Pagina principala Contact | Harta site-ului Cautare:

COMUNICATE DE PRESĂ 2008

 

COMUNICAT DE PRESĂ - 17 decembrie 2008

COMUNICAT DE PRESĂ - 8 decembrie 2008

COMUNICAT DE PRESĂ - 26 noiembrie 2008
ONRC mai aproape de comercianti

COMUNICAT DE PRESĂ - 20 noiembrie 2008
Un nou serviciu online pus la dispozitia institutiilor publice si a comerciantilor

COMUNICAT DE PRESĂ - 12 noiembrie 2008
Serviciul „stadiu dosar” disponibil pentru intreaga tara

COMUNICAT DE PRESĂ - 17 octombrie 2008
Normele Metodologice privind modul de ţinere al registrelor comerţului, de efectuare a înregistrarilor şi de eliberare a informatiilor supuse dezbaterii publice de ONRC in stadiu de proiect au fost finalizate, aprobate si publicate in Monitorul Oficial

COMUNICAT DE PRESĂ - 16 septembrie 2008
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) a organizat o ceremonie în cadrul căreia Dl. Cătălin Predoiu, Ministrul Justiţiei, a înmânat certificatul de înmatriculare al primei firme înfiinţate on line în România, prin intermediul serviciului Formularelor electronice inteligente.

COMUNICAT DE PRESĂ - 10 septembrie 2008
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) lansează în dezbatere publică Proiectul Normelor Metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor

COMUNICAT DE PRESĂ - 27 august 2008
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) a devenit membru cu drepturi depline al IAIR

COMUNICAT DE PRESĂ - 08 iulie 2008
Stadiu dosar, program pilot pentru reducerea birocratiei si cresterea transparentei

COMUNICAT DE PRESĂ - 02 iulie 2008
La Sankt Petersburg, Romania a fost invitata să dobândească statut de membru al IAIR

COMUNICAT DE PRESĂ - 02 iulie 2008
Activitatea ONRC apreciată de specialişti internaţionali

COMUNICAT DE PRESĂ - 26 iunie 2008
Municipiul Bucureşti conduce în topul numărului de societăţi comerciale înregistrate

COMUNICAT DE PRESĂ - 17 iunie 2008
ONRC a extins serviciile e-forms si pentru Persoanele Fizice Autorizate (P.F.A) incepand cu data de 12.06.2008


Comunicat de presa

Vineri, 12 decembrie a.c., a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 837 Regulamentul de organizare si functionare (ROF) al Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) si a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale (ORCT), aprobat prin Ordinul Ministrului Justitiei nr. 3062/C. din 02.12.2008.

Un element important este acela ca, prin noul ROF numarul de posturi de conducere la nivelul ONRC a fost redus cu aproximativ 10%. Scopul acestui demers a fost acela de a reduce cheltuielile administrative de personal si al eficientizarii activitatii institutiei.

Un element de noutate pe care il aduce noul ROF, pentru o mai buna desfasurare a activitatii, este infiintarea structurii interne de control, Corpul de inspectie generala, avand atributii specifice in domeniul implementarii politicilor si strategiilor in domeniul controlului la nivelul ONRC si al ORCT, in special in ceea ce priveste modul de prevenire si combatere a coruptiei la nivelul institutiei.

 De asemenea, in conditiile impuse de punerea in aplicare a prevederilor din planul reformei sistemului judiciar si luptei impotriva coruptiei, conform competentelor ONRC, in ceea ce priveste dreptul societatilor comerciale, urmare a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, pentru mai buna desfasurare a activitatii, Directia juridica a fost reorganizata, fiind divizata in Directia indrumare metodologica si Directia contencios. Directia contencios este structura specializata din cadrul institutiei avand ca atributie esentiala solutionarea reclamatiilor si petitiilor.

