Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

09 Iulie 2020

portal

Important - Arhivă

Informare de presă cu privire la procesul de revizuire a legislației în vederea simplificării formalităților aferente înființării unei firme și înregistrării în registrul comerțului

Ministerul Justiției și Oficiul Național al Registrul Comerțului (ONRC) organizează o amplă consultare publică a mediului de afaceri și a asociațiilor profesionale, a profesiilor liberale, a mediului academic economic și a autorităților și instituțiilor publice cu un rol determinant în înființarea sau derularea unei afaceri.
Aceste consultări se înscriu în procesul de revizuire a legislației în drept societar, obiectivul principal fiind reprezentat de simplificarea formalităților aferente înființării unei firme și înregistrării în registrul comerțului.
În acest sens, în perioada 22 – 23 iunie 2020, la sediul Ministerului Justiției, se vor desfășura întâlniri de lucru cu reprezentanții mediului de afaceri și asociațiilor profesionale, profesiilor liberale, mediului academic economic și autorităților și instituțiilor publice cu un rol determinant în înființarea sau derularea unei afaceri.

Programul consultărilor:

22 iunie 2020, ora 15,00:

  • Camera de Comerț Româno-Americană;
  • Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană;
  • Camera de Comerț Româno-Franceză;
  • Camera de Comerț și Industrie a României;
  • Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România;
  • Asociația Oamenilor de Afaceri din România;
  • Academia de Studii Economice din București;
  • Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.


23 iunie 2020, ora 15,00:

  • Camera Auditorilor Financiari din România;
  • Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România;
  • Uniunea Națională a Barourilor din România;
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici din România;
  • Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești din România;
  • Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență din România;
  • Secretariatul General al Guvernului;
  • Ministerul Finanțelor Publice.

Anunț
29 aprilie 2020
Vă informăm că, începând cu data de 04 mai 2020, Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Harghita îşi va desfășura activitatea într-un nou sediu, la adresa Str. Müller László, nr. 33, Miercurea Ciuc. Menţionăm că datele de contact ale ORCT Harghita rămân neschimbate, respectiv: telefon – 0266 311 606, 0266 311 607, fax – 0266 311 607, e-mail: orchr@hr.onrc.ro.

Informare privind confirmarea celui de-al treilea caz de COVID - 19 în cadrul Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București
15 mai 2020
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului anunţă confirmarea depistării cu COVID – 19 a celui de-al treilea angajat al Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti.
Conducerea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului a anunţat autoritățile competente și a dispus măsurile necesare în astfel de situații. În spatiile de lucru vor avea loc operaţiuni de decontaminare pentru prevenirea răspândirii și transmiterii virusului SARS-CoV-2.

sageata Anunț
21 mai 2020
Activitatea Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Buzău va fi suspendată în data de 22 mai 2020 ca urmare a operaţiunilor de decontaminare a spaţiului de lucru pentru prevenirea răspândirii și transmiterii virusului SARS-CoV-2.
Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Buzău îşi va relua activitatea în data de 25 mai 2020.

Informare privind confirmarea celui de-al doilea caz de COVID - 19 în cadrul Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București
27 aprilie 2020
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului anunţă confirmarea depistării cu COVID – 19 a celui de-al doilea angajat al Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti. Persoana nu a mai fost prezentă la locul de muncă din data de 14 aprilie 2020.
Reamintim că, în perioada 21 – 23 aprilie 2020, în clădirea în care îşi desfăşoară activitatea angajaţii ORCT Bucureşti şi ORCT Ilfov au avut loc operaţiuni de decontaminare pentru prevenirea răspândirii și transmiterii virusului SARS-CoV-2.
Conducerea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului a anunţat autoritățile competente și a dispus măsurile necesare în astfel de situații.

sageata Anunț
24 aprilie 2020
Având în vedere prevederile Decretului Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României și ale Decretului Președintelui României nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, luând în considerare că, în perioada 24-27 aprilie 2020, activitatea ORCT Sibiu este suspendată în vederea efectuării decontaminării pentru prevenirea răspândirii și transmiterii virusului SARS-CoV-2, cererile de înregistrare în registrul comerțului și documentele aferente, transmise prin mijloace electronice, prin portalul de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului https://portal.onrc.ro sau prin poșta electronică, vor primi număr de registratură, urmând a fi înregistrate și soluționate gradual în perioada 28.04 – 30.04.2020, în ordine cronologică și în funcție de resursa umană disponibilă la nivelul instituției în perioada menționată.
În perioada 28.04 - 30.04.2020, stadiul soluționării cererilor de înregistrare menționate mai sus poate fi urmărit prin accesarea secțiunii "Stadiu dosar", pe portalul de servicii al ONRC, https://portal.onrc.ro.

