Registrul Comerțului 

11.                

Cluj

consilier juridic specialist

Serviciul pentru Biroul Unic

12.                

Galați

consilier juridic specialist

Serviciul pentru Biroul Unic

13.                

Galați

consilier juridic specialist

Serviciul pentru Biroul Unic

14.                

Galați

referent asistent

Serviciul Registrul Comerțului

15.                

Giurgiu

consilier juridic specialist

Compartimentul pentru Biroul Unic

16.                

Gorj

consilier juridic specialist

Compartimentul pentru Biroul Unic

17.                

Harghita

consilier juridic specialist

Compartimentul Juridic

18.                

Hunedoara

consilier juridic specialist

Serviciul pentru Biroul Unic

19.                

Mureș

consilier juridic specialist

Compartimentul Juridic

20.                

Olt

consilier juridic specialist

Compartimentul Juridic

21.                

Satu-Mare

consilier juridic specialist

Serviciul pentru Biroul Unic

22.                

Satu-Mare

consilier juridic specialist

Serviciul pentru Biroul Unic

23.                

Sălaj

consilier juridic specialist

Compartimentul Juridic

24.                

Sibiu

consilier juridic specialist

Compartimentul Juridic

25.                

Suceava

consilier juridic specialist

Compartimentul Juridic

26.                

Suceava

consilier juridic specialist

Compartimentul Juridic

27.                

Teleorman

consilier juridic specialist

Compartimentul pentru Biroul Unic

28.                

Teleorman

referent asistent

Compartimentul pentru Biroul Unic

29.                

Timiș

consilier juridic specialist

Serviciul Registrul Comerțului 

30.                

Vaslui

consilier juridic specialist

Compartimentul pentru Biroul Unic

31.                

Vrancea

consilier juridic specialist

Compartimentul pentru Biroul Unic

 

 II. Pentru Domeniul BPI - 32 posturi:

NR. CRT

O.R.C.T

FUNCȚIE

COMPATIMENT

1.                    

O.N.R.C.

consilier juridic specialist

Serviciul Asistență Juridică BPI

2.                    

O.N.R.C.

consilier juridic specialist

Serviciul Asistență Juridică BPI

3.                    

O.N.R.C.

expert specialist

Serviciul Editare BPI

4.                    

O.N.R.C.

expert specialist

Serviciul Asistență Tehnică și Publicare BPI

5.                    

București

consilier juridic specialist

Serviciul BPI

6.                    

Ilfov

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

7.                    

Ilfov

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

8.                    

Bihor

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

9.                    

Bihor

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

10.                

Bihor

referent asistent

Compartimentul BPI

11.                

Caraș-Severin

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

12.                

Călărași

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

13.                

Cluj

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

14.                

Cluj

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

15.                

Constanța

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

16.                

Dâmbovița

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

17.                

Dolj

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

18.                

Dolj

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

19.                

Galați

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

20.                

Giurgiu

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

21.                

Harghita

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

22.                

Hunedoara

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

23.                

Ialomița

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

24.                

Mehedinți

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

25.                

Neamț

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

26.                

Prahova

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

27.                

Satu-Mare

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

28.                

Sălaj

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

29.                

Suceava

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

30.                

Teleorman

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

31.                

Timiș

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

32.                

Vaslui

consilier juridic specialist

Compartimentul BPI

 

III. Pentru Domeniul Registrul Comerțului Central – 46 de posturi:

NR. CRT

O.R.C.T

FUNCȚIE

COMPATIMENT

1.                    

București

expert specialist

Serviciul  Registrul Comerțului Înmatriculări/Radieri

2.                    

București

expert specialist

Serviciul Registrul Comerțului Înmatriculări/Radieri

3.                    

Alba

expert specialist

Compartimentul Registrul Comerțului 

4.                    

Alba

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

5.                    

Arad

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

6.                    

Bacău

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

7.                    

Bihor

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

8.                    

Botoșani

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

9.                    

Brașov

expert specialist

Serviciul Registrul Comerțului

10.                

Brașov

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

11.                

Brăila

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

12.                

Buzău

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

13.                

Caraș-Severin

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

14.                

Călărași

expert specialist

Compartimentul pentru Biroul Unic

15.                

Călărași

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

16.                

Cluj

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

17.                

