Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii

 

Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea funcţionării a persoanei fizice autorizate

 

Operaţiuni prealabile - detalii

  1. Cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă (original), completată cu 3 denumiri, în ordinea preferinţelor - formular.*

*Firma unui profesionist, persoană fizică autorizată, se compune din numele acestuia scris în întregime sau din numele şi iniţiala prenumelui acestuia, la care se adaugă sintagma "persoană fizică autorizată" sau PFA.

 

ÃŽnregistrare

  1. Cererea de înregistrare, original - formular;
  2. Anexa 1 privind înregistrarea fiscală - formular;
  3. Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste că nu desfăşoară activitate la sediul profesional, sedii secundare sau în afara acestora (model 1) sau care să ateste  îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (model 2);
  4. Cartea de identitate sau paşaportull titularului PFA (fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul);
  5. Declarație pe propia răspundere privind îndeplinirea condițiilor legale pentru desfășurarea activităților ca persoană fizică autorizată (formă olografă, original) - detalii
  6. Înscrisul care atestă dreptul de folosință asupra sediului profesional/punctului de lucru - orice act juridic care conferă dreptul de folosință și/sau atestă afectațiunea specială a spațiului, în fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul;
  7. Specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate (original) - detalii;
  8. Dacă este cazul:
    • avizul asociaÅ£iei de proprietari/locatari privind schimbarea destinaÅ£iei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de  Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip - original); dacă la sediul profesional, imobil cu destinaÈ›ie de locuință, nu se desfășoară nicio activitate economică, persoana fizică titulară a PFA, titularul întreprinderii individuale sau membrul întreprinderii familiale care are dreptul de folosință asupra imobilului depune o declaraÈ›ie pe propria răspundere (detalii), sub semnătură privată, prin care atestă faptul că la sediul profesional nu desfășoară activitate economică, în acest caz nefiind necesare formalitățile prevăzute de art. 42 din Legea nr. 230/2007 privind înfiinÈ›area, organizarea È™i funcÈ›ionarea asociaÈ›iilor de proprietari, cu modificările È™i completările ulterioare.
    • declaraÅ£ia privind desfăşurarea activităţii de către soÅ£/soÅ£ie - formular;
    • documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectaÅ£iune (declaraÅ£ie pe proprie răspundere);
    • documentele care atestă pregătirea profesională (fotocopii certificate olograf) ÅŸi/sau
    • fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă experienÈ›a profesională, dacă aceasta este cerută, potrivit unor prevederi legale speciale - detalii.

Notă:

  • Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate olograf pentru conformitate cu originalele de către persoana fizică autorizată.
  • ÃŽn cazul persoanelor fizice nerezidente, se depun copii certificate ÅŸi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public. Dacă doreÅŸte înregistrarea  o persoană fizică, care desfăşoară activitate economică autorizată ÅŸi recunoscută într-un alt stat membru al UE sau al SpaÅ£iului Economic European, va depune documentaÅ£ia care atestă funcÅ£ionarea legală, obÅ£inută în celalalt stat (fotocopie ÅŸi traducere în limba română certificată olograf).
  • SoluÅ£ionarea cererii revine în competenÅ£a directorului oficiului registrului comerÅ£ului de pe lângă tribunal care poate dispune prin rezoluÅ£ie motivată administrarea ÅŸi a altor acte.
  • Redactarea actelor, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare, efectuarea formalităţilor de depunere a documentelor ÅŸi de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comerÅ£ului de pe lângă tribunal pot fi efectuate prin birourile de asistenţă ÅŸi reprezentare care funcÅ£ionează în cadrul primăriilor.
  • Formularele se distribuie la sediul ORC.
  • Documentele se depun la ORC în raza căruia persoana fizică autorizată îşi stabileÅŸte sediul profesional, la ghiÅŸeu, prin corespondenţă sau prin biroul de asistenţă ÅŸi reprezentare din cadrul primăriilor.
  • ObÅ£inerea certificatului de cazier fiscal pentru persoanele fizice autorizate se efectuează de către oficiul registrului comerÅ£ului de pe lângă tribunal.

Notă de informare

 

 

Prezentul fluturaş constituie un ghid general pentru informarea profesioniştilor în legătură cu obligaţiile ce le revin pentru îndeplinirea formalităţilor legale, în vederea efectuării înregistrărilor în registrul comerţului.

Vă informăm că, în perioada 30 aprilie - 04 mai 2018, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Vă mulțumim pentru înțelegere!                            Serviciul online InfoCert pentru obținerea certificatelor constatatoare și a furnizărilor de informații este disponibil pe https://portal.onrc.ro. Serviciul eliberează documente cu semnătură electronică, în mod automat, fără intervenția operatorului de date, 24/24 ore, 7/7 zile ... află mai multe