Anunț
24 aprilie 2020
În vederea efectuării decontaminării pentru prevenirea răspândirii și transmiterii virusului SARS-CoV-2 la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Sibiu ca urmare a confirmării unui angajat cu COVID – 19 în data de 23 aprilie 2020, activitatea va fi suspendată şi în data de 27 aprilie 2020.

Informare privind confirmarea unui caz de COVID - 19 în cadrul ONRC - Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Sibiu
23 aprilie 2020
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului comunică faptul că unul dintre angajații Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Sibiu a fost confirmat cu COVID - 19.
În acest sens, în perioada 24 – 26 aprilie 2020, în clădirea în care îşi desfăşoară activitatea angajaţii ORCT Sibiu au loc operaţiuni de decontaminare pentru prevenirea răspândirii și transmiterii virusului SARS-CoV-2. Vineri, 24 aprilie 2020, activitatea Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Sibiu va fi suspendată. 
Conducerea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului a anunţat autoritățile competente și a dispus măsurile necesare în astfel de situații.

Informare privind confirmarea unui caz de COVID - 19 în cadrul ONRC - Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București
21 aprilie 2020
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului comunică faptul că unul dintre angajații Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti a fost confirmat cu COVID - 19.
În acest sens, în perioada 21 – 23 aprilie 2020, în clădirea în care îşi desfăşoară activitatea angajaţii ORCT Bucureşti şi ORCT Ilfov au loc operaţiuni de decontaminare pentru prevenirea răspândirii și transmiterii virusului SARS-CoV-2.
Conducerea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului a anunţat autoritățile competente și a dispus măsurile necesare în astfel de situații.

sageata Anunț
14 aprilie 2020
Având în vedere decretarea prelungirii stării de urgență cu încă 30 de zile pe întreg teritoriul României, în această perioadă activitatea de lucru cu publicul a Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrelor comerțului de pe lângă tribunale se va desfăşura prin mijloace electronice și/sau prin corespondență, conform art. 67 din Decretul Președintelui României nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 311 din data de 14 aprilie 2020.

”Art. 67 - (1)Pe durata stării de urgenţă, activitatea oficiului registrului comerţului continuă în ceea ce priveşte înregistrarea menţiunilor privind persoanele juridice şi persoanele fizice şi se derulează prin mijloace electronice, în baza cererii de înregistrare şi a documentelor anexate la aceasta în formă electronică, având încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă, precum şi prin corespondenţă, pe suport hârtie, în format letric.
(2)Declaraţiile pe propria răspundere pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi pot fi transmise la oficiul registrului comerţului fără nicio altă formalitate.
(3)Specimenul de semnătură, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrului comerţului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui înscris sub semnătură privată, fără nicio altă formalitate.
(4)Activitatea de asistenţă pentru efectuarea procedurilor necesare înregistrării prin mijloace electronice se derulează prin mijloace electronice, iar activitatea de furnizare de informaţii din registrul comerţului şi de eliberare de copii şi certificate constatatoare, precum şi activitatea de publicare şi de furnizare a Buletinului procedurilor de insolvenţă se realizează, prin mijloace electronice, precum şi prin corespondenţă, pe suport hârtie, în format letric.”
Documente asociate:

sageata STARE DE URGENŢĂ
Ordonanța Militară nr. 12 din 13 mai 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 (forma publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 387 din 13 mai 2020)
Ordonanța Militară nr. 11 din 11 mai 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 (forma publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 377 din 11 mai 2020)
ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 62 din 7 mai 2020 pentru adoptarea unor măsuri în domeniul societăţilor, în vederea desfăşurării reuniunilor organelor statutare
Ordonanța Militară nr. 10 din 27 aprilie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 (forma publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 340 din 27 aprilie 2020)
Ordonanța Militară nr. 9 din 16 aprilie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 (forma publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 321 din 16 aprilie 2020)
Ordonanța Militară nr. 8 din 9 aprilie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 (forma publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 10 aprilie 2020)
Ordonanța Militară nr. 7 din 4 aprilie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 (forma publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 284 din 04 aprilie 2020)
Ordonanța Militară nr. 6 din 30 martie 2020 privind instituirea măsurii de carantinare asupra municipiului Suceava, a unor comune din zona limitrofă, precum și a unei zone de protecție asupra unor unități administrativ teritoriale din județul Suceava
 (forma publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din 31 martie 2020)
Ordonanţa Militară nr. 5 din 30 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 (forma publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din 31 martie 2020)
Ordonanţa Militară nr. 4 din 29 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 (forma publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257 din 29 martie 2020)
Ordonanța
Militară nr. 3 din 24 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID - 19
(forma publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 din 24 martie 2020)
Ordonanța Militară nr. 2 din 21 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID - 19 (forma publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 232 din 21 martie 2020)
Ordonanța Militară nr. 1 din 17 martie 2020 privind unele măsuri de primă urgență care privesc aglomerările de persoane și circulația transfrontalieră a unor bunuri
(forma publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 18 martie 2020)

