Important
 
 

 

sageata Anunț privind termenul până la care persoanele fizice autorizate (PFA) și întreprinderile individuale (II) trebuie să își actualizeze obiectul de activitate
La data de 17 ianuarie 2019, expiră perioada de 2 ani pe care persoanele fizice autorizate (PFA) şi întreprinderile individuale (II) o au la dispoziţie pentru a solicita
oficiului registrului comerţului din raza sediului profesional, înregistrarea menţiunilor referitoare la obiectul de activitate, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale. Lista persoanelor care nu și-au îndeplinit obligația de modificare a obiectului de activitate o găsiți aici

sageata Anunţ privind programul de lucru cu publicul
Vă informăm că, în perioada 24 decembrie 2018 – 18 ianuarie 2019, programul de lucru cu publicul al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi al oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale va fi modificat ca urmare a declarării zilelor de 24 şi 31 decembrie 2018 ca fiind nelucrătoare pentru salariaţii din sectorul public prin HG nr. 983/13.12.2018 şi se va desfăşura astfel:
24 – 26 decembrie 2018: zile libere
27 – 28 decembrie 2018: program normal
31 decembrie 2018 – 02 ianuarie 2019: zile libere
03 – 04 ianuarie 2019: program normal
07 – 10 ianuarie 2019: 8:00 – 18:00
11 ianuarie 2019: 8:00 – 16:00
14 – 17 ianuarie 2019: 8:00 – 18:00
18 ianuarie 2019: 8:00 – 16:00

sageata Comunicat privind finalizarea implementării proiectului "Sistemul Electronic Romanesc pentru interconectarea ONRC cu BRIS"
La data de 31 decembrie 2018, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) finalizează implementarea proiectului cu titlul “Sistemul Electronic Românesc pentru interconectarea ONRC cu BRIS”, acțiunea numărul 2016-RO-IA-0041, aprobat în cadrul programului 2016 CEF Telecom call - Business Registers Interconnection System (CEF-TC-2016-1), finanțat de Uniunea  Europeană, Direcția INEA (Innovation and Networks Executive Agency). word

sageata Situaţii statistice noiembrie 2018
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 30 noiembrie 2018. În perioada 01 ianuarie – 30 noiembrie 2018, numărul profesioniştilor activi din punct de vedere juridic a crescut cu 4,42% faţă de perioada similară a anului trecut … află mai multe

sageata Implementarea proiectului „Consolidarea capacității instituționale a Oficiului Național al Registrului Comerțului, a registrului comerțului și a sistemului de publicitate legală”
Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), în calitate de beneficiar, implementează începând cu 6.06.2018 proiectul „Consolidarea capacității instituționale a Oficiului Național al Registrului Comerțului, a sistemului registrului comerțului și a sistemului de publicitate legală”, cod SIPOCA456/cod MySMIS119317 - cofinanțat din Fondul Social European selectat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 … află mai multe

sageata Iniţierea proiectului „Îmbunătăţirea capacităţii de procesare a datelor şi creşterea performanţelor de raportare ale ONRC prin arhitecturi şi tehnologii BIG DATA”
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
, în calitate de beneficiar, implementează proiectul cu titlul „Îmbunătățirea capacităţii de procesare a datelor şi creşterea performanţelor de raportare ale ONRC prin arhitecturi şi tehnologii Big Data”, Cod SMIS2014+ nr.108513, Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională  prin Programul Operaţional Competitivitate 2014 - 2020. word

sageata Informare privind corespondenţa cu ONRC prin e-mail
Vă informăm că unele dintre mesajele transmise către ONRC, prin e-mail, se întorc la expeditor cu mesaj de eroare din cauza unor dificultăţi tehnice independente de instituţia noastră. Expeditorul este atenţionat de către furnizorul de servicii de poştă electronică cu privire la imposibilitatea transmiterii e-mail-ului, precum şi motivul pentru care această acţiune a eşuat. word

sageata Obligaţiile şi sancţiunile aplicate lichidatorilor numiți în conformitate cu prevederile Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare
În cel mult un an de la data înregistrării în registrul comerțului a mențiunii de dizolvare a unei societăţi trebuie finalizată şi lichidarea acesteia, termenul putând fi prelungit cu încă un an, la cererea lichidatorului, dar nu mai mult de două ori, conform articolului 260 din Legea nr. 31/1990 privind  societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Lichidatorii vor fi numiți în cel mult 60 de zile de la înregistrarea în registrul comerțului a mențiunii de dizolvare, în condițiile prevăzute de lege pentru fiecare formă juridică în parte. Termene obligatorii pentru lichidatori ... află mai multe

sageata Legea nr.1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife, în vigoare din 1 februarie 2017
Începând cu data de 1 februarie 2017, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, la registrul comerţului nu se vor mai percepe următoarele taxe pentru operațiunile de înregistrare în registrul comerțului ... află mai multe

sageata Lansarea  proiectului “Once-Only” Principle (TOOP)
Comisia Europeană a lansat la 1 ianuarie 2017 proiectul intitulat „The Once-Only Principle - TOOP”. Acest proiect face parte din Planul de acțiune al Uniunii Europene de e – Guvernare 2016 - 2020 și va contribui la creșterea eficienței pieței unice digitale. word

Facilități
 
 
sageata Întreprinzători debutanți
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ...  află mai multe
sageata Studenți
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe

 

Aplicarea dispoziţiilor art. 237 alin. (7) - (9) din Legea nr. 31 / 1990

 

Informaţii privind societăţile pentru care există o hotărâre judecătorească de numire a lichidatorului.

