Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

25 Aprilie 2024

portal

portal

Înregistrarea PFA: cum se atestă pregătirea sau experiența profesională?

 

Dacă doriţi să vă autorizaţi ca persoană fizică, pentru a desfăşura anumite activităţi economice, sunt necesare condiţii de pregătire sau capacităţi profesionale pe care trebuie să dovediţi că le îndepliniţi. În acest sens, la cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării, trebuie să atașați anumite documente.

Potrivit reglementărilor în vigoare, pregătirea sau experienţa profesională se pot atesta, după caz, cu documente precum:

  • diploma, certificatul sau adeverinţa prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ;
  • certificatul de calificare profesională sau de absolvire a unei forme de pregătire profesională;
  • certificatul de competenţă profesională;
  • cartea de meşteşugar;
  • carnetul de muncă / adeverinţă de vechime în muncă;
  • declaraţia de notorietate cu privire la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea, eliberată de primarul localităţii respective (în mod gratuit în cazul meseriilor tradiţionale artizanale);
  • atestatul de recunoaştere şi/sau de echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în străinătate;
  • atestatul de recunoaştere a calificării dobândite în străinătate, în afara sistemului de învăţământ, orice alte dovezi care să ateste experienţa profesională.

Aceleași formalități sunt necesare și în cazul înmatriculării întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale.

Documentele se depun la dosar în copie certificată în conformitate cu originalul.

                                                                                                                                                                           

Atenție! Pentru îndrumare prealabilă privind formalităţile legale necesare înregistrării în registrul comerţului  și  îndrumare privind completarea corectă a cererii de înregistrare şi a formularelor tipizate specifice activităţii registrului comerţului, vă puteți adresa biroului de asistenţă din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal în raza căruia vă înregistrați. Aceste servicii sunt gratuite.

 

Pentru informații privind pașii necesari înmatriculării, accesați:

http://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/operatiuni-prealabile/verificare-si-rezervare-pfa-ii-if

http://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-fizice

 

Legislație:

  • Punctul 4, Anexa OUG nr.44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare
  • Art. 72 alin. (2) lit. d) şi e) din Ordinul nr. 2594/C/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor

 

Vă informăm că, în perioada 22 - 26.04.2024, în cadrul Biroului Teritorial Dej, organizat în județul Cluj, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Cluj. E-mail:orccj@cj.onrc.ro Tel.: 0264433700; 0264433066 Fax: 0264432800      ***      Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până vineri între orele 09:00-13:00.