Anunț
10 aprilie 2020
Având în vedere prevederile Ordonanței de Urgență nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice, precizăm că procedura de înregistrare în registrul comerţului a profesioniștilor poate fi realizată on-line prin intermediul portalului de servicii, care poate fi accesat direct folosind adresa https://portal.onrc.ro.
Pentru accesarea serviciilor disponibile online, persoanele fizice și juridice trebuie să utilizeze semnătură electronică calificată (bazată pe un certificat digital calificat), cu excepția serviciului online InfoCert, prin care se pot obţine online certificate constatatoare şi/sau furnizări de informaţii din registrul comerţului, fără semnătură electronică, prin utilizarea unui card bancar Visa sau Mastercard.
Oficiul Național al Registrului Comerțului acceptă toate certificatele digitale calificate emise de prestatorii de servicii de încredere calificați din statele membre UE, conform prevederilor Regulamentului (UE). Lista acestor prestatori de servicii poate fi accesată la adresa: https://webgate.ec.europa.eu/tl-browser și la adresa https://www.comunicatii.gov.ro/semnatura-electronica.
De asemenea, cererile adresate Oficiului Național al Registrului Comerțului și oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale și documentele depuse în susținerea acestora, având încorporată, atașată sau logic asociată semnătura electronică extinsă, se pot transmite și prin poșta electronică, adresele de e-mail ale oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale fiind disponibile pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro, secțiunea Contact, rubrica Rețeaua ONRC.

sageata REGULI DE CONDUITĂ
aplicabile solicitanților de servicii în relația cu Oficiul Național al Registrului Comerțului și cu oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, în vederea prevenirii riscului de infectare cu noul Coronavirus SARS-Cov2
14 mai 2020

  • Se recomandă solicitanților de servicii utilizarea, în principal, a mijloacelor electronice (portalul de servicii ONRC - portal.onrc.ro/e-mail), poștă, atât pentru depunerea cât și pentru eliberarea cererilor/documentelor, având în vedere faptul că activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale poate fi desfășurată prin mijloace electronice/poștă;
  • Activitatea de asistență și activitatea de audiență se fac cu programare;
  • Consultarea stadiului soluționării cererilor de înregistrare se va face prin accesarea secțiunii stadiu dosar din portalul de servicii ONRC - portal.onrc.ro;
  • Accesul se face în mod controlat, astfel încât la fiecare ghișeu să fie permis accesul unui singur solicitant de servicii/ghișeu; solicitanții au obligația de a respecta distanța de 2 m față de ghișeu și față de orice persoană cu care se intersectează;
  • Solicitanții au obligația respectării regulilor de acces în instituție, de comportament și a măsurilor de igienă personală;
  • Accesul în sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și în sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale se face cu mască de protecție (care trebuie să acopere atât gura, cât și nasul);
  • Solicitanții vor beneficia de dezinfectant (alcool sanitar) la intrarea în instituție;
  • Toți solicitanții de servicii vor completa chestionarul privind accesul în sediile ONRC/ORCT, că nu au călătorit în zone roșii, galbene, alte zone din străinătate sau naționale, cu potențial risc, nu au intrat în contact direct cu un confirmat sau suspect, nu au membrii de familie care se încadrează în situațiile menționate, nu prezintă simptome asociate COVID 19. În cazul în care, solicitanții răspund cu DA sau refuză completarea chestionarului, aceștia vor lăsa cererile pe un birou special amenajat în imediata vecinătate a intrării; solicitantul va fi informat să urmărească stadiul cererii pe portalul de servicii al ONRC, serviciul stadiu dosar; documentele vor fi eliberare electronic sau prin poștă cu achitarea tarifului de expediere; dacă solicitanții se prezintă pentru ridicare documente, acestea vor fi eliberate numai în cazuri de urgenţă la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării; dacă solicitantul se prezintă pentru informare inițială, asistență etc., i se va comunica cererea tip și ghidul privind formalitățile, fiind îndrumat telefonic; dacă solicitantul este pentru audiență publică, completare dosar, acesta va lăsa note scrise, documentele pentru completare la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării;
  • Pentru completarea și semnarea chestionarului solicitanții vor folosi instrumente de scris proprii;
  • La intrarea în sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și în sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale, solicitanților de servicii li se va măsura temperatura corporală, utilizându-se în acest sens termometrul digital non contact, care măsoară automat temperatura de la o distanță mai mică de 5 cm;
  • Accesul în instituție este permis pentru persoanele care au o temperatură de până la 37,30C inclusiv;
  • Solicitanții care prezintă temperatură peste 37,30 C sau refuză să li se ia temperatura vor lăsa cererile pe un birou special amenajat în imediata vecinătate a intrării; vor fi informaţi să urmărească stadiul cererii pe portalul de servicii al ONRC, serviciul stadiu dosar; documentele vor fi eliberate electronic sau prin poștă cu achitarea tarifului de expediere; dacă solicitanții se prezintă pentru ridicare documente, acestea vor fi eliberate numai în cazuri de urgenţă la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării; dacă solicitantul se prezintă pentru informare inițială, asistență etc., i se va comunica cererea tip și ghidul privind formalitățile, fiind îndrumat telefonic, după caz; dacă solicitantul este pentru audienţă publică, completare dosar, acesta va lăsa note scrise, documentele pentru completare la biroul special amenajat în imediata vecinătate a intrării. Solicitanții în cauză vor purta pe lângă masca de protecție (care trebuie să acopere atât gura, cât și nasul) și mănuși de unică folosință, după caz;
  • Accesul în sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și în sediile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale se face utilizând, în principal, scările de acces, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică de cel puțin 2 m;
  • Liftul/lifturile (acolo unde există) se va/vor utiliza de 1 persoană;
  • Circulația solicitanților de servicii în interiorul clădirii este permisă exclusiv în locurile destinate lucrului cu publicul;
  • Staționarea solicitanților de servicii pe holuri, scări, alte spații deschise este permisă doar în situațiile de urgență, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică de cel puțin 2 m;
  • Solicitanții de servicii interacționează cu salariații care desfășoară activitate de lucru cu publicul pentru o durată de cel mult 15 minute, cu excepția situațiilor de urgență, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică de cel puțin 2 m și a marcajelor semnalizate în acest sens. 