In contextul in care un numar semnificativ de cetateni romani s-au stabilit in strainatate, in contextul libertatilor Tratatului UE, pentru a veni in intampinarea acestora, conform competentelor proprii ale ONRC, s-a creat posibilitatea infiintarii de birouri teritoriale in strainatate, cu precadere in acele tari ale UE unde sunt stabiliti un numar semnificativ de cetateni romani. Aceasta masura este de natura a scurta termenele de solutionare a cererilor si de reducere a birocratiei, avandu-se in vedere Planul de masuri pentru revenirea in tara a cetatenilor romani care lucreaza in strainatate adoptat de Guvernul Romaniei prin HG nr. 187/2008.

SUS


Comunicat de presa

Oficiul National al Registrului Comertului informeaza comerciantii ca la data de 25 aprilie 2009 expira termenul pana la care se mai poate exercita dreptul de optiune pentru continuarea activitatii comerciale în una din formele prevăzute de Ordonanta de urgentă nr. 44 din 25 aprilie 2008, privind desfasurarea activitătilor  economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale si întreprinderile familiale. Prevederea se adreseaza persoanelor fizice si asociatiilor familiale autorizate si înregistrate în registrul comertului, în temeiul unor acte normative anterioare ordonantei de urgentă mai sus mentionata.

Dupa aceasta data, vor fi radiate, fara nici o alta formalitate, din registrul comertului, cu consecintele ce decurg din această operatiune, conform legislatiei în vigoare, toate persoanele fizice si asociatiile familiale autorizate înregistrate în registrul comertului în temeiul unor acte normative anterioare Ordonantei de urgentă nr. 44/2008 si care nu si-au exercitat dreptul de optiune prevăzut de ordonanta de urgentă mai sus menţionată.

Din punct de vedere statistic la nivelul municipiului Bucuresti, sunt asteptati peste 20.000 de comercianti care trebuie sa opteze pentru continuarea desfasurarii activitatii in una din formele prevăzute de noul act normativ. In cele 8 luni de la intrarea în vigoare a ordonantei de urgentă s-au prezentat  la nivelul municipiului Bucuresti doar 2.000 de comercianti.

In acest context, Oficiul National al Registrului Comertului ii informeaza pe toti cei interesati că termenul în care pot opta pentru continuarea activitătii în una din formele prevăzute de ordonanta de urgentă este de 5 luni. De asemenea, procedurile de înregistrare în registrul cometului instituite prin aceasta ordonanta permit efectuarea înregistrărilor cu costuri si termene mult diminuate fată de procedura anterioară.

SUS


ONRC mai aproape de comercianti

Marti, 25 noiembrie a.c, la Sighisoara, s-a deschis Biroul Teritorial al Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Mures. La eveniment au participat dl. Bogdan Calin Gaurean, director general adj. al Oficiului National al Registrului Comertului, dl. Adrian Gherca – directorul Oficiului Prefectural Sighisoara, dl. Dorin Danesan – Primarul Municipiului Sighisoara, reprezentanti ai mass-media si ai comunitatii de afaceri.

„Daca in urma cu un an si jumatate, un comerciant din Sighisoara trebuia sa parcurga 200 de Km. pana la Targu-Mures si sa astepte 48 de ore pentru obtinerea unui certificat constatator de la Registrul Comertului, acum se poate obtine in minimum de 10 minute de la depunerea documentatiei complete. Incepand de astazi, comerciantii din Sighisoara se pot inregistra local si pot efectua toate operatiunile specifice registrului comertului fara a mai fi necesara deplasarea la Targu-Mures” - a declarat dl Bogdan Calin Gaurean, director general adj.

Biroul Teritorial Sighisoara al ORCT Mures, este primul oficiu deschis de ONRC din anul 2002, momentul trecerii in subordinea Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti.

„Toate aceste demersuri fac parte din strategia generala a ONRC de a veni in sprijinul comerciantilor, de a fi aproape de ei, de reducere a birocratiei si de a pune la dispozitia acestora mijloace moderne.

De asemenea, pana la sfarsitul anului vom mai deschide alte doua Birouri Teritoriale la Viseu (Maramures) si Buftea (Ilfov), urmand ca in primele luni ale anului viitor sa fim prezenti si in Fagaras (Brasov), Toplita (Harghita) si Barlad (Vaslui)” – a mai declarat dl. Bogdan Calin Gaurean.

