Important
 
 
 

 Situaţii statistice mai 2015
Potrivit datelor înregistrate în registrul central computerizat al Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), numărul înmatriculărilor a crescut, în primele cinci luni ale acestui an, cu 10,03% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, respectiv de la 46.772 la 51.464. Totodată, datele statistice arată că, în perioada 01 mai 2015 – 31 mai 2015, au intrat în insolvență 4.758 de societăți, în scădere cu 56,88% faţă de perioada similară a anului 2014, când s-a înregistrat un număr de 11.030 de societăți. În ceea ce privește operațiunile de radiere, s-a înregistrat un număr de 34.565 de radieri, în scădere cu 0,70% față de 2014, când s-au înregistrat 34.810 de astfel de operaţiuni. Pentru mai multe date statistice, click aici.

 Stabilirea sediului unui PFA: ce documente sunt necesare?
Dacă doriţi să vă înregistraţi ca Persoană Fizică Autorizată, trebuie să ţineţi cont de anumite obligaţii la  stabilirea sediului profesional/secundar. În primul rând, avizul/acceptul vecinilor pentru schimbarea destinaţiei imobilelor de locuinţe, precum şi a spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, faţă de destinaţia iniţială, este obligatoriu în cazurile prevăzute de Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari. De asemenea, la cererea de înregistrare în registrul ... află mai multe.

 Registrul Comerțului în cifre: 25 de ani de dinamism
Oficiul Național al Registrului Comerțului a făcut publică sinteza ultimilor 25 de ani de activitate de registru, cu ocazia organizării evenimentului „Porți deschise la Registrul Comerțului”, sâmbată, 25 aprilie 2015   

  • Durata medie de activitate a unui SRL - 9 ani, 9 luni și 22 zile, iar a unui PFA - 5 ani, 8 luni și 16 zile
  • Profilul antreprenorului român - bărbat, 40-49 de ani, din mediul urban, activ în domeniul comerțului, construcțiilor și transporturilor 

... află mai multe

 ONRC a eliberat 35.000 de documente cu semnătură electronică în primul an de InfoCert
Oficiul Național al Registrului Comerțului a eliberat, prin serviciul online InfoCert, 35.000 de certificate constatatoare și de furnizări de informații din registrul comerțului semnate electronic, în primul an de funcționare a serviciului. Pentru detalii privind modul de accesare, valoarea juridică a documentelor, precum și pentru a vizualiza specimene de documente eliberate prin serviciul InfoCert, click aici.

 Reprezentanții S.R.L.-D.-urilor care au împlinit 3 ani de la înregistrare trebuie să facă demersuri pentru schimbarea denumirii
Reprezentanții S.R.L.-D.-urilor care au împlinit termenul de 3 ani de la data înființării, începând cu 1 ianuarie 2015 trebuie să facă demersurile necesare pentru schimbarea sintagmei S.R.L.-D. în S.R.L. sau să opteze pentru altă formă juridică ... află mai multe

 Registrul Comerțului, interconectat la sistemul registrului comerțului din statele UE
Registrul central al comerțului și registrele comerțului de pe lângă tribunale vor face parte din sistemul de interconectare a registrului comerțului din statele membre ale Uniunii Europene, potrivit unui proiect de lege, adoptat de Guvern, care transpune o directivă a Uniunii Europene (2012/17/UE) ... află mai multe

 Acces rapid la informațiile gratuite din registrele de insolvență din UE
Cetățenii și reprezentanții mediului de afaceri au acum acces rapid, în limba română, la informațiile gratuite privind entitățile aflate în insolvență din șapte state membre ale Uniunii Europene. Serviciul este disponibil prin intermediul portalului european e-Justice (e-justice.europa.eu).
Pentru mai multe informații click aici

 Eliminarea sintagmei „societate comercială” din denumirea firmei, obligatorie pâna la 15 februarie 2015 
Lista profesioniștilor care au în denumire sintagma ”societate comercială”, sunt obligați să efectueze, în termen de doi ani, demersurile necesare înlocuirii acestei sintagme cu termenul "societate", începând cu data de 15 februarie 2013, în conformitate cu dispozițiile art. 79 din Legea nr. 76/2012 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă ... află mai multe

 Contacte autorități publice competente potrivit art. 15 din Legea nr. 359/2004 
Autorități publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 15 din Legea nr. 359/2004 ... află mai multe

Facilități
 
 
Întreprinzători debutanți
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ...  află mai multe
Studenți
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe

 

Relaţii cu publicul
Tel.: (+40-21) 316.08.17/18/24
Fax: (+40-21) 316.08.29 
E-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
 
Recom online
Tel.: (+40-21) 316.08.17/18/24 interior 118, 204
E-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
 
InfoCert
E-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
 
Mass - Media
Andreea-Roxana Epuraș
Tel.: (+40-21) 316.08.17/18/24 interior 130
E-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
 
Newsletter
 
 
Abonați-vă la newsletter-ul ONRC pentru a primi noutăți și informaţii utile!
Please wait
 
Nomenclator CAEN
 
 

CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România. 

  Nomenclator CAEN
 
Link-uri utile
 
 
  portal.onrc.ro              anaf.ro
  bpi.ro      monitoruloficial.ro
  portal.just.ro      Imm.gov.ro
  just.ro      unbr.ro
  e-justice.europa.eu      uniuneanotarilor.ro
  Guv.ro     unpir.ro





 

Serviciul online InfoCert pentru obținerea certificatelor constatatoare și a furnizărilor de informații este disponibil pe https://portal.onrc.ro. Serviciul eliberează documente cu semnătură electronică, în mod automat, fără intervenția operatorului de date, 24/24 ore, 7/7 zile.