sageata Anunț
20 martie 2020

  1. Pe perioada stării de urgență, respectiv 30 de zile de la data emiterii Decretului Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212/2020, persoanele care au calitatea de expert contabil și contabil autorizat vor putea proceda la transmiterea cererilor de înregistrare în registrul comerțului și a documentelor aferente, pentru profesioniștii înregistrați în registrul comerțului, în baza împuternicirilor sub semnătură privată, emise de reprezentanții profesioniștilor, și acordate în conformitate cu prevederile contractelor de prestări servicii de contabilitate, exclusiv, prin mijloacele electronice.
  2. Măsura de mai sus este adoptată în contextul stării de urgență decretate și are menirea să sprijine mediul de afaceri în vederea transmiterii prin mijloace electronice a cererilor de înregistrare. În acest sens, precizăm că prevederile art. 18 alin. (2) și (3) din Nomele metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor, aprobate prin Ordinul ministrului justiției nr. 2.594/C./2008, se aplică în continuare, cu mențiunea că cererile de înregistrare pot fi transmise prin mijloace electronice și de salariați ai profesionistului, în baza împuternicirii emise de acesta, prin reprezentantul său legal, în condițiile legii.
  3. În acord cu dispozițiile OUG nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificările și completările prin Legea nr.182/2016, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale pot să se adreseze şi birourilor de asistenţă din cadrul primăriilor, înființate conform art. 35 din ordonanța de urgență referită, în vederea transmiterii, prin intermediul acestora, a cererilor de înregistrare în registrul comerțului, în format electronic.

sageata Anunț
21 aprilie 2020
Având în vedere prevederile Decretului Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României și ale Decretului Președintelui României nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, luând în considerare că, în perioada 21-23 aprilie 2020, activitatea ORCT București și ORCT Ilfov este suspendată în vederea efectuării decontaminării pentru prevenirea răspândirii și transmiterii virusului SARS-CoV-2, cererile de înregistrare în registrul comerțului și documentele aferente, transmise prin mijloace electronice, prin portalul de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului https://portal.onrc.ro sau prin poșta electronică, vor primi număr de registratură, urmând a fi înregistrate și soluționate gradual în perioada 24.04 – 30.04.2020, în ordine cronologică și în funcție de resursa umană disponibilă la nivelul instituției în perioada menționată.
În perioada 24.04 - 30.04.2020, stadiul soluționării cererilor de înregistrare menționate mai sus poate fi urmărit prin accesarea secțiunii "Stadiu dosar", pe portalul de servicii al ONRC, https://portal.onrc.ro.