Constanța

expert specialist

Serviciul Registrul Comerțului

18.                

Constanța

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

19.                

Covasna

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

20.                

Dolj

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

21.                

Galați

expert specialist

Serviciul Registrul Comerțului

22.                

Galați

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

23.                

Giurgiu

expert specialist

Compartimentul Registrul Comerțului 

24.                

Giurgiu

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

25.                

Gorj

expert specialist

Compartimentul Registrul Comerțului 

26.                

Gorj

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

27.                

Harghita

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

28.                

Harghita

referent SSD

Compartimentul Registrul Comerțului 

29.                

Hunedoara

expert specialist

Compartimentul Registrul Comerțului 

30.                

Hunedoara

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

31.                

Ialomița

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

32.                

Ialomița

expert specialist

Compartimentul Registrul Comerțului   

33.                

Maramureș

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

34.                

Mehedinți

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

35.                

Mureș

expert specialist

Serviciul Registrul Comerțului

36.                

Mureș

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

37.                

Neamț

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

38.                

Olt

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

39.                

Prahova

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

40.                

Satu-Mare

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

41.                

Sălaj

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

42.                

Sibiu

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

43.                

Teleorman

expert specialist

Compartimentul Registrul Comerțului 

44.                

Timiș

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

45.                

Tulcea

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

46.                

Vaslui

expert specialist

Compartimentul Digitizare Documente

 

IV. Pentru Domeniul Organizare, Arhivă Materială, SSM și SU – 34 de posturi:

NR. CRT

O.R.C.T

FUNCȚIE

COMPATIMENT

1.                    

O.N.R.C.

expert specialist

Serviciul Arhivă Materială

2.                    

O.N.R.C.

expert specialist

Serviciul Arhivă Materială

3.                    

O.N.R.C.

expert specialist

Serviciul Arhivă Materială

4.                    

O.N.R.C.

expert specialist

Serviciul Arhivă Materială

5.                    

O.N.R.C.

expert specialist

Serviciul Securitate și Sănătate în Muncă, Situații de Urgență

6.                    

O.N.R.C.

expert specialist

Serviciul Securitate și Sănătate în Muncă, Situații de Urgență

7.                    

O.N.R.C.

expert specialist

Serviciul Securitate și Sănătate în Muncă, Situații de Urgență

8.                    

București

expert specialist

Compartimentul SSM, SU

9.                    

București

expert specialist

Compartimentul SSM, SU

10.                

Ilfov

expert specialist

Compartimentul SSM, SU

11.                

Arad

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

12.                

Bihor

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

13.                

Bistrița-Năsăud

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

14.                

Bistrița-Năsăud

expert specialist

Compartimentul SSM, SU

15.                

Brașov

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

16.                

Brăila

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

17.                

Buzău

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

18.                

Caraș-Severin

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

19.                

Călărași

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

20.                

Constanța

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

21.                

Covasna

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

22.                

Galați

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

23.                

Giurgiu

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

24.                

Gorj

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

25.                

Ialomița

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

26.                

Maramureș

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

27.                

Mehedinți

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

28.                

Mureș

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

29.                

Sălaj

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

30.                

Suceava

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

31.                

Teleorman

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

32.                

Tulcea

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

33.                

Vaslui

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

34.                

Vrancea

expert specialist

Compartimentul Gestionare Fizică Documente

 

V. Pentru Domeniul Economic și Domeniul Investiții - Proiecte – specializare economică - 21 posturi:

NR. CRT

O.R.C.T

FUNCȚIE

COMPATIMENT

1.                    

O.N.R.C.

expert specialist

Direcția Economică - Serviciul Financiar

2.                    

O.N.R.C.

inspector specialist

Direcția Economică - Serviciul Financiar

3.                    

O.N.R.C.

inspector specialist

Direcția Economică - Serviciul Financiar

4.                    

O.N.R.C.

inspector specialist

Direcția Economică - Serviciul Financiar

5.                    

O.N.R.C.

inspector specialist

Direcția economică - Serviciul Contabilitate

6.                    

O.N.R.C.

inspector specialist

Direcția economică - Serviciul Contabilitate

7.                    

O.N.R.C.

inspector specialist

Serviciul Achiziții Publice și Proiecte

8.                    