SUS


Un nou serviciu online pus la dispozitia institutiilor publice si a comerciantilor

Oficiul National al Registrului Comertului a dezvoltat o aplicatie prin care utilizatorii sunt notificati in timp real asupra modificarilor survenite in actele constitutive ale unei societati comerciale inscrise la Oficiile Registrului Comertului de pe langa Tribunale”, a declarat dl Bogdan Calin Gaurean, director general adjunct.

Categoriile de beneficiari ai acestui serviciu sunt institutiile publice cu atributii de cercetare si control, dar si cu participari la societati comerciale constituite conform Legii nr. 31/1990,  comerciantii, precum si institutiile private, respectiv consultantii(avocati, consilieri juridici, auditori, experti contabili, consultanti fiscali), institutiile financiare si de investitii (banci, asigurari, ifn-uri, brokeri, burse de valori etc)

Fiecare utilizator al aplicatiei va putea sa-si creeze propria lista de societati in vederea monitorizarii, urmand ca apoi sa primeasca notificari prin posta electronica despre modificarile intervenite asupra acestora. Principalele tipuri de notificari vor face referire la: cererile de înregistrare a modificărilor actului constitutiv, cererile de radiere, cererile de depunere şi menţionare acte, cererile de preschimbare, cererile de actualizare CAEN, cererile de indreptare eroare materială, cererile - comandă eliberare informaţii, cererile - comandă eliberare acte (certificate constatatoare, copii certificate, şi extrase CAEN), cererile de eliberare duplicat, cererile de depunere situatie financiare anuale.

Accesul la serviciu se va face prin intermediul paginii de internet a Oficiului National al Registrului Comertului (www.onrc.ro), in baza unui "nume de utilizator" si o "parola de acces" la cererea scrisa a institutiilor interesate, notificarile urmand a fi trimise criptat pe adresele de e-mail indicate de utilizator.

Intr-o prima faza accesul va fi gratuit, urmand ca ulterior, acesta sa se faca pe baza unui abonament lunar, cu exceptia institutiilor care beneficiaza de gratuitate conform legislatiei si care vor beneficia in continuare de aceste facilitati.

Toate transmisiile de date din si spre serverul ce gazduieste serviciul mai sus amintit vor fi criptate, pentru a nu putea fi facute publice informatiile urmarite/monitorizate.

SUS


Serviciul „stadiu dosar” disponibil pentru intreaga tara

„Stadiu dosar’’ este un serviciu online disponibil pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului (www.onrc.ro) prin intermediul caruia se poate consulta stadiul unei cereri depuse spre solutionare la Oficiile Registrului Comertului de pe langa Tribunale (ORCT) din toata tara.

”Lansarea serviciului „stadiu dosar” se inscrie in eforturile Oficiului National al Registrului Comertului de a reduce birocratia in cadrul institutiei si de a pune la dispozitia comerciantilor mijloace moderne. Serviciul lansat initial la Oficiul Registrului Comertului de pe lângă Tribunalul Bucuresti s-a bucurat de un real succes. În intervalul 1 iulie 2008 – 31 octombrie 2008 acest serviciu a fost accesat de peste 230.000 de ori.

Principalul avantaj al acestui serviciu online este rapida informare a comerciantilor despre cererile depuse la ORCT, despre noul termen de judecata si actele pe care trebuie sa le mai depuna in cazul dosarelor amanate, aflate în competenta judecătorului delegat la registrul comertului sau a directorului ORCT, precum si momentul la care se pot prezenta la Biroul Registratura Eliberari spre a-si ridica actele” a declarat Calin Bogdan Gaurean, director general adj.

Acest serviciu pune la dispozitia comerciantilor, pe Internet, fara a mai fi necesara deplasarea la sediile ORCT, informatiile legate de stadiul cererilor aflate spre solutionare la ORCT. Informatiile sunt actualizate în timp real, odată cu preluarea cererilor în registraturile ORCT. Pentru a identifica cererea cautata, comerciantul are la dispozitie criterii multiple de căutare prin care acesta poate ajunge la informatiile necesare, respectiv: denumirea comerciantului, numarul de inmatriculare in Registrul Comertului, CUI-ul si numărul cererii de înregistrare.