sageata Anunț
15 aprilie 2020
Pe durata stării de urgenţă instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României și prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României se suspendă depunerea declaraţiei privind beneficiarul real.
Termenul de depunere a declaraţiei privind beneficiarul real, prevăzut de art. 56 alin. (4) şi 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative se prelungeşte cu 3 luni, de la data încetării stării de urgenţă.
(În conformitate cu art. XI alin. (1) din Ordonanța de urgență nr. 29/2020 privind unele măsuri economice şi fiscal-bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230/21.03.2020 )

sageata Anunț
19 martie 2020
Începând
cu data de 20.03.2020 se reia activitatea de valorificare a datelor înregistrate în registrul comerțului, prin furnizarea de informaţii, extrase de registru şi certificate constatatoare, copii şi copii certificate de către Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București și a Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Ilfov.
Pentru perioada de aplicabilitate a prevederilor Decretului Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 212/2020, activitatea de valorificare a datelor înregistrate în registrul comerțului prin furnizarea de informații, extrase de registru și certificate constatatoare, copii și copii certificate se va face, exclusiv, prin mijloace electronice, de către Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, și  respectiv Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Ilfov,  prin portalul de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului https://portal.onrc.ro sau prin poștă electronică la adresele de e-mail:

  • pentru Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București – orcb@b.onrc.ro
  • pentru Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Ilfov - orcif@if.onrc.ro

sageata Informare
18 martie 2020
Având în vedere prevederile art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerțului republicată, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art. 6 din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările și completările ulterioare, prin înregistrarea în registrul comerțului se înţelege atât înmatricularea profesionistului şi înscrierea de menţiuni, precum şi înregistrarea altor operaţiuni care, potrivit legii, se menţionează în registrul comerţului. Activitatea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului și a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale continuă și în ceea ce privește înmatricularea/înregistrarea în registrul comerțului a profesioniștilor care au această obligație, în aceleași condiții prevăzute de art. 45 alin. (1) din Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, respectiv prin mijloace electronice, în baza cererii de înregistrare și a documentelor anexate la aceasta în formă electronică, având încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă.

sageata Anunț
16 martie 2020
Având în vedere decretarea stării de urgenţă pe întreg teritoriul României, pe o perioadă de 30 de zile, activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrelor comerțului de pe lângă tribunale se va desfăşura numai prin mijloace electronice, conform art. 45 din Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din data de 16 martie 2020.
Documente asociate:

sageata Informare
13 martie 2020
Pentru prevenirea transmiterii virusului Coronavirus (COVID-19) și pentru limitarea răspândirii acestuia, în sediile Oficiului Național al Registrului Comerțului și ale oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale/birourilor teritoriale se interzice accesul pentru:

  • persoanele cu privire la care autoritățile române competente au dispus măsuri de carantină sau de autoizolare, până la expirarea duratei acestora;
  • persoanele care au călătorit în ultimele 14 zile într-una dintre zonele de risc prevăzute în Lista regiunilor și localităților din zona roșie și zona galbenă cu transmitere a COVID-19, afișată pe pagina de Internet a Institutului Național de Sănătate Publică România, www.cnscbt.ro;
  • persoanele care au intrat în contact în ultimele 14 zile cu o persoană diagnosticată/monitorizată pentru posibilă infecție cauzată de COVID-19. …… mai multe detalii word

sageata INFORMARE referitoare la depunerea declaraţiei privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice, conform Legii nr. 129/2019
În conformitate cu dispozițiile art. 19 alin. (1), (2) și (5) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, Oficiul Național al Registrului Comerțului a operaționalizat Registrul beneficiarilor reali ai societăţilor.  Potrivit art. 56 alin. (1) din actul normativ menționat, persoanele juridice supuse obligaţiei de înregistrare în registrul comerţului, cu excepţia regiilor autonome, companiilor şi societăţilor naţionale şi societăţilor deţinute integral sau majoritar de stat, depun o declaraţie privind beneficiarul real al persoanei juridice în vederea înregistrării în Registrul beneficiarilor reali al societăţilor, după cum urmează ... word

sageata Anunț
Pe durata stării de urgenţă instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României se suspendă depunerea declaraţiei privind beneficiarul real.
Termenul de depunere a declaraţiei privind beneficiarul real, prevăzut de art. 56 alin. (4) şi 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative se prelungeşte cu 3 luni, de la data încetării stării de urgenţă.
(În conformitate cu art. XI alin. (1) din Ordonanța de urgență nr. 29/2020 privind unele măsuri economice şi fiscal-bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230/21.03.2020 )

sageata Situaţii statistice februarie 2020
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 29 februarie 2020 … află mai multe

sageata Conferinţa de lansare a proiectului ”Sistem Electronic Integrat al ONRC consolidat şi interoperabil destinat serviciilor de e-Guvernare centrate pe evenimente de viaţă” (ONRC V2.0) - cod SMIS 123634
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a organizat, în data de 12 septembrie 2019, conferinţa de lansare a proiectului cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Competitivitate 2014 – 2020 - ”Sistem Electronic Integrat al ONRC consolidat şi interoperabil destinat serviciilor de e-Guvernare centrate pe evenimente de viaţă” (ONRC V2.0) - cod SMIS 123634 … află mai multe