Ilfov

expert specialist

Compartimentul Economic

9.                    

Ilfov

inspector specialist

Compartimentul Administrativ

10.                

Bacău

inspector specialist

Compartimentul economic

11.                

Bihor

inspector specialist

Compartimentul economic

12.                

Cluj

inspector specialist

Compartimentul administrativ

13.                

Constanța

inspector specialist

Compartimentul administrativ

14.                

Gorj

inspector specialist

Compartimentul administrativ

15.                

Harghita

inspector specialist

Compartimentul economic

16.                

Harghita

referent asistent

Compartimentul economic

17.                

Ialomița

inspector specialist

Compartimentul economic

18.                

Mureș

inspector specialist

Compartimentul administrativ

19.                

Neamț

inspector specialist

Compartimentul economic

20.                

Suceava

inspector specialist

Compartimentul economic

21.                

Timiș

inspector specialist

Compartimentul administrativ

 

VI. Pentru Domeniul Investiții - Proiecte – specializare juridică - 2 posturi:

NR. CRT

O.R.C.T

FUNCȚIE

COMPATIMENT

1.                    

O.N.R.C.

consilier juridic specialist

Serviciul Achiziții Publice și Proiecte

2.                    

O.N.R.C.

consilier juridic specialist

Serviciul Achiziții Publice și Proiecte

  

VII. Pentru Domeniul Tehnologia Informației – 16 posturi:

NR. CRT

O.R.C.T

FUNCȚIE

COMPATIMENT

1.                    

O.N.R.C.

expert specialist

Serviciul Administrare Sisteme Comunicații la Nivel Național și Infrastructură IT ORCT Sud-Est (BR, BZ, CT, GL, TL, VN)

2.                    

O.N.R.C.

specialist IT

Compartimentul Audit Public Intern

3.                    

O.N.R.C.cu desfășurarea activității la Galați

specialist IT

Direcția IT - Serviciul Administrare Sisteme Comunicații la Nivel Național și Infrastructură IT ORCT Sud-Est (BR, BZ, CT, GL, TL, VN)

4.                    

O.N.R.C. cu desfășurarea activității la O.R.C.T. Sălaj

specialist IT

Serviciul Securitate Informatică la Nivel Național și Infrastructură IT ORCT Nord-Vest (BH,BN, CJ, MM, SM, SJ)

5.                    

O.N.R.C. cu desfășurarea activității la O.R.C.T. Suceava  

specialist IT

Serviciul Administrare Sisteme Hardware la Nivel Național și Infrastructură IT ORCT Nord-Est (BC,BT, IS, NT, SV, VS)

6.                    

O.N.R.C. cu desfășurarea activității la O.R.C.T. Covasna

specialist IT

Serviciul Administrare Aplicații de Resurse și Planificare Economică la Nivel Național și Infrastructură IT ORCT Centru (AB, BV, CV, HR, MS, SB)

7.                    

O.N.R.C.

specialist IT

Serviciul Administrare Infrastructură IT ORCT București-Ilfov (B, IF)

8.                    

O.N.R.C.

specialist IT (statistician)

Serviciul Asistență Tehnică și Publicare BPI

9.                    

O.N.R.C.

specialist IT (statistician)

Serviciul Administrare Date Registrul Comerțului

10.                

O.N.R.C.

specialist IT (statistician)

Serviciul Administrare Date Registrul Comerțului

11.                

O.N.R.C. cu desfășurarea activității la O.R.C.T. Teleorman

specialist IT (statistician)

Serviciul Administrare Aplicații, Servicii Informatice la Nivel Național și Infrastructură IT ORCT Sud (AG, CL, DB, GR, IL, PH, TR)

12.                

O.N.R.C.cu desfășurarea activității la O.R.C.T. Giurgiu

specialist IT (statistician)

Serviciul Administrare Aplicații, Servicii Informatice la Nivel Național și Infrastructură IT ORCT Sud (AG, CL, DB, GR, IL, PH, TR)

13.                

O.N.R.C.

specialist IT (statistician)

Serviciul E-guvernare la Nivel Național și Infrastructură IT ORCT Vest (AR, CS, HD, TM)

14.                