Dupa identificarea cererii sunt afisate, pe langa principalele date ale societatii (denumirea, CUI-ul si numarul de ordine in R.C.) tipul cererii, stadiul ei sau motivul amanarii in cazul cererilor amanate, aflate in competenta de solutionare a judecatorului delegat/directorului ORCT.

Principalele tipuri de cereri spre solutionare la ORCT al caror stadiu poate fi identificat sunt: cererile de inregistrare; cererile de inregistrare a modificarilor actului constitutiv; cererile de radiere; cererile de depunere si mentionare acte; cererile de preschimbare; cererile de actualizare CAEN; cererile de eroare materiala; cererile - comanda eliberare informatii; cererile - comanda eliberare acte (certificate constatatoare, copii certificate si extrase CAEN); cererile de eliberare duplicat.

SUS


Normele Metodologice privind modul de ţinere al registrelor comerţului, de efectuare a înregistrarilor şi de eliberare a informatiilor supuse dezbaterii publice de ONRC in stadiu de proiect au fost finalizate, aprobate si publicate in Monitorul Oficial

In data de 16 octombrie a.c au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 704 Normele Metodologice privind modul de ţinere al registrelor comerţului, de efectuare a înregistrarilor şi de eliberare a informatiilor, aprobate prin Ordinul Ministrului Justitiei nr. 2594/C.

Oficiul Naţional al Registrului Comertului (ONRC) a elaborat si lansat in dezbatere puplica in perioada 09-23 septembrie a.c Proiectul Normelor Metodologice Metodologice privind modul de tinere al registrelor comertului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor.

Proiectul Normelor Metodologice a fost elaborat cu scopul de a constitui un instrument practic şi util pentru persoanele supuse obligaţiei de înregistrare şi să asigure o practică unitară privind modul de tinere a registrelor si de efectuare a înregistrărilor la nivelul oficiilor registrului comertului.

Potrivit obligatiilor prevazute de Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala în administraţia publică şi luând în considerare importanţa acestui demers pentru mediul de afaceri, Proiectul a fost postat pe pagina de Internet a ONRC, www.onrc.ro, si a Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, www.just.ro, începand cu data de 9 septembrie 2008. 

De la lansarea in dezbatere publica a proiectului si pana la publicarea in Monitorul Oficial, am primit un numar important de sugestii din partea avocatilor, notarilor, practicienilor in insolventa, consilierilor juridici precum si a persoanelor interesate. Consider ca acest demers este un succes atat al ONRC cat si al Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti. Emiterea unor noi norme a fost absolut necesara datorita noilor realitati determinate de modificarile legislative din ultimii 10 ani si implementarea normelor comunitare,odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana” a declarat Calin Bogdan Gaurean, director general adjunct.

SUS


Prima firmă înfiinţată exclusiv on line în România

Astazi, 16 septembrie, Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) a organizat o ceremonie in cadrul careia dl. Catalin Predoiu, Ministrul Justitiei, a inmanat certificatul de inmatriculare al primei firme infiintate on line in Romania, prin intermediul serviciului Formularelor electronice inteligente.

Consider ca este un privilegiu pentru mine participarea la acest eveniment. Procedurile privind infiintarea unei firme au fost succesiv modificate, iar ONRC a tinut pasul cu noile reglementari si a reusit sa puna la dispozitia comerciantilor mijloce moderne. Acesta este de fapt rolul institutiilor statului, de a crea cadrul legal si institutional”, a declarat Ministrul Predoiu.

La randul sau, dl. Calin Bogdan Gaurean director general adj. al ONRC, a vorbit de actualele proiecte ale institutiei, dar si de cele in curs de lansare. „Serviciul Formularelor Electronice Inteligente si o serie de noi servicii, au fost lansate in scopul debirocratizarii sistemului si, bineinteles, pentru a veni in sprijinul comerciantilor. Ma refer aici la Sistemul Formularelor Electronice inteligente E-forms si Stadiu dosar, servicii deja lansate, iar in curand la noi servicii care sunt deocamdata in lucru, News alert si Jurist on line”.