 

sageata Informare
Pentru prevenirea transmiterii virusului Coronavirus (COVID-19) și pentru limitarea răspândirii acestuia, recomandăm utilizarea cu predilecţie a căilor de comunicare alternativă pentru depunerea cererilor la oficiile registrelor comerțului de pe lângă tribunale şi la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, respectiv:

  • prin poștă, cu scrisoare cu valoare declarată și confirmare de primire;
  • prin e-mail, semnate cu semnătură electronică calificată;
  • online, prin intermediul portalului de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului,  https://portal.onrc.ro, semnate cu semnătură electronică calificată. …… mai multe detalii word

sageata Informare privind operaţionalizarea Sistemului Electronic Românesc pentru interconectarea registrului comerţului al ONRC cu BRIS
Sistemul Electronic Românesc pentru interconectarea registrului comerţului al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) cu BRIS – Business Registers Interconnection System (Sistemul de Interconectare a Registrelor de Afaceri din statele membre ale Uniunii Europene) a devenit operaţional începând cu luna septembrie 2019 şi poate fi accesat pe portalul european e-justice, https://e-justice.europa.eu/word

sageata Noutăți legislative: Intrarea în vigoare a Legii 129/2019 privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului
Dispozițiile Legii nr. 129/2019 privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (în vigoare de la data de 21 iulie 2019) introduc noțiuni noi, precum beneficiarul real care, în sensul actului normativ, este orice persoană fizică ce deţine sau controlează în cele din urmă clientul şi/sau persoana fizică în numele căruia/căreia se realizează o tranzacţie, o operaţiune sau o activitate.
Conform dispozițiilor art. 19 alin. (1), (2) și (5) din legea menționată sunt stabilite atribuții noi în sarcina Oficiului Național al Registrului Comerțului, care va organiza un registru central în care se vor înregistra date privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice supuse obligaţiei de înmatriculare în registrul comerţului, cu excepţia regiilor autonome, companiilor şi societăţilor naţionale şi societăţilor deţinute integral sau majoritar de stat.  word

sageata ONRC demarează un nou proiect finanţat din fonduri europene destinat serviciilor de e-guvernare centrate pe evenimente de viață
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului derulează, în calitate de beneficiar, proiectul  ”Sistem electronic integrat al ONRC consolidat și interoperabil destinat serviciilor de e-guvernare centrate pe evenimente de viață”, cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Competitivitate 2014 - 2020. În acest sens, în data de 04.04.2019, a fost semnat contractul de finanțare al proiectului care se va derula în perioada 04 aprilie 2019 – 03 aprilie 2022. word

sageata Comunicat privind finalizarea implementării proiectului "Sistemul Electronic Romanesc pentru interconectarea ONRC cu BRIS"
La data de 31 decembrie 2018, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) finalizează implementarea proiectului cu titlul “Sistemul Electronic Românesc pentru interconectarea ONRC cu BRIS”, acțiunea numărul 2016-RO-IA-0041, aprobat în cadrul programului 2016 CEF Telecom call - Business Registers Interconnection System (CEF-TC-2016-1), finanțat de Uniunea  Europeană, Direcția INEA (Innovation and Networks Executive Agency). word

sageata Implementarea proiectului „Consolidarea capacității instituționale a Oficiului Național al Registrului Comerțului, a registrului comerțului și a sistemului de publicitate legală”
Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), în calitate de beneficiar, implementează începând cu 6.06.2018 proiectul „Consolidarea capacității instituționale a Oficiului Național al Registrului Comerțului, a sistemului registrului comerțului și a sistemului de publicitate legală”, cod SIPOCA456/cod MySMIS119317 - cofinanțat din Fondul Social European selectat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 … află mai multe

sageata Iniţierea proiectului „Îmbunătăţirea capacităţii de procesare a datelor şi creşterea performanţelor de raportare ale ONRC prin arhitecturi şi tehnologii BIG DATA”
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
, în calitate de beneficiar, implementează proiectul cu titlul „Îmbunătățirea capacităţii de procesare a datelor şi creşterea performanţelor de raportare ale ONRC prin arhitecturi şi tehnologii Big Data”, Cod SMIS2014+ nr.108513, Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională  prin Programul Operaţional Competitivitate 2014 - 2020. word