O.N.R.C.cu desfășurarea activității la O.R.C.T. Alba

specialist IT (statistician)

Serviciul Administrare Aplicații de Resurse și Planificare Economică la Nivel Național și Infrastructură IT ORCT Centru (AB, BV, CV, HR, MS, SB)

15.                

O.N.R.C.cu desfășurarea activității la O.R.C.T. Bucuresti

specialist IT (statistician)

Serviciul Administrare Infrastructură IT ORCT București-Ilfov (B, IF)

16.                

O.N.R.C.cu desfășurarea activității la O.R.C.T. Bucuresti

specialist IT (statistician)

Serviciul Administrare Infrastructură IT ORCT București-Ilfov (B, IF)

  

B. Condiții de participare la concurs:

Pentru posturile vacante din cadrul ONRC și ORCT se poate înscrie la concurs persoana care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:

  1. are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
  2. cunoaște limba română, scris și vorbit;
  3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  5. îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
  7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
  8. nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h);

Contractul individual de muncă se încheie între persoana care îndeplinește condițiile pentru a fi angajată pe o funcție contractuală și Oficiul Național al Registrului Comerțului, prin reprezentantul său legal, în condițiile prevăzute de Legea nr.53/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea următoarelor cerințe specifice:

  1. persoana să aibă cetățenie română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. persoana să cunoască limba română, scris și vorbit;
  3. persoana să aibă capacitate deplină de exercițiu;
  4. persoana să îndeplinească condițiile de studii necesare ocupării postului;
  5. persoana să îndeplinească condițiile de vechime, respectiv de experiență necesare ocupării postului, după caz;
  6. persoana să nu fi fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
  7. persoana nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
  8. contractul să nu conțină clauze de confidențialitate sau, după caz, clauze de neconcurență.

 

C. Documentele necesare înscrierii la concurs/examen:

Pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta următoarele documente:

  1. formular de înscriere la concurs cu nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal, formular FPO-RU-06_07 (click aici);
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate;
  5. copia carnetului de muncă (pentru activitatea desfășurată până la 01.01.2011).
  6. extras REVISAL însoțit de adeverință de vechime care atestă vechimea dobândită în muncă și în specialitatea postului pentru care se candidează (semnate, ștampilate și cu nr. de înregistrare, pentru activitatea desfășurată după data de 01.11.2011).
  7. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar. Certificat de cazier judiciar poate fi înlocuit cu o declarația pe propria răspundere privind lipsa antecedentelor penale și conformitatea cu originalul a documentelor cerute, formular FPO-RU-06_10 (click aici). În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar sau, după caz, a extrasului de pe cazierul judiciar, anterior datei de susținere a probei scrise.
  8. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului. Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
  9. curriculum vitae, model comun european.

 

D. Locul înscrierii/depunerii documentelor de concurs:

Documentele pentru înscrierea la concurs, se depun, după caz:

  • fizic la compartimentul resurse umane din cadrul ONRC ce asigură organizarea și desfășurarea concursului din Bd. Unirii nr.74, bl J3b, tronson II­-III, sector 3, București;
  • prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronică înăuntrul termenului de înscriere la adresa de mail: concursuri@onrc.ro;

                   În situația în care candidații transmit dosarele de concurs prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronică, candidații primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceștia și au obligația de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la lit. a)- e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării probei de interviu, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

                   Transmiterea documentelor prin poșta electronică se realizează în format pdf cu volum maxim de 5 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă. Nerespectarea prevederilor conduce la respingerea candidatului.

  • Informații suplimentare se pot obține la compartimentul resurse umane la nr. de telefon 021/3160810, interior 503, 506, 502.

 

E. Locul desfășurării probelor de concurs:

  1. Proba practică pentru Domeniul IT se susține la sediul ORCT unde se va desfășura efectiv activitatea.
  2. Proba scrisă pentru toate domeniile se va susține la sediul ORCT unde se va desfășura activitatea

* pentru posturile de la O.N.R.C., ORCT București și ORCT Ilfov proba scrisă se va desfășura la sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului din Bd. Unirii 74, bloc J3b, tronson II – III, sector 3, București.

  1. Proba de interviu pentru toate domeniile se va susține la sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului din Bd. Unirii 74, bloc J3b, tronson II – III, sector 3, București, conform programării ce va fi stabilită și comunicată după proba scrisă.