La eveniment au mai participat, dl. Liviu Chiric, director al Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti (ORCTB) si dl. Victor Deaconescu, director Directia Analiza Programare, din cadrul ONRC.

S.C Health Steam Unirea S.A, este prima firma infiintata on line la Registrul comertului, prin intermediul serviciului Formularelor electronice inteligente. Documentatia a fost depusa ieri, 15 septembrie, iar astazi, o zi, mai tarziu a fost, eliberat certificatul de inmatriculare. Compania are ca principal obiect de ativitate servicii medicale, certificatul obtinut on line urmand a se concretiza in infiintarea primei banci de celule Stem din Bucuresti.

SUS


Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) lansează în dezbatere publică Proiectul Normelor Metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor

Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) a elaborat Proiectul Normelor Metodologice privind modul de tinere al registrelor comertului, de efectuare a īnregistrarilor si de eliberare a informatiilor.

Proiectul Normelor Metodologice a fost elaborat cu scopul de a constitui un instrument practic si util pentru persoanele supuse obligatiei de īnregistrare si sa asigure o practica unitara privind modul de ţinere a registrelor şi de efectuare a īnregistrarilor la nivelul oficiilor registrului comerţului.

Potrivit obligaţiilor prevăzute de Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională īn administratia publica si luānd īn considerare importanta acestui demers pentru mediul de afaceri, Proiectul a fost postat pe pagina de Internet a ONRC, www.onrc.ro, si a Ministerului Justiţiei, www.just.ro, īncepând cu data de 9 septembrie 2008.

Vechile norme au fost adoptate în 1998. Demersul nostru, respectiv emiterea unor noi norme, este absolut necesară datorită noilor realităţi determinate de modificările legislative din ultimii 10 ani şi implementarea normelor comunitare, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană”, a declarat Bogdan Găurean, director general adjunct.

Totodată, ONRC, aşteaptă propuneri, sugestii şi comentarii din partea avocaţilor, notarilor, practicienilor în insolvenţă, consilierilor juridici precum şi a tuturor persoanelor interesate.

SUS


Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) a devenit membru cu drepturi depline al IAIR

România, prin Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, a fost invitată să participe în perioada 23.06.2008 – 25.06.2008 la Adunarea generală a membrilor şi conferinţa International Association of Insolvency Regulators (IAIR) 2008, organizată la  Sankt Petersburg, Federatia Rusă.

În cadrul acestui eveniment ONRC a participat în calitate de observator, statut premergător celui de membru al asociaţiei. Statutul de observator a fost obţinut ca urmare a participărilor la workshop-urile organizate în ultimii ani.

„Zilele trecute am fost anunţaţi că Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), în urma eforturilor depuse a reusit să devină membru cu drepturi depline al IAIR. Aceasta reprezintă o recunoaştere a calităţii serviciilor oferite, dar şi a profesionalismului echipei ONRC” a declarat Bogdan Gaurean, director general adj.

Despre IAIR şi insolvenţă
IAIR (International Association of Insolvency Regulators) este o organizaţie internaţională care activează în domeniul insolvenţei şi are drept membri entităţile publice cu rol în desfăşurarea procedurilor de insolvenţă;
IAIR organizează anual workshop-uri şi conferinţe în cadrul cărora se dezbat teme de actualitate legislativă în domeniul insolvenţei, potrivit reglementărilor interne ale statelor participante şi normelor internaţionale, colaborează cu organisme internaţionale – Banca Mondială, UNCITRAL - United Nations Commission on International Trade Law, în elaborarea de studii în domeniu, elaborează de asemenea materiale proprii de interes general privind tendinţele existente în reglementările internaţionale.