sageata Informare privind corespondenţa cu ONRC prin e-mail
Vă informăm că unele dintre mesajele transmise către ONRC, prin e-mail, se întorc la expeditor cu mesaj de eroare din cauza unor dificultăţi tehnice independente de instituţia noastră. Expeditorul este atenţionat de către furnizorul de servicii de poştă electronică cu privire la imposibilitatea transmiterii e-mail-ului, precum şi motivul pentru care această acţiune a eşuat. word

sageata Obligaţiile şi sancţiunile aplicate lichidatorilor numiți în conformitate cu prevederile Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare
În cel mult un an de la data înregistrării în registrul comerțului a mențiunii de dizolvare a unei societăţi trebuie finalizată şi lichidarea acesteia, termenul putând fi prelungit cu încă un an, la cererea lichidatorului, dar nu mai mult de două ori, conform articolului 260 din Legea nr. 31/1990 privind  societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Lichidatorii vor fi numiți în cel mult 60 de zile de la înregistrarea în registrul comerțului a mențiunii de dizolvare, în condițiile prevăzute de lege pentru fiecare formă juridică în parte. Termene obligatorii pentru lichidatori ... află mai multe

sageata Legea nr.1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife, în vigoare din 1 februarie 2017
Începând cu data de 1 februarie 2017, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, la registrul comerţului nu se vor mai percepe următoarele taxe pentru operațiunile de înregistrare în registrul comerțului ... află mai multe

sageata Lansarea  proiectului “Once-Only” Principle (TOOP)
Comisia Europeană a lansat la 1 ianuarie 2017 proiectul intitulat „The Once-Only Principle - TOOP”. Acest proiect face parte din Planul de acțiune al Uniunii Europene de e – Guvernare 2016 - 2020 și va contribui la creșterea eficienței pieței unice digitale. word

sageata Comunicat privind finalizarea implementării proiectului "Sistemul Electronic Romanesc pentru interconectarea ONRC cu BRIS"
La data de 31 decembrie 2018, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) finalizează implementarea proiectului cu titlul “Sistemul Electronic Românesc pentru interconectarea ONRC cu BRIS”, acțiunea numărul 2016-RO-IA-0041, aprobat în cadrul programului 2016 CEF Telecom call - Business Registers Interconnection System (CEF-TC-2016-1), finanțat de Uniunea  Europeană, Direcția INEA (Innovation and Networks Executive Agency). word

sageata Începând cu data de 01 aprilie 2019, Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Maramureş îşi desfăşoară activitatea într-un nou sediu, la adresa Bdul. Unirii, nr. 18, etaj 2, Baia Mare. Menţionăm că datele de contact ale ORCT Maramureş rămân neschimbate, respectiv: telefon – 0262.212.999, fax – 0262.224.515, e-mail: orcmm@mm.onrc.ro.

sageata Anunț privind radierea din registrul comerțului a persoanelor fizice autorizate (PFA) și a întreprinderilor individuale (II) care nu și-au actualizat obiectul de activitate conform Legii nr. 182/2016
Vă reamintim faptul că, potrivit prevederilor art. II alin. (6) din Legea nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, oficiul registrului comerțului radiază din oficiu, în termen de 60 de zile de la împlinirea celor 2 ani de la data intrării în vigoare a legii, persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale al căror număr de clase de activităţi prevăzute de codul CAEN incluse în obiectul de activitate este mai mare decât cel impus de actul normativ menționat.
Termenul de 60 de zile, indicat mai sus, se împlinește la data de 18 MARTIE 2019.
Situația persoanelor fizice autorizate şi a întreprinderilor individuale care nu şi-au îndeplinit obligaţia de modificare a obiectului de activitate la data de 23.01.2019 este publicată aici

sageata Anunț privind termenul până la care persoanele fizice autorizate (PFA) și întreprinderile individuale (II) trebuie să își actualizeze obiectul de activitate
La data de 17 ianuarie 2019, expiră perioada de 2 ani pe care persoanele fizice autorizate (PFA) şi întreprinderile individuale (II) o au la dispoziţie pentru a solicita
oficiului registrului comerţului din raza sediului profesional, înregistrarea menţiunilor referitoare la obiectul de activitate, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale. Lista persoanelor care nu și-au îndeplinit obligația de modificare a obiectului de activitate o găsiți aici