Accesare lista firme

 

Informaţii privind societăţile pentru care există o hotărâre judecătorească de radiere în condiţiile Legii nr. 31 / 1990 - art. 237 (8).

Accesare lista firme

ART. 237*)

(1) La cererea oricărei persoane interesate, precum şi a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, tribunalul va putea pronunţa dizolvarea societăţii în cazurile în care:

a) societatea nu mai are organe statutare sau acestea nu se mai pot întruni;

b) societatea nu a depus, în cel mult 6 luni de la expirarea termenelor legale, situaţiile financiare anuale sau alte acte care, potrivit legii, se depun la oficiul registrului comerţului;

c) societatea şi-a încetat activitatea, nu are sediul social cunoscut ori nu îndeplineşte condiţiile referitoare la sediul social sau asociaţii au dispărut ori nu au domiciliul cunoscut sau reşedinţa cunoscută;

d) societatea nu şi-a completat capitalul social, în condiţiile legii.

(2) Dispoziţiile alin. (1) lit. c) nu sunt aplicabile în cazul în care societatea a fost în inactivitate temporară, anunţată organelor fiscale şi înscrisă în registrul comerţului. Durata inactivităţii nu poate depăşi 3 ani.

(3) Hotărârea tribunalului prin care s-a pronunţat dizolvarea se înregistrează în registrul comerţului, se comunică direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, pe cheltuiala titularului cererii de dizolvare, acesta putând să se îndrepte împotriva societăţii.

(4) În cazul mai multor hotărâri judecătoreşti de dizolvare, pentru situaţiile prevăzute la alin. (1), publicitatea se va putea efectua în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, în forma unui tabel cuprinzând: codul unic de înregistrare, denumirea, forma juridică şi sediul societăţii dizolvate, instanţa care a dispus dizolvarea, numărul dosarului, numărul şi data hotărârii de dizolvare. În aceste cazuri, tarifele de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, se reduc cu 50%.

(5) Orice persoană interesată poate face recurs împotriva hotărârii de dizolvare, în termen de 30 de zile de la efectuarea publicităţii, în condiţiile alin. (3) si (4). Dispoziţiile art. 60 alin. (3) şi (4) se aplică în mod corespunzător.

(6) La data rămânerii irevocabile a hotărârii judecătoreşti de dizolvare, persoana juridică intră în lichidare, potrivit prevederilor prezentei legi.

Alineatele (7), (71) şi (8), coroborate cu art. 3 alin. (3)-(5) din O.U.G. nr. 116/2009, prevăd că, în termen de 3 luni de la rămânerea irevocabilă a hotărârii de dizolvare, reprezentanţii societăţii au obligaţia de a solicita numirea unui lichidator, orice altă persoană interesată având dreptul de a solicita numirea lichidatorului în următoarele 3 luni. Competenţa de numire a lichidatorului aparţine secţiei comerciale a tribunalului în a cărui circumscripţie îşi are sediul comerciantul.

Dacă termenele succesive de 3 luni s-au împlinit fără să se solicite numirea unui lichidator, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului va solicita secţiei comerciale a tribunalului radierea societăţii comerciale.

(9) Încheierea (hotărârea) de radiere se înregistrează în registrul comerţului, se comunică persoanei juridice la sediul social, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, pe cale electronică, şi se afişează pe pagina de Internet a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi la sediul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, în raza căruia societatea îşi are înregistrat sediul.

(10) Bunurile rămase din patrimoniul persoanei juridice radiate din registrul comerţului în condiţiile alin. (8) şi (9) revin acţionarilor. Acest drept se prescrie în termen de 6 luni de la comunicarea încheierii de radiere.

*) Modificat conf. prevederilor Art. I, pct. 3 din Legea nr. 302/2005.

 

 

Relaţii cu publicul
Tel.: +40213160817 /18/24
Fax: +40213160829 
E-mail: onrc@onrc.ro
 
Recom online
Tel.: +40213160817 /18/24 interior 206, 207
E-mail: recom@onrc.ro
 
InfoCert
E-mail: infocert@onrc.ro
 
Mass - Media
Tel.: +40374463966
E-mail: presa@onrc.ro
 
Adresa de e-mail pentru primire în format electronic a copiei după cartea de identitate:
carteidentitate@onrc.ro
 
Nomenclator CAEN
 
 

CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România. 

sageata  Nomenclator CAEN
 
Conturi IBAN
 
 

Taxa legală poate fi achitată în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu
mandat poştal, ordin de plată ... detalii 
 
Contacte autorități publice competente
potrivit art. 15 din Legea nr. 359/2004
 
 
Autorități publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 15 din Legea nr. 359/2004 ... află mai multe
 
Link-uri utile
 
 
sageata  portal.onrc.ro            sageata  anaf.ro
sageata  bpi.ro    sageata  monitoruloficial.ro
sageata  portal.just.ro    sageata  Imm.gov.ro
sageata  just.ro    sageata  unbr.ro
sageata  legislatie.just.ro   sageata  uniuneanotarilor.ro
sageata  e-justice.europa.eu    sageata  unpir.ro
sageata  Guv.ro    
Vă informăm că, în data de 18.01.2019, în intervalul orar 16:00 - 21:00, ca urmare a lucrărilor periodice de mentenantă, este posibil ca portalul de servicii on-line al ONRC https://portal.onrc.ro să nu funcționeze în parametri optimi, fiind dificilă accesarea unora dintre serviciile electronice. Vă mulțumim pentru înțelegere!