Buletinul procedurilor de insolventa reprezinta publicatia editata de Oficiul National al Registrului Comertului, care are drept scop publicarea citatiilor, convocarilor, notificarilor, comunicarilor, hotărârilor judecătoreşti şi a altor acte de procedură  emise  de instantele judecatoresti, administratorul judiciar/lichidator după deschiderea procedurii de insolvenţă prevazute de Legea 85/2006.

SUS


Stadiu dosar, program pilot pentru reducerea birocratiei si cresterea transparentei

Stadiu dosar este o pagină web disponibila pe Site-ul ONRC (www.onrc.ro) prin intermediul căreia se poate consulta starea/stadiul unui dosar sau a unei cereri depuse spre soluţionare la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti.

Lansarea serviciului stadiu dosar se inscrie in eforturile Oficiului National al Registrului Comertului de a reduce birocratia in cadrul institutiei si de a veni in sprijinul comerciantilor.”, a declarat Bogdan Gaurean, Director General Adjunct al ONRC.

Acest site a fost realizat pentru a pune la dispoziţia comercianţilor, pe internet, fără a mai fi necesară deplasarea la sediul ORCTB, informaţiile legate de stadiul dosarului. Aceste informaţii sunt actualizate la interval de jumatate de oră. Pentru a identifica dosarul/cererea căutată, utilizatorul trebuie să introducă numărul de înregistrare al acestuia.

După identificarea dosarului/cererii sunt afişate pe lângă principalele date ale societăţii (denumirea, CUI-ul şi numărul de ordine în R.C.) tipul dosarului/cererii, stadiul lui/ei sau motivul amânării în cazul dosarelor amânate.

Principalele tipuri de dosare/cereri al căror stadiu poate fi identificat sunt: cererile de înregistrare; cererile de înregistrare a modificărilor actului constitutiv; cererile de radiere; cererile de depunere şi menţionare acte; cererile de preschimbare; cererile de actualizare CAEN; cererile de eroare materială; cererile - comandă eliberare informaţii;  cererile - comandă eliberare acte (certificate constatatoare, copii certificate, extrase ... şi extrase CAEN); cererile de eliberare duplicat.

Principalul avantaj al acestui site este rapida informare a comercianţilor despre cererea depusă la ORCTB, despre noul termen de judecată şi actele pe care trebuie să le mai depună în cazul dosarelor amânate, precum si faptul că se poate prezenta la Biroul Registratură Eliberări spre a-şi ridica actele solicitate.

‘’Momentan, exista in lucru si o varianta prin care cautarea informatiilor de mai sus se poate face si dupa alte criterii, cum ar fi: denumirea comerciantului, numarul de inmatriculare in Registrul Comertului, CUI-ul. Ne propunem ca pana in toamna acestui an, acest serviciu sa fie disponibil in toate judetele tarii’’- a mai adaugat Bogdan Gaurean, Director General Adjunct.

SUS


La Sankt Petersburg,
Romania a fost invitata să dobândească statut de membru al IAIR

In perioada 23.06.2008 – 25.06.2008, orasul Sankt Petersburg, (Federatia Rusa) a gazduit Adunarea generală a membrilor şi conferinţa International Association of Insolvency Regulators (IAIR) 2008, organizaţie internaţională care activează în domeniul insolvenţei şi are drept membri entităţile publice cu rol în desfăşurarea procedurilor de insolvenţă.

România, prin Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Buletinul Procedurilor de Insolvenţă,  a fost invitată să participe la aceste evenimente în calitate de observator, statut premergător celui de membru al asociaţiei. Statutul de observator a fost obtinut ca unrmare a participărilor la workshop-urile organizate in ultimii ani.

„În cadrul lucrărilor Conferinţei IAIR, Romania a fost invitata să dobândească statut de membru urmând ca în decurs de câteva săptămâni, Directorul Executiv al IAIR, dl. Terry Gallagher să transmită ultimele detalii legate de procesul de aderare”, a declarat Bogdan Gaurean, director general adjunct al ONRC.

