Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii
I. Documente aferente serviciului public de ţinere a registrelor comerţului
1. Documente referitoare la persoanele fizice şi juridice înregistrate în registrul comerţului:
- cereri de înregistrare în registrul comerţului potrivit legii;
- cereri de radiere formulate potrivit legii;
- declaraţii-tip pe propria răspundere şi certificate constatatoare referitoare la autorizarea funcţionării;
- cereri de recurs şi opoziţii potrivit legii;
- mapa de rezoluţii pronunţate de director/persoana desemnată;
- documente justificative depuse în susţinerea cererii;
- cereri de solicitare certificate constatatoare, copii certificate, informaţii sau duplicate;
- corespondenţa purtată între oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal şi comerciant;
- citaţii;
- situaţii financiare anuale, raportul cenzorilor/auditorului financiar, raportul administratorilor.
2. Registre:
- registrele unice de intrare - ieşire;
- registrul comerţului computerizat pentru persoane juridice şi persoane fizice;
- registrul rezervări firmă şi emblemă;
- registrul de recursuri şi opoziţii;
- condica de şedinţe;
- registre de predare-primire documente;
- registrele comerţului pentru înregistrările efectuate în perioada 1990-1997 în care registrul comerţului nu se ţinea computerizat;
- registrele societăţilor pe acţiuni şi în comandită pe acţiuni, după radierea acestora din registrul comerţului.
3. Arhiva pe suport magnetic:
- copii ale registrului computerizat;
- software de bază şi de aplicaţii;
- copii de nomenclatoare.
II. Documente create în cadrul activităţii de instituţie publică de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi/sau gestionate de acesta
1. Documente privind organizarea şi funcţionarea instituţiei:
- Regulamentul de organizare şi funcţionare;
- Statul de funcţii;
- Organigrama;
- Deciziile Directorului General;
- Hotărârile Consiliului Consultativ.
2. Documente privind evidenţele financiar contabile:
- bilanţul contabil;
- bugetul de venituri şi cheltuieli;
- statele de salarii;
- evidenţe contabile conform legislaţiei specifice.
3. Documente privind raporturile de muncă:
- Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului;
- Regulamentul intern;
- contractele individuale de muncă şi actele adiţionale la acestea;
- actele personale ale salariaţilor, depuse la dosarul de angajare (copii acte stare civilă, acte de studii, declaraţii medicale, etc);
- deciziile privind raporturile de muncă;
- documentele privind salarizarea;
- declaraţiile de avere/interes ale persoanelor cu funcţii de conducere.
4. Documente privind activitatea curentă:
- dosarele de achiziţie publică;
- contractele de achiziţie publică de bunuri, servicii şi lucrări;
- contractele de solicitare informaţii din registrul comerţului (contracte Recom);
- evidenţe statistice;
- protocoale de colaborare cu alte instituţii şi autorităţi publice;
- corespondenţa cu alte instituţii sau autorităţi publice;
- răspunsuri la sesizări, petiţii, cereri adresate Oficiului Naţional al Registrului Comerţului;
* documente/informaţii publice în condiţiile art. 4 şi art. 11 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, eliberate solicitanţilor cu plata tarifelor prevăzute de H.G. nr. 902/2012.