sageata ONRC: Buletinul Procedurilor de Insolvență a publicat primul caz de insolvenţă a unei persoane fizice
În data de 19 iunie 2018 a fost publicat în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, secțiunea „Debitori – persoane fizice cu obligații ce nu decurg din exploatarea unei întreprinderi”, primul caz de insolvență a unei persoane fizice, înregistrat pe rolul Judecătoriei Constanța ... află mai multe

sageata Registrul Comerţului eliberează certificate constatatoare pentru Programul «Start-up Nation - Romania»
Având în vedere dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 10/2017 pentru stimularea înființării de noi întreprinderi mici și mijlocii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 112/2017, vă informăm că atât Oficiul Național al Registrului Comerțului, cât și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale eliberează solicitanților certificate constatatoare despre datele înregistrate în registrul comerțului necesare pentru Programul pentru stimularea înfiinţării de întreprinderi mici şi mijlocii «Start-up Nation - Romania»
află mai multe

sageata Profesioniştii vor avea un identificator unic la nivel european - EUID
Profesioniştilor care se vor înmatricula în registrul comerțului după data de 07 iulie 2017 li se va aloca un identificator unic la nivel european (EUID) prin Sistemul Informatic Integrat al Oficiului Național al Registrului Comerțului, care va fi evidențiat în cuprinsul certificatului de înregistrare emis de oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale … află mai multe

sageata Noutăţi legislative privind înregistrarea şi funcţionarea PFA şi II
Începând cu data de 16.01.2017, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, se modifică modul de înregistrare şi de funcţionare a persoanelor fizice autorizate (PFA), întreprinderilor individuale (II) şi întreprinderilor familiale (IF) … află mai multe

sageata Acces rapid la informațiile gratuite din registrele de insolvență din UE
Cetățenii și reprezentanții mediului de afaceri au acum acces rapid, în limba română, la informațiile gratuite privind entitățile aflate în insolvență din șapte state membre ale Uniunii Europene. Serviciul este disponibil prin intermediul portalului european e-Justice (e-justice.europa.eu).
Pentru mai multe informații click aici

sageata Proiecte de acte normative aflate în dezbatere
În temeiul articolului 7 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice Proiectul de Ordin al ministrului justiției privind aprobarea tarifelor pentru eliberarea de către Oficiul Național al Registrului Comerțului și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale de copii ale Buletinului procedurilor de insolvență, copii certificate ale actelor de procedură publicate, pentru furnizarea de informații din Buletinul procedurilor de insolvență. … află mai multe

sageata Proiecte de acte normative aflate în dezbatere
În temeiul articolului 7 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice Proiectul de Ordin al ministrului justiției pentru aprobarea structurii identificatorului unic la nivel european - EUID al profesioniștilor înregistrați în registrul comerțului și a modelului certificatului de înregistrare în registrul comerțului. … află mai multe

sageata Proiecte de acte normative aflate în dezbatere
În temeiul articolului 7 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind înființarea pe lângă Oficiul Național al Registrului Comerțului a unor activități finanțate integral din venituri proprii. … află mai multe 

sageata ONRC susţine campania pentru “Prevenirea infracţiunilor de furt”, derulată de DGPMB
ONRC susţine campania de informare privind prevenirea furturilor de la sediile profesioniştilor, realizată în baza Programului prioritar naţional „Prevenirea infracţiunilor de furt” – 2015, în vederea educării şi pregătirii antiinfracţionale şi antivictimale a acestora. Considerăm că buna informare este primul pas pentru a creşte gradul de siguranţă şi protecţie pentru cetăţeni, implicit pentru profesionişti, dar şi pentru a evita astfel de experienţe neplăcute ... află mai multe.

sageata ONRC, parte a sistemului de interconectare a registrelor comerțului din statele membre ale U.E.
Luni, 13 iulie 2015, a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, Legea nr. 152/2015 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul înregistrării în registrul comerțului, care transpune Directiva 2012/17/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 13 iunie 2012 de modificare a Directivei 89/666/CEE a Consiliului și a Directivelor 2005/56/CE și 2009/101/CE ale Parlamentului European și ale Consiliului în ceea ce privește interconectarea registrelor centrale, ale comerțului și ale societăților ... află mai multe.

sageata Regimul juridic al informaţiilor privind profesioniştii înregistraţi în registrul comerţului 
Dacă aţi decis să vă deschideţi o firmă, este important de știut că datele completate în cererile depuse la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale devin informaţii publice odată cu înregistrarea lor în registrul comerţului şi publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a sau Partea a VII-a. Care sunt prevederile legale care reglementează acest fapt? În primul rând, potrivit dispoziţiilor art. 4 alin.1 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerțului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, registrul comerţului este public ... află mai multe

Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până joi între 09.00-11.00 și 12.00-14.00, iar vineri între 08.00-10.00 și 11.00-13.00.