Despre IAIR si insolventa
IAIR ( International Association of Insolvency Regulators ) este o organizaţie internaţională care activează în domeniul insolvenţei şi are drept membri entităţile publice cu rol în desfăşurarea procedurilor de insolvenţă;
IAIR organizează anual workshop-uri şi conferinţe în cadrul cărora se dezbat teme de actualitate legislativă în domeniul insolvenţei, potrivit reglementărilor interne ale statelor participante şi normelor internaţionale, colaborează cu organisme internaţionale – Banca Mondială, UNCITRAL - United Nations Commission on International Trade Law, în elaborarea de studii în domeniu, elaborează de asemenea materiale proprii de interes general privind tendinţele existente în reglementările internaţionale.
Buletinul procedurilor de insolventa reprezinta publicatia editata de Oficiul National al Registrului Comertului, care are drept scop publicarea citatiilor, convocarilor, notificarilor si comunicarilor actelor de procedura efectuate de instantele judecatoresti, administratorul judiciar/lichidator dupa deschiderea procedurii prevazute de legea 85/2006.

SUS


Activitatea ONRC apreciată de specialişti internaţionali

In perioada 19.06.2008  - 20.06.2008, in capitala Serbiei,  la Belgrad s-a desfasurat cea de a 11-a Conferinţă Anuală a The European Commerce Registers' Forum (ECRF). ECRF a fost creat in scopul imbunătăţirii serviciilor prestate de registrele comerţului  si a mediului de afaceri in general şi are, la aceasta data, 29 de ţări membre. ONRC a devenit membru cu drepturi depline al ECRF – European Commerce Register' Forum din mai 2004.

In cadrul sesiunii de comunicate, delegaţia ONRC, a prezentat o analiza asupra sistemul formularelor inteligente (E-FORMS) şi Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, puncte tari ale activităţii de registru. Cu acest prilej, au fost remarcate si apreciate progresele inregistrate de România prin reducerea perioadei de înregistrare a unei societati.

“Pana la sfarsitul acestui an, ne propunem sa devenim membrii ai European Business Register (EBR)”, a declarat doamna Adriana Luminiţa Iacob, director general al ONRC.

De asemenea, subliniem faptul că România se numara printre ţările carora li s-a lansat invitatia de a se inscrie in acest organism.

EBR reprezintă o reţea de 21 de registre naţionale responsabile cu înregistrarea societăţilor şi efectuarea publicităţii legale, si pune la dispoziţia utilizatorilor, prin servicii online, date şi informaţii de bază referitoare la societăţile înregistrate în cele 21 de ţări membre. Accesul la informatiile de baza ale unei societati sunt disponibile tuturor membrilor din reteaua EBR.

Atunci cand ai acces la EBR poti obtine informatii oficiale despre o companie. In functie de tara si de compania solicitata, EBR poate furniza diverse rapoarte. De asemenea, EBR poate furniza profile de companie cuprinzand cele mai importante informatii de afaceri.

SUS


Municipiul Bucureşti conduce în topul numărului de societăţi comerciale înregistrate

În perioada 01.06.2008-10.06.2008, la nivelul întregii ţări, au fost înregistrate un număr de 4.121 societăţi comerciale, din care:

  • asociaţii familiale: 24
  • comerciant persoană fizică: 136
  • cooperativă agricolă: 1
  • întreprindere familială: 94
  • întreprindere individuală: 142
  • Persoane Fizice Autorizate PFA: 820
  • Societate comercială cu răspundere limitată: 2.881
  • Societate comercială în comandită simplă: 1
  • Societate cooperativă: 4
  • Societate pe acţiuni: 18                                

În topul pe judeţe, Municipiul Bucureşti deţine locul întâi cu 760 de înmatriculări, urmat de Iaşi (214), Constanţa (205), Cluj (197), Timiş (169), Braşov (167), Mureş (126), Prahova (124), Galaţi (122), Ilfov (114), Arad (95), Bihor (91), Bacău (90), Suceava (88), Sibiu (88), Maramureş (87), Dâmboviţa (87), Argeş (84), Dolj (83), Hunedoara (79), Buzău (77), Brăila (70), Satu Mare (66), Alba (66), Neamţ (64), Bistriţa-Năsăud (61), Vrancea (60), Vâlcea (52), Harghita (49), Giurgiu (48), Botoşani (48), Mehedinţi (47), Olt (43), Ialomiţa (41),Sălaj (40), Gorj (39), Tulcea (34), Covasna (34), Caraş-Severin (32),Călăraşi (30),Vaslui (27) şi Teleorman (23)