 

F. CALENDARUL ORGANIZĂRII CONCURSULUI

Publicare anunț concurs

17.10.2024

Perioada de înscriere candidați

17.10.2024

31.10.2024

Verificarea dosarului de concurs

01.11.2024

04.11.2024

Afișare rezultate privind îndeplinirea condițiilor de participare la concurs

05.11.2024

06.11.2024

Depunere contestații* împotriva rezultatelor privind îndeplinirea condițiilor de participare la concurs

7.11.2024

Soluționare contestații depuse împotriva rezultatelor privind îndeplinirea condițiilor de participare la concurs:

8.11.2024

 Proba practică** pentru posturile de specialitate informatică

11.11.2024

 Afișare rezultatelor la proba practică

12.11.2024

14.11.2024

Depunere contestații* la proba practică

15.11.2024

Soluționare contestații la proba practică și afișarea rezultatelor probei

18.11.2024

20.11.2024

Proba scrisă

21.11.2024

Afișare rezultate la proba scrisă

26.11.2024

Depunere contestații* la proba scrisă

27.11.2024

Soluționare contestații la proba scrisă și afișarea rezultatelor finale

28.11.2024

02.12.2024

Probă interviu

03.12.2024

Afișare rezultatelor la proba de interviu

04.12.2024

06.12.2024

Depunere contestații* la proba de interviu

09.12.2024

Soluționare contestații la proba de interviu și afișarea tabelului cu rezultate finale a candidaților declarați admiși la proba de interviu

10.12.2024

12.12.2024

Afișarea rezultatelor finale ale concursului

13.12.2024

 

*Contestațiile se transmit la adresa de email: concursuri@onrc.ro;

**Se susține înainte de data stabilită pentru proba scrisă iar obținerea a minimum 50 de puncte la proba practică este condiție pentru a susține proba scrisă;


g) Cerințe, tematica și bibliografia de concurs:

 

DOMENIUL

FUNCȚIA

STUDII NECESARE

TEMATICĂ ȘI BIBLIOGRAFIE

     I. 

JURIDIC                             

Consilier juridic specialist

studii superioare juridice absolvite cu diplomă de licență

(click aici)

Referent asistent

studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat

(click aici)

   II. 

B.P.I.

Consilier juridic specialist

studii superioare juridice absolvite cu diplomă de licență

(click aici)

Expert specialist

studii superioare tehnice, economice, administrație publică absolvite cu diplomă de licență

(click aici)

Referent asistent

studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat

(click aici)

 III. 

Registrul Comerțului Central

Expert specialist

la digitizare documente

studii superioare tehnice, economice, administrație publică absolvite cu diplomă de licență

(click aici)

Expert specialist

la B.U. și  R.C.

(click aici)

Referent SSD

studii superioare de scurtă durată tip colegiu, în domeniul tehnic                                   

IV. 

Organizare, Arhivă Materială, SSM și SU

Expert specialist

la arhivă materială și gestionare fizică documente

studii superioare tehnice, economice, administrație publică absolvite cu diplomă de licență și certificat/ adeverință curs arhivar

(click aici)

Expert specialist

la SSM și SU

studii superioare tehnice, economice, administrație publică absolvite cu diplomă de licență și curs de securitate și sănătate în muncă

(click aici)

  V. 

Domeniul Economic și Domeniul Investiții - Proiecte – specializare economică

Inspector specialist

studii superioare economice absolvite cu diplomă de licență

(click aici)

Expert specialist

studii superioare tehnice, economice, administrație publică absolvite cu diplomă de licență

Referent asistent

studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat

(click aici)

VI. 

Domeniul Investiții - Proiecte – specializare juridică

Consilier juridic specialist

studii superioare juridice absolvite cu diplomă de licență

(click aici)

VII. 

IT

Expert specialist

studii superioare de specialitate informatică, absolvite cu diplomă de licență sau

studii superioare absolvite cu diplomă de licență de profil tehnic cu absolvirea unor cursuri  de specialitate în domeniul                                                                                       informatic

(click aici)

Specialist IT

Specialist IT (statistician)

(click aici)

OBSERVAȚIE: Opțiunea candidaților pentru compartimentul din cadrul ORCT/ONRC ales la înscriere are caracter subsidiar, criteriul principal de selecție fiind nota finală obținută. 