„În ceea ce priveşte distribuţia înmatriculărilor pe domenii de activitate, domeniul serviciilor se situează în topul înregistrărilor, urmat fiind de cel al comerţului cu ridicata şi amănuntul; repararea autovehiculelor şi motocicletelor. Construcţiile ocupă doar locul al treilea cu 815 înmatriculări la nivelul întregii ţări.”, a declarat dl Bogdan Găurean, director general adjunct al ONRC.


Numai în Municipiul Bucureşti au fost înfiinţate 400 de societăţi comerciale, având drept principal obiect de activitate domeniul serviciilor. De asemenea, Municipiul Bucureşti conduce şi în privinţa numărului de societăţi comerciale având ca principal domeniu de activitate construcţiile, cu 141 de înmatriculări, în timp ce comerţul cu ridicata şi amănuntul; repararea autovehiculelor şi motocicletelor au totalizat 179 de înmatriculări.

Şi, în ceea ce priveşte situaţia radierilor, Municipiul Bucureşti se află pe locul întâi, cu 67 de radieri dintr-un total de 652. Pe locurile următoare se situează Timiş (64), Constanţa (35), Hunedoara (34), Sibiu (32), Bihor (25), Caraş-Severin (25), Braşov (23), Galaţi (23), Maramureş (22), Argeş (21), Olt (20), Neamţ (19), Sălaj (18), Dolj (16), Covasna (15), Buzău (14), Vâlcea (14), Alba (13), Satu Mare (13), Vrancea (13), Bacău (12), Gorj (12), Suceava (12), Iaşi (11), Mureş (11), Prahova (10), Arad (9), Botoşani (9), Bistriţa-Năsăud (8), Cluj (7), Ilfov (6), Mehedinţi (4), Vaslui (4), Brăila (3), Călăraşi (3), Dâmboviţa (2), Teleorman (2), Ialomiţa (1).

SUS


ONRC a extins serviciile e-forms si pentru Persoanele Fizice Autorizate (P.F.A) incepand cu data de 12.06.2008

Incepand cu data de 12.06.2008, pe site-ul Sistemului de Formulare Electonice Inteligente (http://e-forms.onrc.ro) este disponibil un nou formular si anume Cerere autorizare si inregistrare persoana fizica autorizata / intreprindere familiala / intreprindere individuala conform OUG nr. 44/2008

Cererile in format electronic vor fi transmise doar prin intermediul sistemului. Accesul la sistem se face exclusiv prin intermediul unui browser, la pagina de web de tip portal http://e-forms.onrc.ro.
Astfel, solicitantul autentificat selecteaza si descarca formularul dorit, il completeaza, ataseaza documentele doveditoare apoi semneaza electonic cererea, dupa validarea prealabila in sistem. Dupa semnare cererea se vizualizeaza  si se trimite.

Solicitantul poate urmari permanent cererile inregistrate in sistem, prin accesarea sistemului si introducerea informatiilor de autentificare, moment in care sistemul afisaza toate cererile in lucru, numarul si data inregistrarii acestora, precum si stadiul solutionarii acestora.

Totodata, ONRC urmareste extinderea SFEI prin includerea unui sistem de plăţi electronice. Acest lucru se poate realiza prin accesul utilizatorului SFEI către un ghişeu virtual de plată şi transferul unor informaţii cum ar fi tipul plăţii, suma de plătit, date de identificare plătitor către acest ghişeu. Imediat după efectuarea plăţii detalii privind tranzacţie efectuată se vor salva în baza de date SFEI pentru ca O.N.R.C. să poată urmări tranzacţiile efectuate prin intermediul ghişeului de plată.

SUS