 

H. Fișa cadru de post ***

 

DOMENIUL

FUNCȚIA

Fișa postului

     I. 

JURIDIC                             

Consilier juridic specialist

(click aici)

Referent asistent

(click aici)

   II. 

B.P.I.

Consilier juridic specialist

(click aici)

Expert specialist

(click aici)

Referent asistent

(click aici)

 III. 

Registrul Comerțului Central

Expert specialist la digitizare documente

(click aici)

Expert specialist la B.U. și R.C.

(click aici)

Referent SSD

(click aici)

 IV. 

Organizare, Arhivă Materială, SSM și SU

Expert specialist la arhivă materială și gestionare fizică documente

(click aici)

Expert specialist la SSM și SU

(click aici)

   V. 

Domeniul Economic și Domeniul Investiții - Proiecte – specializare economică

Inspector specialist

(click aici)

Expert specialist

Referent asistent

(click aici)

 VI. 

Domeniul Investiții - Proiecte – specializare juridică

Consilier juridic specialist

(click aici)

VII. 

IT

Expert specialist

(click aici)

Specialist IT

Specialist IT (statistician)

(click aici)

OBSERVAȚIE: Atribuțiile enunțate în fișele de post anexate, nu au caracter limitativ urmând a fi particularizate în funcție de compartimentul în care viitorul salariat își va desfășura activitatea.

***Activitatea specifică a fiecare post scos la concurs, implică lucrul cu calculatorul, în sistem informatic.

  • Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului/examenului de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante de execuție și de conducere (director direcție, șef serviciu, șef birou) din cadrul Oficiului Național al Registrului Comerțului și oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale, aprobat prin Ordinul ministrului justiției nr. 1429/C/04.08.2023 (click aici)

 

Relaţii cu publicul
Contact ONRC – sediul central
Contacte oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale
E-mail: onrc@onrc.ro
 
Recom online
Tel.: +40213160817 /18/24 interior 206, 207
E-mail: recom@onrc.ro
 
InfoCert
E-mail: infocert@onrc.ro
 
Mass - Media
E-mail: presa@onrc.ro
 
 
 
Nomenclator CAEN
 
 

CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România. 

sageata  Nomenclator CAEN
sageata  Conversie CAEN Rev.2 - CAEN Rev.3
sageata  Corespondență CAEN Rev.2 - CAEN Rev.3
 
OUG nr. 41/2016
nou
 
 
privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată, cu modificări, prin Legea nr 179/2017
- adresa de e-mail pentru primire în format electronic a copiei după cartea de identitate: carteidentitate@onrc.ro
- adrese de e-mail pentru comunicare documente de la alte instituții conform art. 21 alin.2 din OUG nr. 41/2016:
 
În vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale, contribuabilii pot consulta materialele informative elaborate de ANAF, accessând adresa de Internet:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_
contribuabili/servicii_oferite_contribuabililor/
ghiduri_curente
 
Jurisdicții necooperante cu risc de spălare
a banilor și/sau de finanțare a terorismului
 
 
 
Informații privind întreprinderile conform Regulamentul (UE) 2018/1724 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 octombrie 2018 privind înființarea unui portal digital unic pentru a oferi acces la informații, la proceduri și la servicii de asistență și de soluționare a problemelor - Single Digital Gateway
 
Conturi IBAN
 
 

Tariful legal poate fi achitat în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu
mandat poştal, ordin de plată ... detalii 
 
Contacte autorități publice competente
potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022
 
 
Autorități publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022 ... află mai multe
 
Certificare SR EN ISO 9001:2015
 
 
 
Egalitate de gen în antreprenoriat
 
 
 
sageata  myportal.onrc.ro   sageata  anaf.ro
sageata  bpi.ro    sageata  monitoruloficial.ro
sageata  portal.just.ro    sageata  Imm.gov.ro
sageata  just.ro    sageata  unbr.ro
sageata  legislatie.just.ro   sageata  uniuneanotarilor.ro
sageata  e-justice.europa.eu    sageata  unpir.ro
sageata  Guv.ro   sageata  ec.europa.eu
     
SOLVIT     
     
Tu Poti Face Lumina
 
Tu Poti Face Lumina
Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până vineri între orele 09:00-13:00.